ik zal me voorstellen ik ben Jeffrey en ik hou van reizen en heb erg veel zin om naar Thailand te gaan 16 oktober ik ga samen met een beste maat van mij, eerst gaan we naar Bangkok voor 2 dagen en daarna direct door naar Chiang Mai Nu willen wij een olifanten tocht doen en in de jungle slapen en watervallen bekijken en wat mooie tempels bekijken etc, we verblijven hier 5 dagen daarna gaan we weer naar Ko phi phi.
hebben jullie toevallig tips ?? we houden er ook van om sportief te doen dus alle tips zijn welkom!
ps: ik post nooit op forums moeilijk is het niet maar als ik het fout doe hoor ik het graag thnx :wereld:
Chaing mai zijn wij ook een paar dagen geweest. Wij hebben er toen kleine motor/scooters (100 cc) gehuurd waarmee we zijn gaan rondrijden in de omgeving. Hierdoor konden wij zelfstandig allerlei watervallen en een orchideën farm bezoeken. Hiervoor heb je geen rijbewijs nodig ne het verkeer in Chaing mai is vrij rustig dus goed te doen.
In Chaing mail zelf kun je makkelijk hele stukken lopen en zo kun je een aantal leuke tempels bezoeken (mis vooral de tempel in de stad niet met de honderden disney en dieren beelden in de tuin, een soort tuinkabouterfeest zonder kabouters)
In Chaing mai heb je ook the Nightmarket (vanaf 5-6 uur) wat ook leuk is om overheen te slenteren en dan ergens aan te schuiven en wat te eten (er zijn een hoop lekker visrestaurantjes)
In alle hotels/geusthouses hebben ze folders en informatie over trekkings/olifantentocht/qaud rijden/ bezoeken van the long necks (je weet wel die gouden ringen om hun nek) etc etc. Dit kun je daar dan ter plekke regelen voor excursie.
Allemaal erg leuk. genoeg te doen dus in die 5 dagen.
Kho phi phi moet je echt gaan duiken of snorkelen. Het is daar erg mooi en het water kristalhelder.
Bangkok 2 dagen is wel extreem weinig voor deze ENORME stad. Zorg dat je in ieder geval het royal palace en tempel en de naast gelegen Wat Pho meepakt. Een fietstocht kunje gemakkelijk veel van de stad zien. In Bangkok kun je met een taxi je goedkoop verplaatsen (zorg wel dat je ALTIJD op de meter rijdt)
Ook de enorme shopping malls zijn wel leuk om tegen eind van de middag eens rond te lopen en dan ergens wat te eten. Ik vond zelf die hoerenbuurt niet echt schokkend. Verwachte veel ernstigere dingen te zien, maar was net Amsterdam.
Tip. Geloof de thai die je zeggen dat de grote toeristenatracties vol zijn en je in een tuk tuk willen stoppen absoluut niet!!! Dit is ons overkomen en daardoor hadden we uiteindelijk nog maar 1 uur voor het paleis. Er zijn een hoop Thai die je proberen weg te houden metdat je niet op sandalen, verbouwingen of wegens feestdag gesloten of lunchpauze praatjes en dan je in ene tuktuk wegstoppen. Niet geloven tot je bij de kassa staat.
Hello Jeff,Voor mooie watervallen moet je naar chomtong rijden(58km)van Chiangmai,je hebt daar 3 prachtige watervallen(mai klang,mai jay en de andere ben ik vergeten)vanuit chomtong kun je ook door rijden naar doi inthanon,waar je onderweg naar de top,2 mooie tempels tegenkomt.Chiangmai heeft prachtige tempels o.a:wat doi suthep,wat u-mong,dit om even mee te geven!!Op de weg naar Mai rim komt je een orchideeen farm,een snake farm en een olifanten farm tegen.Voor jungle tochten,verschillende guesthouses hebben georganiseerde tochten naar de jungle.Voor Bangkok dats een ander verhaal, mogelijken genoeg om je niet te vervelen.Ik zou zeggen,ff surfen op Sawatdee.com,daar vind je nuttige informatie over Bangkok!!groetjes:georgessiam.
Daarnaast ook zeker de Wat Arun, Tempel van de Dageraad, bezoeken, prachtige tempel die ook zeker een bezoek waard is.
Chinatown is ook leuk om een aantal uur door de kleine, smalle steegjes te slenteren.
Zogenaamde hoerenbuurten zijn er idd ook in Bangkok, de bekendste is Patpong, maar ook Nana Plaza en Soi Cowboy zijn bekende plekken waar veel dames van plezier rondlopen. Wel aardig om eens een drankje te gaan drinken en mensen te kijken…
Klopt ook dat er veel tuk-tuk chauffeurs zijn die zeggen dat het Koninklijk Paleis gesloten is door bijvoorbeeld een feestdag of bezoek van de koninklijke familie. Deze tuk-tuk chauffeurs weten dan wel een alternatief programma en zullen je dan ongetwijfeld langs een kleermaker of juwelier brengen, hiervoor krijgen ze dan een commissie of soort benzinebonnen. Echt niet intrappen dus en duidelijk laten weten dat je geen kleermaker, juwelier of wat dan ook wilt bezoeken !
