In augustus ben ik 3 weken in Thailand, waarvan 1 week in Chiang mai.
Ik weet van de olifanten/jungletochten. Maar in een week kun je meer dan dat doen.
Nu vraag ik me af wat jullie gedaan hebben en eventueel tips hebben?
Ik heb wel veel op sites rondgekeken, maar vind het leuker om persoonlijke ervaringen te lezen!
Je kan naar de Chiang Mai Zoo, je kan een tempel bezoeken boven op de heuvel die over de stad uit kijkt (naam vergeten), je kan naar de nachtmarkt, vlakbij de nachtmarkt heb je een overdekte foodmarket waar ze ook hele aparte etenswaren verkopen, je kan 1 van die fijne massages nemen, heel goedkoop en ontzettend relaxed en inderdaad gewoon genieten van de tentjes langs de rivier. Vergeleken met Bangkok vind ik Chiang Mai heel relaxed en easy going.
In de omgeving van Chiang Mai zijn verschillende nationale parken te vinden. De berg van Doi Inthanon is ook zeker een bezoek waard. Het park is met een oppervlakte van 1005km2 groot en erg bergachtig. De hoogste berg is de Doi Inthanon van 2565m hoog. In het park zijn vele hoge bergen, watervallen en rivieren te vinden. Het fijne van dit park is dat het klimaat het hele jaar koeler is dan in de rest van Thailand. Alleen daarom is het nationaal park al een bezoek waard. Verder zijn er ook verschillende vogelsoorten en watervallen te vinden, zoals de Mae Klang en de Vachiratharm.
gegroet:georgessiam(Buriram en strakskes in Mukdahan)
In plaats van een olifantentocht, zou je ook het Elephant Nature Park kunnen bezoeken, een park waar ze goed voor de beesten zorgen en waar ze een goed leven hebben:
Hier geen tochtjes op een olifant, maar wel de mogelijkheid om ze te wassen in de rivier.
CM , zijn we reeds drie maal geweest maar steeds op doortocht, dus slapen ( (2 nachten ) eten marktje lopen en weg !
Er blijkt ergens een bloemenmarkt te zijn !
Tempels bij de vleet.
Er is wel een overdekte markt ( dag ) je loopt er als enige farang rond ,vergeet de naam , speel het morgen effen door vanuit mijn zaak , dit jaar in juli gaan we vijf dagen met een Thaise vriend we laten alvast iets weten !:chin:
Liu je bedoelt waarschijnlijk de Waratot market gelegen tegen China Town aan in Chiang Mai.
Als je die markt trouwens uitloopt vind aan de linkerkant richting Ping rivier de door jou bedoelde bloemenmarkt die volgens mij niet zo heel veel voorstelt maar wel leuk is om eens overheen te lopen.
Waratot market kun je vinden door de straat van de Night bazar uit te lopen tot aan Tha Pae road en dan recht oversteken je loopt dan vanzelf naar de markt toe. Geweldige plek om kleding te kopen voor zeer lage prijzen en wat je verder ook maar kunt verzinnen.
Mee eens! Alhoewel ik ook wel begrijp dat het exploiteren van de olifanten voor trektochten een bron van inkomsten is voor de Thai. En wat is dan het verschil met een paard…
Erger vind ik de tijgertempel (Kanchanabury); dat is niet normaal en alleen omdat een paar toeristen op de foto willen!
We gaan ook de eerste 3 weken in augustus en zijn een weekje in Chiang Mai. Hebben contact met een (prive) gids en gaan daarvan waarschijnlijk 3 dagen toeren naar de Gouden Driehoek.
Vergeet de orchideenkwekerijen en andere fabriekjes niet.
Een kook-workshop volgen.
Of avontuurlijke trekking of activiteit. Canoen, raften, berg beklimmen, zo’n trail dat je van boom tot boom gaat (ben even de naam kwijt), vlotvaren, etc. etc.
Naar een bergvolk in de buurt (wel toeristisch).
Naar het filmhuis.
De orchideeenkwekerijen zijn prachtig, vol met Vanda’s en Ascocendra’s,
sommige soorten worden ook in NL gekweekt, maar geen ervan is zo mooi als die in Thailand.
Ik bezocht er eentje die ook een vlindertuin had, ongeveer een 45 min rijden van Chiang Mai.
Verder kun je een kijkje nemen in Bo Sang, dat is het parasoldorp, alwaar je evt. zelf een parasol kunt beschilderen(of je kinderen doen dat).
Hang Dong is een dorp, 10 km ten zuiden van Chiang Mai , waar veel houtsnijwerk, meubels e.a te koop zijn, en waar veel Thai hun inkopen doen. Niet alles zal je smaak zijn maar als je iets aparts zoekt voor in je kamer, een gouden plek.
Thanks! Ik houd wel van die aparte dingetjes uit andere landen! We zijn ongeveer een week in Chiang Mai, dus een plaats ernaast moet makkelijk kunnen. Ik zet 'm op m’n lijstje.
Net als heel veel andere trouwens, bedankt voor de reacties! Heb er veel aan
wij zijn ook opzoek naar een privé gids ? Heb je al een adresje ? Of miss een prijs ? Wat mogen we verwachten dat de vraagprijs is van een gids ? Heb contact gehad met een gids voor 4 dagen en ik schrok tochwel van de prijs ?!
Ikzelf ben wezen backpacken in Thailand en ben 5 dagen in Chiang Mai gebleven.
( TIP ) Als je een guesthouse zoekt? Vraag rond naar ’ Red Brick '. Ligt op de Rakang Road en is erg centraal en geweldig compleet. Zij regelen alles voor je en voor de BESTE prijs. Koop dus geen excursies bij bureaus, want zijn vele malen duurder.
Red Brick 1 kamer met 2 aparte bedden, airco en privebadkamer met warm water voor 1ste nacht 400 bath, 2de nacht 350 bath en daarna elke nacht 300 bath.
Scootertje huren en lekker de Doi Suthep opgaan, wel vroeg gaan zodat je alle vier de watervallen kan zien en een grote tempel en aan het eind bergdorpje. ( hele leuke dag )
Ook hadden we een dag scooter gehuurd en zijn zelf de andere kant opgegaan naar tigerkingdom. Hele mooie rit, maar ga absoluut niet naar de tigerkingdom. Zielige beesten aan de drugs denk ik en hoop bath!
Nachtmarkt en de ladybarstraat in voor een heerlijke massage.
Ook erg leuk om te doen is the flight of the gibbon. Als je nieet weet wat dat is moet je het maar ff googelen.
Eten in Chiang Mai TIP! Overal zie je werkers rondlopen met bordjes eten. Dan moet je even vragen waar ze dat gekocht hebben en daar ga jij dan ook eten. Meestal supergoed en zeker het allergoedkoopst.
Zo kwamen we tegen; 1 grote water, 2 noodlesoepen en 2 hoofdgerechten voor maar 100 bath alles bij elkaar. (2,50 euro)±
Thanks voor je reactie! Precies dingen die ik nodig heb! Scooter huren (nouja, ik zit achterop :D), verblijf en een massage vind ik allemaal erg leuk. Ik noteer ze op ‘the list’