Van Bangkok naar Chiang mai en door na het zuiden

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in september 18 dagen na Thailand…! Graag zou ik van Bangkok een uitstapje maken naar Chiang Mai en dan door na het zuiden.
Heeft iemand ervaring met de nachttrein naar Chiang Mai en wat is de reistijd.? En iemand ervaring met de reis van Chiang Mai na het zuiden? En wat is daar de reistijd van.?

Vast bedankt…!
Groetjes Judith

De reistijd is ongeveer 12 uur met de trein. Aangezien jullie niet zo lang gaan is het uiteraard ook een optie om vanuit Chiang Mai te vliegen naar het zuiden. (airasia vliegt bv vrij goedkoop naar Phuket). Anders is de reistijd uiteraard 12uur+ de rest naar het zuiden toe…bv Surat thani is ook ongeveer zoiets…Best pittig dus…

Groeten

Hee Bemmel,

Van Bangkok naar Chiang Mai met de nachttrein is een treinreis die veel mensen ondernemen. Het is september, nog geen hoogseizoen, maar toch geeft deze reis een soort internationale gezelligheid.

Van Chiang Mai naar Bangkok zitten iets minder mensen, en van Bangkok naar het zuiden nog minder.

Kortom, ga je niet met het vliegtuig, boek dan de eerste.

Hans.

Als je er de tijd voor hebt is de treinreis zeker iets dat je eens moet gedaan hebben. Een hele ervaring en zoals eerder al gepost kan er een leuk sfeertje hangen. Als je sociaal ingesteld bent, geraak je zo aan de praat met medereizigers van over de hele wereld. Tof om tips en ervaringen uit te wisselen.
Als je op tijd reserveert kan je kiezen tussen upper of lower bed. Ik kan in alle twee best goed slapen, maar lower is wel zo gemakkelijk als je even naar het toilet moet. Gordijntje sluit ook beter af, dus als je gevoelig bent voor licht kan dit ook een voordeel zijn.
Er zijn verschillende klassen, wij zitten het liefst in 2nd class met airco. Lekker fris (voor sommigen TE fris).

Grts,

Jelle

Het “lower bed” is ook breder.