Excursies ChiangMai

Hoi allen,

Over niet al te lange tijd gaan we met een aantal mensen naar ChiangMai.
We hebben daar al een hotel geboekt en willen dit gebruiken als uitvalbasis, om die week wat van de natuur en cultuur op te snuiven.
Helaas zijn we net te laat voor de bloemencorso.

Goed mijn vraag:
Ik ben nu al een tijdje op het internet aan het rondkijken en heb al veel aanbieders van excursies gevonden. Wat zouden jullie doen (met enige toelichting graag):
A) Excursies regelen vanuit Nederland
B) Excursies via het hotel regelen
C) Excursies ter plaatse bij de locale reisburo’s regelen.
D) Excursies zelf regelen, bv met taxi naar Doi Inthanon National Park en daar ter plaatse een gids en vervoer door het park regelen. (Als dit al mogelijk is)

Bij optie C graag wat meer info, van mensen die goede ervaringen hebben gehad met bepaalde reisburootjes.

Ik dank jullie vriendelijk.

Ronald

Wat betreft Chiangmai,kan je aan de Charoen prathed road(Iron bridge) verschillende taxi’s aanspreken die allerlei toers doen in rondom Chiangmai.
Ook kan je van Chiangmai met de bus naar Chomtong(58km verwijderd van Chiangmai)éénmaal in het stadje aangekomen kam men een red pick up nemen om de adembenemende Doi Inthanon te bezoeken.
In dit Nationaal park hebergen verschillende watervallen,oa:Mae KLang echt de moeite waard,men kan daar ook eten aan de verschillende eetkraampjes die daar aanwezig zijn.Ook kan men de Sankampheng hotsprings bezoeken in Chiangmai(33km verwijderd van de stad)

.<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“EBbRoEAPN1o” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>

1 like

Ook kan je van Chiangmai met de bus naar Chomtong(58km verwijderd van Chiangmai)éénmaal in het stadje aangekomen kam men een red pick up nemen om de adembenemende Doi Inthanon te bezoeken.
In dit Nationaal hebergen verschillende watervallen,oa:Mae KLang echt de moeite waard,men kan daar ook eten aan de verschillende eetkraampjes die daar aanwezig zijn.

Hoi Georgessiam,

Allereerst bedankt voor het antwoorden van mijn vraag.

Eén van de redenen, dat wij naar de Doi Inthanon willen, is de vele watervallen. Eén van onze reisgenoten is hier helemaal weg van.
Heb jezelf ervaring met een red pick up?
Ben je zelf vrij om je route te bepalen, of heeft deze hetzelde pakket als de vele excursies, die ik op het internet zie?

Nou wat betreft de watervallen moet je beslist zien,vooral de Mae Klang is echt adembenemend!!
Neen je spreek af met één van de taxi’s mannen naarwaar je voorkeur naar uitgaat.
Ook kan je met een redpick up taxi,naar bv:S’morgens naar Doi Suthep,Doi Pui,King Palace(200bath de taximan wat dan terplaatsen)
Smiddags kan je dan eventueel(ligt op dezelfde weg)de plaatselijke dierentuin met zijn nieuwe “pandashow” bewonderen.
Voor uitstapjes naar Sankampheng hotsprings ben je wel verplicht om daar met de taxi naar toe te trekken(er rijd geen openbaarvervoer naartoe)
één tip,als je in Chiangmai bent,moet je zeker de tempel Wat umong bezoeken.
Voor het wisselen van geld krijg je de beste koers voor je thaise baths,bij sk money change,deze wisselkantoor bevindt zich op de Charoen Prathed road(Iron bridge)

[quote=“ronald1971, post:1, topic:103075”]

.
Helaas zijn we net te laat voor de bloemencorso.

Wanneer is dit bloemencorso???

MVG Geert

[quote="“Karlovacko, post:5, topic:103075"”]

Het 1ste weekend van februari, volgens onderstaande bron:
http://www.journeymart.com/holidays-ideas/festivals/chiangmai-flower-festival.aspx

Wederom bedankt voor het snelle antwoord.

Heb je ook nog tips m.b.t. ons uitstapje naar de GoldenTriangle?

Of deze toch maar georganiseerd boeken?

