Wat hebben jullie gedaan in Chiang Mai?

Bedankt voor de leuke tips.
zit wel een beetje verveeld dat we opzoek zijn naar een guesthouse met zwembad omdat onze tieners dat wel nodig vinden.
Indien je tips weet…

de gouden tempel de doi suthep kan je wandelend doen,maar er gaat ook een kabelbaan naar boven.je kan ook naar de slangenshow niet ver van de orchideeentuin en de olifantenkamp.de slangenshow zit je op een tribune te kijken hoe de thaise mannen met hun pofbroeken de slangen uitdagen.ze doen dat o.a. met cobra,s en adders. je kan zelfs met een boa constrictor om je nek op de foto.[de boa wordt wel door 4 personen vastgehouden].die boa is ca. 7meter lang.:wereld:

kortom dierenmishandeling dus

Zeker als je voor de eerste keer in Chiang Mai komt kan ik alleen maar aanraden om een guide te nemen om de stad dan wel de omgeving te verkennen. Meestal krijg je behoorlijk waar voor je geld maar ik heb nog niet eerder zo’n bekwame en sympathieke en betrouwbare guide gevonden als in Chiang Mai.
Heel correct, spreekt goed engels, weet ‘alles’ van CM en de prijs? Vanzelfsprekend moet je wat onderhandelen, dat is de sport hier, maar is eigenlijk een lachertje.
Vind Don op www.taxiandguidechiangmai.com en je zult een fantastische dag hebben

Kookcursus is ook erg leuk om te doen.

opletten in chang mai voor hotels
de laatste maanden reeds meer dan 11 dodelijk slachtoffers (buitenlanders ) die in een hotel verbleven:mad:
mogelijk door een verboden poeder tegen ongedierte die ze in bed plaatsen
naam van de hotels niet bekend
zoek eventueel op Google
groeten
patrick

Het gaat hier over het Downtown Inn Hotel in de omgeving van de Night Market.
De directie geeft de schuld aan bedorven voedsel van de Nightmarket maar meer waarschijnlijk is verboden vergif tegen bedwants. Overigens het enige hotel met mysterieuze doden.
En niet alleen farangs dood maar ook thai! En thai kennen het voedsel dus als het bedorven zou zijn laten zij het wel staan. :mad:
Google maar eens op dit hotel en ‘doden in hotel Chiang Mai’

1 like

Heb ik ook gedaan vorig jaar. Een echte aanrader!

Wat ook de moeite waard is om een dag voor uit te trekken zijn de hotsprings van Sankampheng!
Moet je wel met een scooter of tuk tuk naartoe,buissen rijden niet naar deze plaats!
Nog veel suc6
greetings from Nongkai
georges.

waar hebben jullie een scooter gehuurd?

Deze zijn in het centrum op praktisch elke straathoek te huur. Meestal heeft een scooter of brommer 125cc en zijn ze voor de Europese wet dus motors. Maar aangezien je er in Thailand geen rijbewijs voor nodig hebt zijn ze zonder rijbewijs te huur.

Huurprijzen van een scooter of brommer in Chiang Mai variëren tussen de 150 tot 250 Bath per dag
greetings:georgessiam.:chin:

1 like

Mooi, ik heb ook mijn motorrijbewijs, dus moet zo’n ding besturen geen problemen opleveren. Thx voor de toelichting!

Wat trouwens ook interessant is, is de Tiger Temple bij Chiang Mai, eigenlijk Mae Rim, waar ook de olifanten zijn, de botanische tuin van Queen Sirikit. Toch een hele belevenis om bij die tijgers op visite te gaan. Is geopend begin 2011 maar ben er nog niet geweest. Ik ken de tijgertemple van Kanchanabury.
Er is ook een goed restaurant aan de Moon Muang Road, niet ver van de Tae Phe Gate. Goed eten, kleine prijsjes en s avonds livemusic op het terras. Het heet dus ook Tiger Temple Restaurant.

Ik ben er ook nooit geweest en zal er ook niet naar toe gaan. Ik bewerk liever een foto van mezelf en een foto van een gezonde tijger met Photoshop om te laten zien hoeveel “lef” ik heb dan als toerist life met een gedrogeerde suf gespoten tijger op de foto te gaan.

ben ik het mee eens zelfde geld voor die olifanten shows waar ze schilderen voetballen en weet wat nog meer vreselijk wanneer gaan mensen eens nadenken over het nut van deze shows voor de dieren

Wij hadden á 30 cent per dag 5 dagen een fiets gehuurd en daar heerlijk rondgefiets, de bloemen- orchideeënmarkt bezocht, de beroemde wat boven op de berg, een dag een kookcursus gedaan ( wat geweldig was), een dagje gegolfd, wat ook een geweldige belevenis was. Verder de avondmarkt en met de fiets overal stoppen waar het je leuk lijkt. Veel plezier!

Voor één of twee dagen een auto huren en naar Nationaal Park Doi Inthanon gaan is ook een aanrader. Doi Inthanon is de hoogste berg van Thailand en heeft een aantal mooie watervallen. Verder zijn de tweeling-chedi’s de moeite waard om te bezichtigen.

heerlijk op een terras gezeten met een koude chang, genietend van het uitzicht over de ping rivier en het dagenlijkse leven op straat
(ik dacht ik lees hier alleen maar actieviteiten ik zal een even voor het rust momentje zorgen):cheer:

wat kost een auto huren in Chiang mai? We hebben het idee van chiang mai naar Chiang rai te gaan en ook om Pai te bezoeken. Alternatief is auto met gids.

opgepast enkele rit = 3uur rijden !
Dus op één dag heen en weer en bezoeken is niet te doen trek enkele dagen uit
Je kan ook de VIP (groene ) bus nemen en dan in CEI een driver zoeken .

Mvg