First class naar Chiang Mai

Er is een nieuwe manier om comfortabel van Bangkok naar Chiang Mai te reizen per luxe bus. De bussen zijn voorzien van allerlei gemakken die men gewoonlijk alleen in vliegtuigen vindt zoals relaxstoelen, een tv-scherm met entertainment, koptelefoons en nekkussens. Bovendien worden er maaltijden en drankjes geserveerd door charmante stewardessen. Een enkele reis kost 800 baht. Klik hier voor meer info.

*Bron: Thais Verkeersbureau / www.thaisverkeersbureau.nl *

Ik heb het gelezen. Alleen de link is in het Thai. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen. De reisduur zag ik niet maar 800 Baht is niet slecht.

Ton

Het is hoogstwaarschijnlijk een wat comfortabeler manier van reizen dan de nachttrein, al vond ik dat ook niet slecht. Daar heb je ook gewoon een eigen bed, al moet je natuurlijk wel kunnen slapen in een bewegende trein met alle geluiden om je heen.

Voor 400 Bath meer, dat is een Euro of 10, kun je ook met Air Asia vliegen. Dat is ongeveer maar een uurtje vliegen. Dat vond ik de laatste keer toch stukken prettiger dan een bus of trein.

Bedoel je dat men voor 1200/1300 Baht met Air Asia die reis kan maken? Dat is erg goedkoop. Maar misschien lees ik het verkeerd.

groet
Ton:tear:

Ik heb het even nagezocht. Als je bijvoorbeeld 1 april als vertrekdatum neemt voor een enkele vlucht Bangkok - Chiang Mai, dan kun je kiezen uit 6 vluchten die allemaal (op dit moment) 1290 Bath kosten. Daarbij zijn alle belastingen al inbegrepen, alleen wanneer je met meer bagage wilt reizen dan alleen handbagage kost je dat een toeslag. Voor 15 kg. betaal je 50 Bath, voor 20 kg. 250 Bath en voor 25 kg. 450 Bath.

De kunst is wel om redelijk op tijd te boeken. Wanneer je naar het vliegveld gaat om daar een ticket te kopen en direct te vliegen, zal het ongetwijfeld duurder zijn.

Als je zelf wilt zoeken en prijzen wilt kijken: www.airasia.com

Bedankt. Ziet er goed uit. Ik heb dus pech dat ik al vroeg verleden jaar een treinticket heb geboekt. 1st class en dat vind ik ook niet duur. Ik slaap pri,a in die slaaptreinen. Maar het duurt wel 13 uur. Ik zal deze tip van je onthouden voor de volgende keer.

Ton

http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif