Changrai

Hoi allemaal wij gaan in okt naar thailand
Ben flink bezig met de planning, mijn vraag nu voor hoeveel dagen zal ik changrai plannen.
Willen graag van daaruit wat zien en natuurlijk de gouden driehoek gaan bekijken.
willen graag dagjes reizen ivm met zoontje van 4, dus moet niet te veel in 1 dag worden.
Alvast bedankt
Diana :wereld:

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?p=742871#post742871

De gouden driehoek heb ik ook bekeken, leuk stadje chiang saen. Als je goed zoekt zijn er hele schone hotelletjes voor een kleine prijs. verder in chiang rai moet je zeker de mooiste tempel ( vind ik) van thailand bekijken !

Vlak bij de gouden driehoek ligt het stadje Chiang Saen.Op een kilometer afstand van de stad Chiang Saen ligt een berg, beklim je deze berg, dan heb je een prachtig uitzicht over de stad. Vervolg je je weg terug via de trap die van de berg naar de stad loopt, dan kom je langs de tempel Wat Chedi Luang. Deze is zeker een tussenstop waard!
10km verwijderd van Chiang Saen ligt Sop Ruak,daar bevindt zich de indrukwekkende Opium Exhibition hall.
In dit museum wordt onder andere de rijke geschiedenis van de teelt en handel in papaver uitgelicht.
Dit waren enkele tips betreffende Chiang Saen en omstreken.
groetjes:georgessiam.

Hè luitjes bedankt voor jullie reactie.
Gaan zeker kijken naar de tempel enz.
dus een dag of 4 is er wel nodig denk ik.

Groetjes Diana >>> :chin:

Ik vond Chiang Rai opzich niet zo bijzonder in tegenstelling tot Chiang Mai wat als stad toch meer te bieden heeft, verder in 4 dagen veel uitstapje’s gemaakt met een ingehuurde taxi chauffeur die ons echt van hot naar her heeft gereden, Chiang Rai, witte tempel, stoombronnen, woordcarfing en paraplu fabrieken, gouden driehoek, zelfs even een paar uur naar Birma (markt), maar onze thuisbasis was Chiang Mai zeer leuke stad.

Bedoel je een prive gids met auto of echt een taxi?

Een privé gids met auto die in het dagelijks leven ook taxi chauffeur is.

Dank je. Hoe ben je aan deze taxi/gids gekomen? En weet je de naam van hem of dat van het taxibedrijf nog? En kun je vertellen wat (ongeveer) de kosten waren? Rekende hij per uur/dag/km?
Wij zijn in augustus in Chiang Mai en het lijkt me een leuke optie want je houdt al je vrijheid.

Ik heb zijn kaartje nog dus ga ik je in een PB sturen, deze man is geregeld via een kennis van ons in Chiangmai hij heeft ons opgehaald bij het vliegveld tijdens deze paar dagen haalde en bracht hij ons overal naar toe zelfs als we uit eten gingen bij specifieke restaurants in de avond wachtte hij tot dat we klaar waren en bracht ons weer waar we heen wilde gaan, bij de trips dan lieten we hem met ons mee eten als hij dat wilde, geen idee hoe rekende want dat was allemaal geregeld door onze kennis die ook met ons gewoon mee ging, wij moesten 8000 bath afrekenen exclusief dat we hem nog een aardige tip hebben gegeven, voor ons dus gedeeld door 2.
De man is bijzonder aardig en echt een kenner

@ Gejo01,

PB is verstuurt!

NB

Hij rijdt trouwens in een Toyota Van/bus.

Je mag me ook het telefoon nummer geven Jan,het is altijd handig.
Vooral sommige plaatsen in Chiangmai kan je er niet met het “openbaar vervoer” geraken.
groetjes:georges.