8 dagen per auto van Bangkok naar Chiang Mai - TIPS?

In juli gaan wij (gezin, 3 kinderen 15-12-10) voor 3 weken naar Thailand. Heb inmiddels een aantal zaken geregeld. We starten in Bangkok (3 dagen). Dan willen we een auto huren waarmee we in 8 dagen naar Chiang Mai reizen,. Vervolgens vliegen we naar het zuiden waar we een jungle tour gaan doen (Kao Sok) om vervolgens naar Ko Tao te gaan om lekker wat tijd aan het strand door te brengen.

Ik ben nog op zoek naar wat we precies die 8 dagen gaan doen als we een auto gaan huren. Ik zit erover te denken om 2 dagen naar de Kanchanaburi-regio gaan (bridge over river kwai ed/erawan); 1 dag Ayutthaya, 1 dag Sokuthai en vervolgens nog 3-4 dagen rond chiang mai. Zat te denken aan Doi Inthanon, Chiang Dao, Mae Sa Valley of een rondje naar Mae hong Son.

Wil echter niet alleen maar in de auto zitten. we willen op zich veel zien, maar ook relaxed vakantie vieren.

Kan iemand me tips geven wat leuk is?

Alle plaatsen die je aangeeft zijn mooi en leuk, echter niet in 8 dagen te doen volgens mij. Als je maar 1 dag in Ayutthaya en 1 dag in Sukhotai bent, dan kun je volgens mij net zo goed niet gaan en dit voor een andere keer bewaren, een goede reden om nog eens te gaan! Kies dan 1 der steden en blijf daar iets langer.

Hallo alexandra, je hebt denk ik gelijk. We moeten inderdaad keuzes maken. daarom wil ik de mensen van dit forum vragen wat ze het mooiste vinden en aan zouden raden. Ik heb 8 dagen gepland om van Bangkok naar Chiang Mai te gaan (blijf daarna nog 2 dagen in chiang mai). Heb de laatste twee dagen van de 8 nu geboekt in Chiang Dao Nest. De eerste twee in kanchanaburi. nu de andere dagen nog. Als jij zou moeten kiezen tussen ayutthaya en sukhotai, wat zou je doen?

Jos 2 dagen Chiangmai???
Wanneer men van Bangkok naar het noordelijke Chiang Mai reist, kan men veel interessante plaatsen bezoeken onderweg.
In Ayutthaya kan je prachtige ruïnes, paleizen, tempels, pagodes en kloosters bezoeken.
Als je verder naar het noorden rijd kom je voorbij het apenstadje genaamd Lopburi,hier kan men eventueel een dag verblijven en kan je de Prang-Sam-Yod alsook het Narai paleis bezoeken.
Verder op weg naar het noorden kan je halte houden in Sukhothai (ruïnestad met een complex van 20 tempels (wats) en kloosters alsook het Ramkamhaeng Nationaal Museum)
Het beste nadien is om in één trek door te reizen naar Chiangmai,Jos!
In het Doi Inthanon gebergte heb je veel mooi watervallen die echt de moeite waard zijn om bezocht te worden (zie filmpjes hieronder)
Het is een must om de Nam Tok Mae Klang te gaan bezichtigen!!Men kan daar eventueel een dagje picknicken (verschillende eetkraampjes)Eenvoudig te bereiken en een lust voor het oog terwijl je luistert naar het rustgevende geluid van het bulderende water. Je kunt Doi Inthanon het hele jaar door bezoeken, maar de beste periode voor het bekijken van watervallen is van mei tot november.
Enkele adembenemende watervallen die je kan bezoeken in het Doi Inthanongebergte![video=youtube_share;IBYL3zRdrXI]Nam Tok Mae Klang, Doi Inthanon National Park; Thailand - YouTube
[video=youtube_share;g03Jmwzl_WU]THAILAND: Mae Sa Waterfall (Namtok Mae Sa) Waterfall - YouTube

Als je een bezoekje brengt aan het Chiangmai dierentuin,heb je verschillende tarieven:een gewoon tarief voor de buitenlandse toeristen=100bath.Als je een combine pakket neemt kost je dat:590bath,in de prijs is inbegrepen:het bezoek aan de panda,een rit met de monorail+een interne busservice!Als je de monorailtrein gewoon wild nemen moet je 150bath ophoesten,de trein stopt op 4 verschillende plaatsen,je kunt daar afstappen om het één en ander dierenactractie te volgen en daarna kun je terug opstappen om naar een andere "intressante"vb:leeuwen,koala’s etc…te volgen.De mono-trein houd ook halte aan de nieuwe gebouwen waar de pandas verblijven.Een rondrit met de bus kost 20bath per persoon,ideaal voor mensen die slecht te been zijn.Voor kinderen is er een sneeuwgrot+een go card traject van een helling afgaan(ikzelf heb het ook gedaan,en dat op mijn oude dag)prijs om van de helling af te glijden bedraagt 80bath per persoon.Ook nog ff vermelden Thaise mensen betalen 20bath inkomgeld,en als ze kunnen bewijzen dat ze een 1 2 call telefoonnumber hebben krijgen ze nog reductie.Ook nog vermelden de entreegelden voor een bezoek aan de panda-paviljoen bedragen:100bath voor kinderen 50bath (toeristenprijzen)
Giant Panda & Koala Zones dagelijks geopend van 8,30 tot 17,30 uur.

Beste Georgessiam,

Je hebt me overtuigd. Doi Ithanon ga ik zeker een dag spenderen. Daarna door naar Chiang Dao Nest (2 dagen). En daarna 2 dagen chiang mai. Ik weet het, 2 dagen chiang mai is niet veel, maar dan kan ik even een beeld krijgen en een volgende keer langer terug gaan :-).

Alvast bedankt.

Nou ik heb maar een paar tips gegeven,in Chiangmai en omstreken moet je in princiepe een week voor uittrekken.
Snakefarrms,olifantenkampen,warmwater bronnen zoals je die vind in Sankampheng hotsprings (36km verwijderd van Chiangmai) orcideeen farms.
Je moet in ieder geval Doi Suthep en Doi Inthanon gezien hebben, de eerste om z’n tempel de tweede omdat het, het hoogste punt is van Thailand.
Verder de Night bazar natuurlijk en de sunday walking market op Thae Pae road.
Chiang Mai Night Safari in Hang Dong
Als je tempels genoeg gezien hebt en je wil wat relaxen, ga dan naar het meer Huay Tung Tau. Er staan bamboehutjes langs de oever waar je eten en drinken kan, je kunt er heerlijk zwemmen, waterfietsen en wandelen.
Wat Phra Tat Doi Suthep, 15 kilometer van de stad, is Chiang Mai’s belangrijkste en meest zichtbare herkenningspunt. De tempel kijkt uit over de stad.(kan je combineren met de plaatselijke dierentuin)

Dank Georgessiam voor je mooie informatie. Mijn partner en ik zijn vanaf 26 april 3 dagen in Bangkok en hebben daarna 8 tot 9 dagen om te reizen om vanuit Bangkok weer terug te vliegen. Chiang Mai en omgeving alleen al biedt vele mogelijkheden zie ik. Ik vraag me nu af of we met de auto zullen reizen of per trein. Deze laatste is misschien relaxter en in Chiang Mai zouden we dan een auto kunnen huren. Ik heb geen idee hoe lang de reistijd per trein of auto is. Kun je mij een idee hierover geven? Hartelijke groet, Ingrid