Hoi
Ik heb vernomen dat je met een Vip bus van Bangkok naar Chiang Mai kan gaan. Dit blijkt wel interresant volgens hen. Iemand Dat hier meer over weet en mss info kan geven hoe we zo’n bus kunnen nemen richting Chiang Mai?
Hoi Stoffel,al de bussen naar Chiangmai vertrekken uit het "Mo Chit terminal"prijzen van vp bussen mag je wel rekenen op 600bath/800bath* een avondbus vertrekt rond 21:00pm naar Chiangmai(rit van 9a91/2uur)Bussen vanaf Chiang Mai naar Bangkok vertrekken elk uur van de Arcade busstation, ten oosten van de stad, tussen 06:30 en 21:00 uur.
Tickets kan men ook verkrijgen bij de reiskantoren in kao san road!
Georges, hoe lang van te voren raad je aan om een plekje te reserveren? En dan vanaf Chiang Mai naar Bangkok.
Het is juist zelfde als met de trein,in het weekend(vrijdagavond tot zondagavond)kan het wel hektisch zijn in de busterminal(mensen trekken massaal naar huis)
In de week zult je deze problemen niet hebben.
Uit ondervinding: neem 1 dag van tervoren een ticket(in de week)
2dagen van tervoren een ticket(weekend)
Dat zou dan mooi uitkomen. We zijn een dag of 4 in Chiang Mai. En naar wat ik heb begrepen ligt het Arcade busstation niet zo ver van het centrum.
Dus daar aan die Mo Chit terminal kan je je tiket kopen dan ofwat? Is dat ver van Kao San Road? Denk dat we dan maar best een tiketje vanaf het begin van de reis halen. Wij zouden op zondag naar Chiang Mai willen vertrekken.
Rode Bus 3, Khao San Road naar Mo Chit (de Noord-Bus Terminal ), ongeveer 7 baht kost deze rit.
Je doet er ongeveer 30minuten over ,Stoffeltje.
Moest je eventueel aan de Siam square zitten,dan kan je de sky-train nemen naar de Chatuchak markt en aldaar overstappen op bus 15,die stop vlak aan de mo Chit busterminal.
Wat je ook kunt doen(vermits je met vrienden gaat)een taxi nemen van kao san naar Mo chit(kost ongeveer 145bath:4=???niet veel geld Stoffel).
Moest het allemaal wat te moeilijk zijn,dan kun je in kao san road een busticket kopen voor Chiangmai(bij een reiskantoor)
Merci ge zijt ne schat! :-p Gij weet echt wel super veel e seg. Kga die info weeral goe kunne gebruiken.
Graag gedaan,Stoffeltje!!Moest je nog iets weten van Chiangmai,dan stuur je maar een pmtje!
gegroet:georgessiam.:chin:
Fijn al deze informatie! Nog even een vraag, gaan die vipbussen ook via Phitsanulok?
En is het dan mogelijk daar uit te stappen en (een paar dagen) later de vipbus weer verder te nemen naar Chiang Mai? We willen graag Sukhothai aandoen namelijk.
Anders nemen we de trein, maar zo’n vipbus klinkt iets aantrekkelijker! :biggrin:
Alvast bedankt!
Alles leuk en aardig, maar als je deze VIP bus neemt, zorg dan dat je de eerste bent die erin zit en neem de plek boven voorin. De rest is zo klein dat je gewoon in de verdrukking zit. En dat voor 9 á 10 uur.
Dat klopt voor de toeristenbussen.
Oplossing: de bus nemen op het busstation, daar zijn zelfs bussen met slechts 24 plaatsen, erg comfortabel.
http://www.queenbeetours.com/queenbeeblog/wp-content/uploads/2009/05/vip-bus-300x169.jpg Kan je geen ongelijk geven(zie foto)
Je kunt eventueel een paar daagjes halt houden in Sukhothai,en daarna je weg vervolgen naar Chiangmai!!Verschillende bussen per dag gaan via Phitsanulok naar Chiangmai!
Oppassen als je gaat eten aan de vele kraampjes(busterminal Phitsanuloke)heb daar een voedselvergiftiging opgelopen toen ik via Chiangmai naar Bangkok reisde met de bus.
Dat ziet er inderdaad comfortabel uit! Kom ik nog een beetje aan rust toe…
:slapen:
Bedankt!
Zo’n ding heb ik 5 jaar geleden helemaal opgevouwen ingezeten.
1 keer, nooit meer
Juist, dat zijn dus de grote toeristenbussen die helemaal gevuld worden met mensen die amper op hun stoel passen.
Boek een trip op het busstation, en neem niet zo’n toeristenbus.
Als ik zelf zou moeten kiezen tussen bus of trein, zou ik zeker voor de trein kiezen…
Waarom niet met de vliegtuig? ben je er veel sneller…
Haha, ja idd.
Als ik dan zou moeten kiezen tussen trein, bus en vliegtuig, kies ik voor het laatste.
Alleen als je voldoende tijd hebt en nog niet zo’n ervaren Thailand-reiziger bent, denk ik dat het wel eens leuk is om de trein te ervaren.
Ja dan is het zeker de moeite waard om over de weg of per spoor te reizen…
Zoveel moois om te zien.