In het Thailand Reiscafe is een aantal dagen terug een interview geplaatst met Andre Breuer, oprichter van Recreational Bangkok Biking en organiseert fietstochten door Bangkok en Chiang Mai. Kijk op de website voor meer info:
Hey bedankt allemaal voor de snelle reacties!! heel veel goeie tips die ik ckr ga gebruiken en zien! wat ik mij alleen wel afvroeg ik heb wel een motor rijbewijs dus zou ik een motor kunnen huren alleen ik had gelezen dat het niet slim is vanwege verzekering en dat soort ongein voor als je een ongeluk maakt, toch wil ik dit graag doen maar is dit waar of weer 1 iemand die pech had ?
Wat betreft bangkok daar gaan we de laatste 3 dagen besteden shoppen voor vriendin en familie etc omdat je anders de hele tijd met je souvenirs loopt lijkt mij vrij irritant.
Over de taxi’s met meters daar heb ik inderdaad al over gelezen dat je er mee uit moet kijken!
De snake farm en olifanten reservaat, jungle tochten dat lijkt mij echt gaaf!
Nu wilde wij ook gaan bungee jumpen is dat ook mogelijk in thailand of raden jullie dat zobiezo af als grote zware hollanders ?
De vrouwtjes ga ik ckr wel spotten in een leuke bar of zogenaamde wallen alleen persoonlijk contact gaat hem niet worden vooral niet omdat je niet weet of het een hij/zij is. maar dat terzijde ik heb er heeeel veel zin in!:dag:
Snakefarm zou je ook nog in Bangkok kunnen bezoeken (Queen Saovabha Memorial Institute), dichtbij Lumpini Park. Aantal keer per dag kan je hier ook zien hoe de slangen ‘gemolken’ worden.
Iemand die niet goed had opgelet bij het huren. gewoon even navragen of het inclusief ‘insurance’ is. Wij hadden dat wel, dus no problem kan zeker maar wel even alert op zijn.
btw, onze 100 cc gingen al tot 100 km p/u. Dus deze zijn ook al behoorlijk snel (en dat waren eigenlijk meer brommertjes)
Deze 100 cc kun je eigenlijk zonder enige vragen en problemen huren, terwijl ze over een zwaardere motor toch moeilijker zullen doen. In jouw geval met rijbewijs zal dat geen probleem moeten vormen, maar bedenk wel dat ze in Thailand Links rijden en andere regels hebben dan in Nederland. De weg is bijvoorbeeld niet heel georganiseerd en invoegen gebeurd snel en klakeloos. Dus zou er wel even goed over nadenken of de extra kosten, papieren en moeite die je moet doen voor een zware motor opwegen toch de grotere afstanden (en mogelijk iets meer comfort) die je met een zwaarder model hebt.
Bedankt voor je tip! ik ga denk ik voor de 100 cc grote afstanden zal ik zeker niet gaan afleggen met een brommer of motor dus dit lijkt mij wel geschikt!
ik kan niet wachten maar helaas ik moet wel haha! nog een maandje.
:chin: ff nog zeggen dat de inkomprijs 200bath bedraagt,voor het bezichtigen van hierboven vermelde snakefarm.Ben er nog geweest in mei,voorwat ik heb gezien aldaar vind ik de prijs wat overdreven.g.s
Moet je eens in China naar een toeristen attractie gaan. Betaal je 100 Yuan pp terwijl je voor 20 Yuan kan eten. :S
Allemaal overheidsinkomsten.
Over die snake farms enzo, daar ben ik zelf juist om zulke redenen niet naar toe gegaan. Vond het veel leuker om bijvoorbeeld in Chang rai een jungle trekking te maken van 2 dagen. Toen gegeten/geslapen in een miniscul klein berg dorpje. In zo’n huisje op palen dat je de varkens snachts onder je matje hoort doorlopen en dat je op matten en dekens slaapt inplaats van een matras. Heel aparte ervaring, mar was wel gaaf.
Eten koken in bamboe. en dat ze een kopje voor je makne van bamboe. Dat was echt heel gaaf.
Hoi Wreiziger,klinkt nog vers in mijn geheugen!!jungle tocht en logeren bij een local stam,ik weet niet hoe het nu is,maar vroeger(1982)kregen we een politieagent mee om op jungle trekkking te gaan.Vroeger waren er veel drugstrafieken aan de grens met Birma,en om ons “veiligheid” te garanderen kregen we tegen betaling een politieman mee.Ook toestanden die jij nu vernoemd waren er ook vroeger,slachten van een varken,overnachten in hutjes.S’morgens toen we opstonden zaten we helemaal onder de vlooien(dekens)Nog even vermelden dat de local stam nooit s’nachts sliep,omdat ze bang waren om overvallen te worden door een ander stam.groetjes:georgessiam.
Haha, nee gelukkig is dat nu wel anders (1982! toen werd ik geboren, oudje
Maar goed, politie patroulieerd nog wel in het gebied en houdt thai aan en onderzoekt dan de auto en de rugzakken.