één van de meeste indrukwekkende tempels vind je ten zuiden van Chiang Rai namelijk Wat rong Khun ofwel de witte tempel genoemd,kan je eventueel bezoeken met een gehuurde brommer. Ook een must to see is het Khun Kon Waterfall forest park: op 30 km afstand ten zuiden van de provinciale hoofdstad Chiang Rai deze waterval is de hoogste van de provincie.Chiang Rai biedt ook uitstekende mogelijkheden voor dagtrips naar bezienswaardigheden in de provincie,zo kan men de royal villa in Doi Tung bezichtigen(het was de verblijfsplaats van de oude queen)
Zelf kun je daar de prachtige bloementuin bewonderen,wel zien dat je geen t-shirt met kort mouwen of een korte broek draagt.(dresscode)

Hoi,

Sorry voor mijn commentaar, maar ik bedoelde meer tips m.b.t. het organiseren van een dagtrip van uit ChiangMai naar de Golden Triangle. Op het internet vind je veel georganiseerde trips. Is het verstandig om een excursie te boeken, of is het ook goed zelf te regelen?
Wij hebben geen eigen vervoer in ChiangMai.

Nu je zit al met bepaalde afstanden zou rij je van Chiangmai naar Chiangrai er 4 uur over en dan moet je nog eens naar de golden triangle dat nog verder ligt,dus zou ik zeggen een meerdaagse toer via een reisbureautje boeken in Chiangmai.De reisbureaus in Chiangmai verkopen ook diverse dag- en meerdaagse tours naar o.a. de Golden Triangle, diverse bergstammen, al dan niet gecombineerd met olifantenparken, rafting, jungletreks etc.
Denk dat je daar eens moet informeren,zelf doe ik dat nooit omdat ik gewoonlijk met de motor rondtoer door deze streken.

Ik zou een dagtrip vanuit Chiang Mai naar de Gouden Driehoek niet zo snel doen. Heb het jaren terug ook eens gedaan en je zit uren in een minivan.
Boek een tourtje met een overnachting erbij, dan reis je toch wat relaxter dan zo gehaast op een dag heen en weer.

1 like

In één dag dan ben je bekaf , enkel de rit van centrum naar centrum is 3 uur en dan moet je nog naar je bestemming , indien je dit met bus e.a. doet zeer zwaar maar het loont de moeite er een dag of twee te verblijven er is meer dan genoeg te zien !
MVG

http://chiangrai.sawadee.com/chiangrai.htm#Amphoe%20Mueang

http://www.pheongroup.com/cr-destinations.html

Toeristische dienst CR & CM ( En er is een Nederlander van dienst ik dacht Leo Schuur tel 084 6875179 )

1 like

Allen bedankt voor de tips.
We zijn er mee geholpen.

:chin:

Ik wil graag de canopy tour doen, ik heb gezien dat er een is die Flight of the Gibbon heet. Misschien zijn er meer. Zelfde vraag als TS, kan ik die beter van te voren boeken, of juist ter plekke?

Ja, je hebt ook nog Jungle Flight.
Je kan het van tevoren boeken, maar ook ter plaatse (paar dagen van tevoren).

Hoi Robert,
Misschien dat je ook geintresseerd bent in een andere aktiviteit in Chiangmai?
Waarom nadien is niet gaan naar de Night Safari,het ligt maar 12km verwijderd van het centrum.
Night Safari in Chiang Mai is een 324 hectare groot natuurgebied waar een 60 tal verschillende diersoorten leven in een realistische en natuurlijke omgeving. Tussen 19.00u en 22.30u rijden er open treintjes waarmee je een tochtje kunt maken door de verschillende themadelen van de Chiang Mai Night Safari. Om 20.00u en 21.10u kun je genieten van een spectaculaire water- en muziekshow.
Echt een must om te zien Robert!(zelf ben ik al 2x geweest)
Openingstijden: dagelijks van 18.00u tot 24.00u

ik heb twee jaar geleden een drie-daagse jungle toch gedaan in Chiang Mai, moest je daar intresse in hebben, dan kan ik u het nummer geven van een gids die ik daar ken
tviel echt super goe mee, zeker geen luxe, slapen in hutjes op palen, ma ik vond het echt een avontuur, twas wel aan het regenen die periode da ik er was en twas op sommige momenten echt wel afzien

dus moest je intresse hebben, laat gerust ietske weten :wink:

Mvg

Denk je dat het beter is om een meerdaagse tour te boeken vanuit chiang mai naar chiang rai of is het beter zelf een auto te huren en alles zelf te bezoeken? of zijn de routes te moeilijk of is het niet gemakkelijk om alles zelf te vinden?

Heb je goede adresjes om deze te boeken de jungle flight? welke is beter jungle flight of flight of the gibbon?