Chiang Mai of Rai?

Beste reizigers,

wij gaan komende zomer voor het eerst naar thailnd… Na een aantal dagen bangkok en Damnoen Saduak (river kwai enzo), willen we naar chiang mai of rai gaan! Wij willen graag een jungle-tocht doen en een mooie tocht over een rivier maken ofzo (beter in chiang rai?).

Wat zouden jullie als ervaren reizigers ons aanraden? We zijn jong (ronde de 20) en willen echt een goede indruk krijgen van het noorden van Thailand. Na het bezoek aan het noorden hebben we nog 2 weken om te eilandhoppen dus ontspanning komt daar wel ;). Tickets zijn ongeveer even duur (Rai gaat alleen met air asia op de data dat wij willen). We kunnen ongeveer 5/6 dagen in het noorden zijn indien gewenst!

Ik hoor het heel graag. Natuurlijk ga ik ook mensen helpen als wij terug zijn en ik wat thailand ervaring heb!

MvG, Tobias

hoi,

Ik heb vorig jaar een 5daagse trekking gedaan in het gebied rond chiang mai.
erg gaaf en prachtige natuur.
Van chiang rai weet ik niets helaas.
als je van bangkok naar chiang mai reist moet je de slaaptrein nemen…
erg leuk en gezellig!

groet jeroen

Toen wij met de auto rondtrokken in Thailand zijn we zowel in Chang Mai als in Chang Rai geweest. Ik had persoonlijk de indruk dat de meeste trekkings vanuit Chang Mai gaan. Chang Rai vond ik ook een stuk minder gezellig als Chang Rai, maar dat is natuurlijk mijn (subjectieve) mening…

Kopt omgeving Chang Rai Kan niet tippen aan Chang Mai ben enkele dagen in Chang Rai geweest was er niet echt wild van wel erg goedkoop.Zeker in vergelijking met de toer.plaatsen.

ik vind ook chiang mai. maar chiang rai heeft ook mooie dingen, we zijn daar in de buurt naar de witte tempel geweest en mocht je een visarun moeten doen je kan hier even de grens over met birma, 10 $ voor 1 dags visum.

Mooi he heb m op film staan ben inderdaad ook in Birma geweest naar de markt weet niet meer wat ik betaald heb voor de visum.
Ik vond het wel raar dat ik bij terugkomst een visum kreg voor 3 mnd vor Thailand stond een bordje op het raam van prijzen niks van gemerkt vreemd wel leuk.

Chiang Rai is een kleinere versie van Chiang Mai. VInd persoonlijk Chiang Mai ook een stuk leuker omdat er meer te doen is.

Denk niet dat je perse Chiang Rai hoeft te zien, je kunt beter naar Pai gaan in de bergen, tis even rijden maar zeer de moeite waard.

Mensen allemaal bedankt voor de tips tot zover! Moet wel zeggen dat we vooral daar heen gaan om een jungle toht te doen en va de natuur te genieten… Ik wist niet dat de steden opzichzelf ook erg de moeite waard kunnen zijn… Mocht je echt alleen voor de tochten gaan dan kan rai dus ook geschrikt zijn, en wat minder toeristen dus meer authentieke tochten? Als ik bij de tochten van greenwood lees dan zijn veel mensen teleurgesteld over de tochten bij chiang mai…vandaar dat ik het echt aan het afwegen ben!

Alleen bedankt!

Gr Tobias

hoi jeroen,
bedankt voor je info! welke tocht heb je gedaan en waar heb je die geboekt? Was hij authentiek? geen toeristisch rondje van 15 min op een olifant en met een vlot niet functioneel 300 meter varen op de rie
vier?

hoor t graag! dank!

Ik heb een tocht geboekt via 333travel uit harmelen.
vantevoren geregeld…
Toen wij ( 3man) met de gids en de chauffeur naar de vertrekplaats reden waren we een beetje telleurgesteld…
Als het ware een hele karavaan van pickup trucks met toeristen richting de bergen.
Waren echt bang dat we in een soort 'file’de tocht zouden doen.
Niks was minder waar,want onze auto koos een andere route en zo zijn we in 5 dagen bijna geen toeristen tegengekomen.
erg leuke ervaring…alleen wij met z’n 3en en een gids de bossen/jungle in en lopen…
sávonds kookt hij voor je en slaap je bij de local people…erg tof…
elke dag van smorgens 9 tot een uur of 4 lopen naar het volgende dorp…
ik zou eens kijken of ik nog de naam van dat bureautje heb in chiang mai

groet jeroen

oh ja…

op de laatste dag van de trekking inderdaad een olifantentocht…
je moet ervan houden…ik vind het een beetje zielig voor die beesten.
ook een korte rafting gedaan en op een vlot gevaren…wel grappig.
maar de trekking door de bergen,dat is veel toffer.
een klein beetje conditie moet je wel hebben,want afentoe ga je best pittig en steil omhoog…haha.

oke joenie, kei bedankt voor je info! Als je de naam van de tocht bij 333travel nog hebt en/of naam van locale uitvoerder zou heel tof zijn! Ik zit niet te w88 op rijen toerisme zoals bv in egypte als je de woestijn ingaat naar de ‘bedoinen’…

conditie is geen probleem…ik ben een ervaren alpinist!

mvg, tobias en kei bedankt voor al de info!

Als je interesse hebt in een 6 daagse reis mail dan naar
g[EMAIL=“ghorvath@home.nl”]horvath@home.nl wij gaan dit jaar met 5 personen in de leeftijd van 15,19,23 en 47 jaar. Wij hebben een hele leuke reis uitgestippeld en ik heb alle info digitaal (zelf samengesteld en met prive chauffeur, kosten voor 5 personen 135 euro per dag incl hotelovernachting incl ontbijt van bangkok tot en met chiang mai (jungle tocht river kwai enz enz. Groetjes Friedi

chiang mai,
dat is toch wel echt de beste stad!!!

je kunt ook een gids huren voor weinig +/- 600 thbht (12 euro) wij hebben hier erg leuke tochten mee gedaan, als je een email of skype adres van onze gids nodig heb mail me dan
vr groeten Wim