Invulling 4 dagen Chiang Mai

Hey!

In juli verblijf ik met 2 vriendinnen in onze rondreis door Thailand voor 4 nachten in Chiang Mai. We zijn er van 14 juli tot en met 18 juli. De 14de juli komen we 's morgens aan met de nachttrein en 18 juli vliegen we 's middags van CM naar Phuket.

15 juli hebben we al een dag geboekt in het Patara Elephant Farm maar de andere dagen, namelijk de 14de als we toekomen en de volle 16 en 17 juli zijn nog volledig ‘open’.

Hebben jullie tips voor een (haalbare) invulling van deze dagen in het Noorden? We zijn er vooral voor de natuur (watervallen, Mae Hong Son mss?, …) Het is moeilijk in te schatten wat ‘doenbaar’ is op die enkele dagen.

Alvast bedankt!

Mae Hong Son niet doen, daar heb je te weinig tijd voor (is een behoorlijke afstand), maar als jullie actief zijn ingesteld kan je bijvoorbeeld naar Flight of the Gibbon, of een van de andere aanbieders, Jungle Flight of Eagle Track. Ik ga zelf volgende week naar ons kantoor in Chiang Mai en op een van de dagen ga ik Eagle Track uitproberen. Als ik er daarna aan denk, zal ik even laten weten hoe het was…

Op de dag van aankomst zou ik lekker de stad gaan verkennen, beetje tempeltjes en marktjes bekijken…
Ook zou je op een van de vrije dagen naar de Wat Phra That Doi Suthep kunnen gaan, de belangrijkste tempel in het noorden.

Uitstapje naar de Gouden Driehoek kan wel, maar moet je niet op 1 dag doen, dan zit je alleen maar in de minivan, dus zeker met een overnachting…

Bedankt!!

Indien we in Chiang Mai verblijven, zijn er dan indrukwekkende watervallen of views in de buurt? (behalve de Doi Suthep-tempel met zijn uitzicht)

Tips voor leuke/gezellige verblijfsadressen/guesthouses in Chiang Mai zijn ook steeds welkom!

Ik heb nog wat verder op dit forum gespeurd:

De de Nam Tok Mae Klang-waterval, die ligt in het Doi Ithanon NP. Klopt dit?

Dat is precies wel de moeite waard! Is dat op één dag comfortabel te bezoeken? Hoe kunnen we hierheen vanaf Chiang Mai? Is het Doi Ithanon NP voor de rest ook de moeite?

Doi Ithanon NP is zeker de moeite waard en goed te bezichtigen voor een dag (er zijn genoeg tours die worden aangeboden ter plaatse)
je zou de 16e en de 17e ook een 2 daagse jungle trektocht kunnen doen met overnachting in de jungle heb je 2 dagen ingevuld en is een hele leuke ervaring

Ik ben erg benieuwd hoe het zal bevallen ! :slight_smile:

Zoals in de onderstaande filmpjes is het een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot novemberAls je op doorreis bent naar bekende plaatsen als Mai Sariang en Mae Hong Son, is het raadzaam (en vereist in het regenseizoen!) om een 4-WD te huren. Ga je per openbaar vervoer, dan zou je het als dagtrip vanuit Chiang Mai kunnen doen (te boeken bij een van de vele kleine kantoortjes in het centrum van Chiang Mai), of je kunt overnachten in bungalows in het park (reserveren is vooraf niet nodig). Vanuit Chiang Mai gaan bussen, waarvan de meesten via Chom Thong gaan, maar sommigen ook rechtstreeks naar de waterval Nam Tok Mea Klang. Vanuit daar gaan elk uur minibussen naar de berg
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“cuzA2C3woa8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“rXXtaAglbT8” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Als je naar de top rijd komt je onderweg nog verschillende karen dorpjes tegen(zie foto hieronder)
Ban Mae Ab Nai Karen dorp , Doi Inthanon National Park[/COLOR]

http://www.dnp.go.th/parkreserve/pictures/npext/NP1S1T3P4N1459E_1.JPG

Ban Mae Ab Nai Karen dorp , Doi Inthanon National Park[/COLOR]

http://www.dnp.go.th/parkreserve/pictures/npext/NP1S1T3P4N1459E_2.JPG

Ik heb vanochtend Eagle Track gedaan en kan dit zeker aanraden. Adrenalinekick om met de ziplines door de bossen te ‘vliegen’. Daarnaast zit er ook wat abseilen en andere dingen bij.
Voordeel t.o.v. Flight of the Gibbon is dat het minder ver bij Chiang Mai vandaan is en dat het goedkoper is.