vliegtuig Chiang Mai - Phuket

Wij willen in juli van Chiang Mai naar Phuket reizen. Ik heb gezien dat Thai Airways hier op vliegt voor ongeveer 105 euro. Weet iemand of dit nog goedkoper kan? Ik had al gezien dat Nokair en Airasia geen rechtstreekse vlucht hebben.

En is het handiger om vantevoren te boeken, of kan je dit beter ter plekke doen, en waar kan je dit dan het beste doen, op het vliegveld zelf of bij een reisbureau?

Iemand tips?

Nee, de enige die dit biedt is Thai, en ik geloof ook maar 1 vlucht per dag. Ik zou dus van te voren boeken.

Met Nok of Airasia ben je een stuk goedkoper uit, mits ook prebooked, maar wel met tussenstop in Bangkok.

Je kunt alles gewoon via internet boeken, Nok en Airasia zijn ook goedkoper via internet dan via een reisbureau.

Klopt inderdaad. Thai Airways vliegt dagelijks rechtstreeks van Chiang Mai naar Phuket; 1 vlucht per dag: TG 129 / 11:15 vertrek en 13:10 aankomst (onder voorbehoud van wijzigingen).

juli is wel hoogseizoen (naast december) dus zou wel even van tevoren een ticket boeken

Ik heb gekeken bij airasia en nokair, klopt het dat je twee aparte vluchten moet boeken: een van chiang mai naar bangkok en dan een van bangkok naar phuket. Maar dan betaal je dus ook twee keer luchthavenbelasting. Je kan namelijk nergens aangeven dat je van chiang mai naar phuket wilt vliegen met een stopover in bangkok.

Het klopt dat je 2x luchthavenbelasting moet betalen als je met Air Asia en/of Nokair van Chiang Mai via Bangkok naar Phuket vliegt, maar ik denk toch dat je nog goedkoper uit bent dan dat je met Thai Airways zou vliegen.
Nog even een kleine correctie: het betreft alleen een stop in Bangkok, een stopover is een onderbreking van minimaal 24 uur…

Oh oke, ja dan bedoel ik een stop inderdaad, 24 uur wachten was nou niet echt de bedoeling…

Maar in ieder geval bedankt voor de informatie, hier kan ik wel wat mee!

Hoi Judith,

Ik kom toch nog even terug op bovenstaande…ik heb zojuist even gekeken hoeveel tax je ongeveer betaalt als je de rechtstreekse vlucht Chiang Mai (CNX) - Phuket (HKT) boekt met Thai Airways en je bent nog geen € 10,- p.p. aan luchthavenbelasting kwijt (onder voorbehoud van wijzigingen).
Stuk minder dan ik dacht.

Hoi,

Ik ben met Orient nog wat gevlogen. Ik ben even de naam kwijt… Dit was de enige die nog beschikbaar was en we vlogen via Bangkok. Hier hebben we een uurtje of 4 moeten wachten. Wij vlogen namelijk rond kerst, dus alle rechstreekste vluchten waren al vol.

Ik geloof dat wij omgerekend rond de €32 pp kwijt waren…

Hoi,

Die orient nog wat maatschappij is one 2 go.
www.fly12go.com
Deze vliegt voor 1600 baht incl. van CNX-BKK en voor nog een keer 1600.- van BKK naar HKT. De kortste stop op BKK is ongeveer 2 uur. Dit kost je omgerekend dus 69 euro.

Veel succes!

JA ik was ook 60 euro p/p kwijt . 1 dag van te voren geboekt in oktober. maar wat eerder boeken is verstandiger