Afgelopen december al 4 weken in Thailand geweest. Was geweldig. Heb oa gefietst (Colours of Bangkok) jungle treks gedaan (khao yai en khao sok) olifanten bezocht, gesnorkeld, nachttrein chiang mai… kortom… the works…
Nu wil ik in augustus weer. Ik heb iig 3 weken, hoop op 4 … maar ik ga nu uit van 3
December ben ik naar Bangkok, ayutthaya, chiang mai, koh lanta, khao sok, khao yai, kanchanaburi geweest.
Nu staat er op planning
Bangkok (2 nachten) , sukhothai (1 max 2 nachten), chiang mai (max. 3 nachten), pai (max 2 nachten?) en dan ??
Ik twijfel enorm over chiang rai twijfel ik over. Het is erg toeristisch en wat ga ik daar nog meer doen behalve die witte tempel.
Ga ik naar het zuiden , ko tao ? (en verder ben ik niet zo’n eiland mens). Ik wil best paar dagen relaxen , maar niet zo lang op strand hangen. Ik kan ook nog kiezen om na pai door te vliegen naar… Laos ? Cambodja ? Maar ik denk dat daar te tijd te kort voor is.
Kortom… Tips gezocht…
Hee Claire,
Het valt mij op dat je Chiang Mai opnieuw op de lijst zet. Er zijn heel veel Thaise steden een bezoek waard, dus ik zou niet zo gauw
steden die je al hebt bezocht , weer bezoeken. Natuurlijk kan ik niet in je hoofd kijken wat de precieze plannen zijn.
Tevens schrijf je : Chiang Rai is erg toeristisch en wat ga ik daar nog meer doen behalve die witte tempel.
Chiang Rai is idd. toeristisch, maar minder toeristisch dan Chiang Mai. je kunt Chiang Rai gebruiken als uitvalsbasis
voor bezoeken aan Chiang Saen, Mae Sai (dat kan evt. met een dagje grenshop naar Myanmar)
en de gouden driehoek, al zou ik die persoonlijk overslaan.
Pai is echt leuk, al moet je wel een scooter huren. Overdag ben je ergens heen met je scooter , en meestal is dat met een groep jonge mensen
die je in je guesthouse ontmoet. 's Avonds eet je met zn allen, en duik je als je zin hebt later een bar of café in.
Dat is zo gezellig, dat ik pas na een week wegging…
Ik vind verder Sukothai en Ayutthaya enigszins inwisselbaar.
Als je tempels wilt zien, ga dan eens voor een grottempel, bijv. in Phetchaburi.
Daar zijn er twee, en er staan nog vele andere tempels in en rond deze stad.
Grottempels hebben iets mysterieus…
Wat je best zou kunnen overwegen, is een bezoek aan Angkor Wat. Je vliegt van Chiang Mai of Chiang Rai naar
Siem Reap. Enkeltje, en dan met de bus terug naar Thailand, eventueel kun je een paar daagjes strand
op Koh Chang erbij pakken. Dan hoef je dus niet naar het zuiden.
Hans.
Veel te laat reactie. We hebben Thailand jn koelkast gezet ivm stage oudste. Dus 2018 in herhaling ;). Bedankt voor tips. Ik heb ze geplakt in mijn werkdocument 
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk