Hulp gevraagd rond Chiang Mai en omgeving

Hallo,

Ik heb reeds heel wat opgezocht over de omgeving chiang Mai / chiang Rai maar geraak er precies niet aan uit wat of hoe…
We (ik, mijn man en mijn ouders ) zijn van plan om met de nachttrein naar chiang mai te komen en dan een auto te huren en zelf richting chiang rai te rijden (mijn man is een ervaren chauffeur en we hebben reeds in enkele aziatische landen links met de auto gereden ).
Bij aankomst in het treinstation willen we dus richting chiang rai met de auto en daar 2 nachten verblijven. Graag willen we de gouden driehoek zien en de Kleurrijke markt van het aan myanmar grenzend stadje Mae Sai. Nog tips die we in die twee dagen kunnen doen?
Dan terug rijden naar chiang mai waar we 4 nachten zouden verblijven maar dan weten we het niet meer zo goed…
We willen graag het elefant reservaat bezoeken, Wat Phra That Doi Suthep , de night bazaar,… dit kunnen we waarschijnlijk wel allemaal zelfstandig doen…
Maar we willen ook graag een trektocht doen, maar liefst maar 1 dag doordat mn ouders een tweedaagse trektocht waarschijnlijk niet zouden aankunnen of niet wensen, zijn er ook 1 daagse trektochten die de moeite zijn en niet overdreven zwaar?
Graag willen we ook wel enkele stammen zoals de long neck tribes en karen tribes bezoeken, is dit mogelijk in een dag via een excursie en hebben jullie tips waar we dit best kunnen boeken?
Heb gelezen dat Pai wel de moeite zou zijn, we hebben wel maar 4 nachten in deze omgeving en weet niet goed of ik dan pai best inplan of niet…
verder had ik ook nog gelezen over de Kad Tung Kwian Market waar je sprinkhanen en zo zou kunnen eten en de dorpen errond zoals Bo Sang waar je de vaklieden kan bewonderen die zijde weven, daklozen en parasols maken.
Een fietstocht in de omgeving zagen we ook wel zitten.
Wat raden jullie aan om te doen en wat niet?

Alvast bedankt voor jullie raad!!
Jessica

Ik vond zelf alles in de buurt van chiang rai verschrikkelijk, gouden driehoek en vooral die markt bij mae sai, extreeem op toeristen gericht. Heb er echt spijt van dat ik daar geld aan heb uitgegeven… Maar het ks wat je leuk vind natuurlijk.

en wat vond je van chiang mai en omgeving?
jessica

Chiang mai viel me ook wel tegen eigenlijk. Alleen pai vond ik erg leuk.

Sowieso zijn grotere steden niet zo mijn ding. Ik ga chiang mai nu ook vergelijken met andere plekken waar ik tot nu toe en geweest. Maar goed, misschien vonden anderen dit wel leuke plaatsjes natuurlijk

Bedankt voor je reactie!! Wat vond je mooi aan pai?

• Updated - - -

Moest er nog iemand tips hebben voor chiang mai, altijd welkom!

Ik ben zelf vorige week 3 nachten in Pai geweest en vond het erg mooi daar. Het is daar een stuk rustiger dan Chiang Mai maar ook veel kleiner. Het is wel leuker om met de scooter te doen dan met de auto. Je hebt er watervallen, witte buddha, hotspring etc. Met de bus was het nog wel 3 uur rijden vanuit Chiang Mai dus weet niet hoe lang je er met de auto over doet maar ik zou het zeker niet in 1 dag doen.

Op dit moment verblijf ik in Chiang Mai. De night market is erg toeristisch maar wel leuk om een keer te zien, je moet er van houden. Verder heb ik hier een kookles gevolgd wat erg leuk was. Daarnaast heb ik ook olifanten verzorgd (niet op gaan rijden want dat is echt super zielig). Je kunt hier makkelijk een trekking maken van 1 dag. Ik heb het zelf niet gedaan maar er is genoeg aanbod hier. Wat Phra That Doi was ook erg mooi. Zeker als je rond 5 uur gaat en de zon gaat onder. Halverwege de berg kun je dan even uitstappen om van het schitterende uitzicht te genieten.

In Chang Rai ben ik niet geweest dus daar kan ik niet over oordelen.