Hallo,
We willen graag een rondreis thailand maken, enkele dagen bangkok, enkele dagen het noorden en dan strandvakantie enkele dagen.
Voor bangkok en de strandvakantie zijn we er reeds aan uit maar voor het noorden heb ik nog wat hulp nodig!
Ik heb reeds heel wat opgezocht over de omgeving chiang Mai / chiang Rai maar geraak er precies niet aan uit wat of hoe…
We (ik, mijn man en mijn ouders ) zijn van plan om met de nachttrein naar chiang mai te komen en dan een auto te huren en zelf richting chiang rai te rijden (mijn man is een ervaren chauffeur en we hebben reeds in enkele aziatische landen links met de auto gereden ).
Bij aankomst in het treinstation willen we dus richting chiang rai met de auto en daar 2 nachten verblijven. Graag willen we de gouden driehoek zien en de Kleurrijke markt van het aan myanmar grenzend stadje Mae Sai. Nog tips die we in die twee dagen kunnen doen?
Dan terug rijden naar chiang mai waar we 4 nachten zouden verblijven maar dan weten we het niet meer zo goed…
We willen graag het elefant reservaat bezoeken, Wat Phra That Doi Suthep , de night bazaar,… dit kunnen we waarschijnlijk wel allemaal zelfstandig doen…
Maar we willen ook graag een trektocht doen, maar liefst maar 1 dag doordat mn ouders een tweedaagse trektocht waarschijnlijk niet zouden aankunnen of niet wensen, zijn er ook 1 daagse trektochten die de moeite zijn en niet overdreven zwaar?
Graag willen we ook wel enkele stammen zoals de karen long neck tribes bezoeken, is dit mogelijk in een dag via een excursie en heb je tips waar we dit best kunnen boeken?
Heb gelezen dat Pai wel de moeite zou zijn, we hebben wel maar 4 nachten in deze omgeving en weet niet goed of ik dan pai best inplan of niet…
verder had ik ook nog gelezen over de Kad Tung Kwian Market waar je sprinkhanen en zo zou kunnen eten en de dorpen errond zoals Bo Sang waar je de vaklieden kan bewonderen die zijde weven, daklozen en parasols maken.
Een fietstocht in de omgeving zagen we ook wel zitten.
Wat raad jij aan om te doen en wat niet?
Kent iemand goede reisbureautjes in Chiang mai?
Wat gaaf Thailand. Ben er zelf jaren geleden geweest en vond het een fantastische ervaring! Ik zou zeker even contact opnemen met Hans Deckers. Hij is een Nederlander van origine en woont al 20 jaar in Thailand in Chiang Mai. Hij runt daar samen met zijn familie een klein resort (diverse prijsklasses van goedkoop tot luxe) maar daarnaast werkt hij ook als reisgids/professional en hij heeft een bedrijfje dat fietstochten aanbiedt, maar ook een bedrijfje dat andere excursies en/of meerdaagse tochten aanbiedt. Hij staat goed bekend en je vindt zijn profiel op TravelMoodz.com een website die reizigers rechtstreekt verbindt met gidsen wereldwijd. Hierbij de link naar zijn profiel en via dit profiel kun je rechtstreeks contact met hem opnemen: http://www.travelmoodz.com/nl/reisprofessional/hans-deckers-1
In Chiang Mai zijn genoeg excursies vanuit het hotel of guesthouse te boeken.
Als je met de nachttrein gaat, vergeet deze dan niet van te voren te reserveren. Wij moesten dit stuk dus uiteindelijk met de bus overbruggen.
Sprinkhanen en schorpioenen kun je in Bangkok ook eten, maar er zijn ook markten in Chiang Mai waar je deze ‘tussendoortjes’ kunt kopen.
Wij hadden ook de intentie om Chiang Rai en Pai te bezoeken, maar de sfeer was zo relaxt in Chiang Mai dat wij er voor gekozen hebben om langer in Chiang Mai te blijven. Er zijn zoveel tempels te bezoeken en genoeg uitstapjes vanuit deze prachtige stad te regelen. Veel plezier met de voorpret en de vakantie straks!
Hey Arnie,
Bedankt voor je reactie!
Weet jij waar je best de nachttrein boekt vanuit bangkok naar chiang mai? Kun je dit via internet van thuis uit? Welke reisbureautjes zijn hiervoor betrouwbaar?
Alvast bedankt,
Jessica
Bedankt arnie,
Heb je al traintickets geboekt met een van deze websites?
Als je deze van thuis uit boekt, hoe krijg je dan je tickets, via mail of moet je ze daar dan nog ophalen?
Jessica
Wij zijn met de trein van Bangkok naar Kanchanburi geweest en konden ter plekke de tickets kopen.
Als je tickets via de site reserveert, dan was het twee jaar geleden zo dat je de tickets bij aankomst in Bangkok kunt ophalen bij het station. Misschien gaan zij nu ook met de tijd mee en krijg je de tickets via mail toegestuurd.
Wij hebben vorige zomer de tickets voor de trein bij een reisbureautje bij ons hotel geboekt. Een dag van te voren. De tickets lagen vervolgens netjes voor ons klaar bij de balie.
Wij sliepen toen in het Rikka Inn in Koh San Road. Vanaf de straat loop je een soort gang in richting de receptie en dan zit er aan de rechterkant een mevrouw die het reisbureautje runt. Erg vriendelijke dame, prima te doen.
Ik heb in de vijf weken dat we in Thailand/Laos/Vietnam/Cambodja waren geen enkele vorm van afzetten of iets dergelijks meegemaakt. Behalve in Bangkok toen er tegen ons werd gezegd dat het Grand Palace niet open was voor publiek, er stonden ook allemaal witte partytenten op het terrein, dus het kwam geloofwaardig over. Vervolgens werden we in een tuktuk gestopt die ons langs tempels zou rijden die de moeite waard waren. Drie van de vier waren daadwerkelijk mooi, eentje niet. En we hebben twee kledingmaker en een juwelier moeten bezoeken [emoji6]. Voor die hele rit van ruim 4 uur betaalden we €0,50 per persoon, dus…
Wij hebben ook al veel aziatische landen gedaan, en op zich ook nog nergens afgezet geweest. Maar ik ben enkel bang als ik iets boek via internet, dat ze je niet meer zouden kennen of zo… En ik denk voor de nachttrein dat ik niet anders zal kunnen om dit via internet te boeken omdat we in het hoogseizoen gaan en de nachttrein dan waarschijnlijk vol zal zitten… En we hebben ook maar 17 dagen dus ja, voor ons is het wel belangrijk dat we dan die ene avond de nachttrein nemen en niet de nacht erna of zo…