Chiang Mai of Chang Rai

wij gaan over een maandje naar Thailand. begin in het noorden en eindigen in Bangkok. Ondanks dat we drie weken hebben denk ik dat we een keuze moeten maken tussen Chiang Mai of Chang rai.

We weten niet welke stad leuker is. kan iemand ons helpen.

Om een idee te geven hoe we willen reizen:
Chiang Saen (gouden driehoek)- Chang rai/Chiang Mai- Sukhotai - Ayuthaya- Kanachanaburi- Bangkok.

Hallo Chiang Mai is groter,dus veel toeristiser.Chang Rai voel je je meer in het echte Thailand aan jou de keus wat je wilt.

Ik vind Chiang Mai een veel leukere stad, met van alles te doen en bekijken. Als je met name vanwege een trekking in de gouden driehoek gaat is Chiang Rai een beter vertrekpunt.

ik zal beide doen :slight_smile:
ik zal persoonlijk niet de gouden driehoek overslaan…

Bij Chieng Rai gaat mijn hart sneller kloppen.
Ik vond het er fantastisch. Logeerde bij een familie, waarvan de vrouw Engelse les gaf. Maar dat was in 1979. Met hen ben ik toen de bergen ingetrokken en hebben we bij de verschillende stammen gelogeerd.
Ik weet niet hoe dat daar nu is.
Chieng Mai is veel groter inderdaad.
Hele mooie reis gewenst.
Karen

Ook ik vind Chieng Rai leuker. Minder touristen, betere kwaliteit trekkings, kleinere nachtmarkt, maar wel met producten van een betere prijs/kwaliteit verhouding.

Chieng Rai heeft overigens minder interessante tempels dan Chieng Mai, maar voor tempels zou ik sowieso naar Bangkok gaan of naar Ayuthaya/Sukathai (voor de oude tempels).

Jenny
http://www.ikreis.net

Chang mai vond ik wel een leuke stad.Chan Rai weet ik niet.
Vanuit Chan mai kun je wel de bergen in naar de Long necks,olifanten/slangenfarm.
gr petertorro

Chiang Mai is een goede uitgangs possitie voor de omgeving te verkennen.

Veel reisplezier,