Twee dagen Chiang Mai/eten

Hallo iedereen,

In begin maart ben ik twee dagen in Chiang Mai (groepsreis, dus indeling staat vast). De eerste dag ga ik naar een olifantenpark en is er daarna 's avonds tijd om naar een markt oid te gaan. Misschien ga ik met een paar mensen naar het Doi Inthanon NP (wss taxi Josh nemen om er te komen icm wat in het centrum bezoeken). De vraag is of dit handig is om te doen (lees: tijd en trekking verderop). Het park ligt best ver weg en gezien de grootte kun je er behoorlijk lang blijven. Ga ik dan niet veel dingen missen die ik in het centrum/andere stadsdelen kan doen (ik ben nog op zoek naar wat precies)? Ik heb namelijk maar een dagje (misschien een paar uurtjes meer als ik al wat eerder bij het hotel ben na de olifanten) om de stad te zien. De volgende drie dagen ga ik een trekking doen door de natuur. Is dit park heel mooi om te zien? Ik ga natuurlijk al een trekking doen, dus natuur zie ik voldoende.

Dan nog een vraag over het eten: ik wil heel graag het echte Thaise eten proeven (tijd zat, ben er drie weken). Is streetfood eten qua veiligheid aan te raden? Of raden jullie Thaise restaurants aan?

Ik hoop van jullie te horen!

Martijn

Hoi Martijn,

Om te beginnen met je laatste vraag: JAAAAAA je kunt zeker op straat Thais eten. En het is heerlijk!
(Niet alles natuurlijk, maar het meeste wel).
Wat eigenlijk de belangrijkste regel is bij Thais streetfood; kijk wat de Thai zelf eten.
Wordt er volop eten verkocht, dan kun je ervan uitgaan dat het eten prima is.
En vaak zie je zelf ook wel snel of het er een beetje netjes en schoon uitziet.
Wel eten wij altijd de eerste dag Westers als we in Thailand zijn.
Gewoon om even te wennen aan het tijdsverschil en de temperatuur.

Ik ben 2x in Chiang Mai geweest. De eerste keer is al weer heel wat jaren geleden. Ik kan me wel herinneren dat ik toen ook een dagtocht heb gemaakt naar het Doi Inthanon Park. Ik weet dat ik het toen heel mooi vond. Inmiddels is mijn ervaring wel dat er in Thailand nog mooiere Nationale parken zijn. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Zelf vind ik de dierentuin erg mooi, in mijn ogen is dat ook mooier dan de night safari (weer een andere dierentuin welke je dus ook in de avond kunt bezoeken)
In de Chian Mai Zoo hebben wij ons ook echt een hele dag vermaakt. De pandaberen en het aquarium zijn erg leuk/mooi.

Het olifantenpark (zelf ben ik bij BaanChang Elephant park geweest) was echt een topervaring!

Het centrum van Chiang Mai is prima voor een middag. Buiten het centrum vind je ook nog een groot winkelcentrum waar je relatief weinig buitenlanders tegenkomt.
En de avondmarkt is gewoon leuk. Niet zo groot als in Bangkok, maar wel net even anders.

Heel veel plezier in Thailand!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Met vriendelijke groet,
Petra
Mocht je nog een verhaal willen lezen over Bangkok: http://www.goedkopedroomvakanties.nl/goedkope-droomvakantie-bangkok/