ik heb een vraag over vervoer van bangkok naar Chiang Mai. wat is het beste: per trein of per bus? Ik ben nu van plan om de avondtrein te pakken en om te arriveren in Chiang mai om 8.00u in de ochtend. Mijn vraag is ook waar ik aankom met zowel de trein of de bus: centraal station? Ik word daar namelijk opgepikt door iemand van een vrijwilligersorganisatie. Kan ik een dag vantevoren reserveren?
Wellicht wil ik ook eerst een paar dagen een tussenstop maken in Khao Yai national park. Hoe kan ik vanuit daar het beste naar Chiang Mai reizen en hoe laat en waar kan ik arriveren?
Ik zelf geef de voorkeur aan de trein, omdat je dan 's avonds een bed(je) hebt (1e en 2e klasse) en nog een beetje redelijk kan slapen. Weet niet hoeveel de bus kost, maar denkt dat er niet heel veel verschil is tussen prijs trein/bus.
Je komt aan op het centrale station van Chiang Mai (volgens mij is er ook maar 1 treinstation in Chiang Mai, maar 100% zeker ben ik niet).
Het moet mogelijk zijn om 1 dag van tevoren te reserveren, maar in het weekend of rondom Thaise feestdagen kan het erg druk zijn, en bestaat de kans dat de trein erg vol zit.
Over Khao Yai kan ik je weinig vertellen; ben er nog nooit geweest…
vorig jaar zijn wij vanaf het oostelijk busstation naar khao jay np gegaan,de bus komt aan in pak chong,vanaf hier kun je een song tao nemen (45 min),de halte is bij de 7/11 aan de hoofdstraat,je word bij de ingang van het park afgezet,dan lift je nog 15 km met een vriendelijke thai mee achter in de pick-up,even opletten,bij de headquarters moet je eruit,hier kan je accommodatie regelen en kun je verschillende wandelingen ondernemen.
waarschijnlijk kan je vanuit pak chong doorreizen naar chiang mai maar dat moet je ter plaatse maar navragen
Ik kan me vergissen hoor, maar gaan de bussen naar Pak Chong niet vanaf het noordelijk busstation ? Je kunt trouwens ook de trein vanaf Ayuthaya nemen. Dit is een plaatsje niet ver van BKK.
Kijk ook eens op de site van Green Leaf, prima tours in het park en supergidsen. Ze hebben een betaalbaar guesthouse en kunnen je afhalen vanaf het station. www.greenleaftour.com
We hebben vanuit Pak Chong de trein naar Khorat genomen en hier vandaan een bus naar Phitsanulok. Phitsanulok ligt op de treinroute naar Chiang Mai.
Maar het is wel een lange reis hoor. Waarschijnlijk is er een handigere route vanaf het park naar Chiang Mai . ( misschien is teruggaan naar BKK zelfs sneller ? )
Met de trein vind ik zelf zeer goed zeker als je de eerte klas neemt niet duur en comfotabel ook nog als je de eerst klas neemt je heb dan je een coupe voor 2 pers dus ook miner last van drukte en je reist toch in de avond en nacht.En je kan gewoon een dag van tevoren een kaartje kopen weet ik 100% zeker dan kan zeker mee.Namelijk zelf ook gedaan.