Wij waren daar met onze grote rugzakken aan het lopen op zoek naar de homestay, en de agenten waren zo aardig om ons daar af te zetten. (werden onderweg 2 brommers aangehouden en een puppy doodgereden)
Voor de tocht hadden we 2 gidsen bij ons allebei van lokale stammen, die allles van overleven in de jungle wisten. Er werd dan volop eten uit de jungle geplukt. De banana flower was hun favoriet. Daarvoor werd dan een complete bananenboom omgehakt.
Maar onveiligheid, nee, absolut niets van gemerkt toen, dorpelingen gingen gewoon om 21:30 slapen en de dekens waren redelijk schoon. varken werd niet geslact, maar die schuifelde snachts onder ons bed door. Ook de kippen en koeien trouwens. Moest er wel een beetje om lachen.
Hoi Wreiziger,nu voel ik mij toch oud geworden,ha ha ha!!!Eventjes nog vermelden dat ik vroeger mijn horloge geruild heb voor een pijl en boog.ff verduidelijken:mijn alarm van mijn horloge was afgegaan(melodie)blijkbaar in de smaak van de local stamhoofd,wouw hij mijn hebbeding ruilen.het heeft maar 5 minuten gemarscheerd,want hij de(local)heeft het stuk gemaakt met zijn "tanden"echt gebeurd verhaal!!!dit om even mee tegeven,tijden kunnen veranderen,Wreiziger!!groetjes:georgessiam.
Klinkt allemaal goed! behalve dan de vlooien die je anoes inkruipen maar dat hoop ik niet mee te maken voor de rest heb ik begrepen op te passen voor een duizend poot of centipide ? schijnen giftig te zijn maar daar zul je wel meer kruipers van hebben. iemand nog een tip voor een stam waar je relaxt kan pitten zonder dat er speren op je worden gegooid? :D:D hahah ben iniedergeval blij met jullie ervaren tips nu kan er beter geplant worden, thnx!
AKha hillhouse, was de plek waar wij hebben geslapen. Prima plekje en je zit met wat meer luxe midden in zo’n dorpje, zij organiseren dus ook de trekkings.
http://www.akhahill.com/, vind je alles over de homestay. laat je aleen niet verleiden door de mooie foto’s. Er zijn maar en paar zeer luxe hutjes, de rest is hurktoilet en simpel douchje.
@ Georgessiam: Haha, zie je wel echt ene oude man, maar wel eentje die nog echt geavonturierd heeft (toen kon dat nog) ben best een beetje jaloers.
Ik heb in 2007 hier geslapen http://www.spicyhostels.com/Spicythai-Backpackers.html en dit is echt een super relaxed hostel, voelt je meteen thuis. De mensen die hier werken zijn heel behulpzaam en er worden veel activiteiten vanuit het hostel aangeboden. Ik ben toen hier op bezoek geweest http://www.elephantnaturepark.org/ en heb geraft. De natuur in het noorden is heel mooi!
Over de longnecks…ik heb dus gelezen dat ze die ringen helemaal niet meer willen dragen, maar dat de regering dat graag wil voor het toerisme. Als ik dit eerder had geweten was ik er niet heengegaan. Deze mensen zijn vluchtelingen uit Birma, ze kunnen niet meer terug en de thaise regering laat ze alleen maar in 1 gebied wonen. Ze zitten dus een soort van gevangen…
Zo zie je maar weer dat verhalen heel gemakkelijk verdraaid worden.
het is juist andersom. Ze mogen wegens de gezondheidsrisico’s liever niet meer deze ringen dragen, maar omdat het hun enige inkomstenbron is, dragen ze ze juist nog wel omdat ze anders geen mogelijkheid meer hebben om geld te verdienen. Dit zijn trouwens niet de vluchtelingen die jij noemt.
En ja, de vluchtelingenkampen vanuit Birma zijn er ook volop in dit gebeid. Het is heel triest maar geen spat anders dan een vluchtelingenkamp ergens anders, zoals Nepal, afrika of zelfs Nederland! (Asielzoekers) De vluchtelingen krijgen naar maatstaven van het land hulp en goederen, maar mogen wegens het feit dat ze vluchteling zijn niet zomaar het land in (illigaal). Dat ziet er voor ons misschien heel zielig uit, maar voor hun is dit normaal. Vind je asielzoekers ook zielig? En liever bij elkaar in een kamp wonen dan doodgeschoten worden, toch?
Ik zou mij dus niet bezwaard voelen om hun te bezoeken. Want tja, je kunt ze ook laten doodhongeren, ben je wel principieel geweest.
@wreiziger
Ja wat het echte verhaal is, is misschien niet helemaal voor 100% te achterhalen. Maar ik voelde me niet op mijn gemak toen we bij de longnecks aankwamen. Er werd al een stuk vantevoren getoeterd, zodat kenbaar was dat de toeristen eraan kwamen.
En zoals ik het begrijp zitten die mensen er al 25 jaar, dit is toch niet menselijk? En natuurlijk kan alles altijd erger…maar ik voelde me niet erg prettig erbij.