Chiang Mai

Beste mensen,

Volgend jaar wil ik stage gaan lopen in Thailand. En op dit moment ben ik alle mogelijkheden een beetje aan het uitzoeken. Nu lijkt Chang Mai mij een zeer leuke plaats om mijn stage te doorlopen. Zelf weet ik nauwelijks iets over Chiang Mai dus wil het via dit forum eens proberen. Graag zou ik de mening willen weten over deze plaats van jullie indien jullie er al eens zijn geweest.
En nog een aantal vragen;

• Het uitgaansleven in Chiang Mai?
  • Hoe lang is het reizen met de trein naar Bangkok en de prijs?
  • Is het moeilijk om vanaf Chiang Mai uitstapjes te maken naar bijvoorbeeld een van de thaise buurlanden/ een van de mooie thaise eilanden?
  • Alle andere tips zijn welkom!!

Groetjes, Esther

Hoi, trein van Bangkok naar Chiang Mai is ca. 12 uur. Je kunt het beste de nachttrein nemen, dan wordt 's avonds je bedje opgemaakt en kan je nog een aantal uren slapen (als je kan slapen in ieder geval, want de bedjes zijn best klein voor ons grote buitenlanders en de trein is best lawaaierig). Ik weet niet meer hoeveel het ongeveer kost, maar het is niet veel (€20,- ofzo).

Het is mogelijk om vanuit Chiang Mai uitstapjes te maken naar Laos en/of Myanmar.
Thaise eilanden kan uiteraard ook, maar dan zal je toch moeten vliegen of met de bus/trein…Chiang Mai ligt zoals je wellicht al weet helemaal in het noorden en er zijn dus geen eilanden in de buurt…

Uiteraard kun je uitstapjes maken vanuit Chiang Mai.
Maar het meeste loopt via Bangkok.
Je kunt inderdaad naar Myanmar gaan, heb je wel een visum voor nodig.
Ben pas afgelopen Februari/Maart geweest en het was fantastisch daar.

Chiang Mai heeft ruime keuze in uitgaan, uiteraard een stuk rustiger als Pattya of Bangkok.
Ze hebben Restaurants in overvloed in elke prijsklasse, Sizzler, Piza Hut, Piza Company voor de afwisseling, en uiteraard 100 en meer Thaise Restaurants.
Leuk om tripjes te maken naar Doi Suthep (veel te zien).
Je kan er makkelijk een motortje huren ongeveer Euro 2 per dag.
Je moet dan wel je paspoort inleveren, of anders een borg betalen in geld.
Op de Moon Muang Road, Mr. Somchai ga ik altijd, toffe ouwe peer.
Is vlak bij Top North Hotel.

Succes van peter