Met welke airline heb jij al naar Thailand gevlogen?

Wij vliegen hoofdzakelijk met Eva, mede omdat ze thaise stewardessen hebben, dat vind vind mijn echtgenote zeer prettig.

Hmmm…wilde je net een retour BKK met KLM cadeau doen Georges…maar goed…aangezien jij liever te voet gaat, gaat dat niet door… :wink:

Btw, EVA heeft al een tijdje z’n vluchttijden gewijzigd. Ze vertrekken nu niet meer midden in de nacht vanuit Bangkok naar Amsterdam, maar midden op de dag, 12:30 uur (aankomst AMS 19:25 uur dezelfde dag).

God Dave,het is weeral een paar jaar geleden dat ik nog mee heb gevlogen met Eva-Air,wist het niet Jan heeft ermij op attent gemaakt.
12:30pm tja,dan heb je er niet veel meer aan u dag,s’morgens vroeg opstaan,uitchecken en dat was het dan!!
Nu de vertrekuren van hmmm,Klm zijn eerlijk gezegd wel ideaal(22:30pmof was het 22:50pm?)
Toch iets possitief dat ik heb vermeld over Klm,krijg ik nu dit gratis ticket??

KLM vertrekt momenteel om 23:20 uur vanaf Suvarnabhumi :slight_smile:
Maar nee, jij krijgt geen KLM ticket meer, want je gaat liever lopen… Helaas :frowning:

Vertrek uit Bangkok met Eva Air rond het middaguur lijkt mij juist veel comfortabeler dan vertrekken om middernacht zoals met China Air .

Ik loop de laatste dag altijd maar wat te klooien want je moet meestal rond het middaguur uitchecken of je hebt een niet te late vlucht uit Phuket en dan nog zo,n 12 uur volmaken voor vertrek, de laatste keren nam ik dan maar een goedkoop hotel in de buurt van de luchthaven om nog wat te slapen en te kunnen douchen.

Ander voordeel bij thuiskomst veel minder last van jetleg.

Theo

De nieuwe vertrektijd was ons bijzonder goed bevallen, morgens om 9 uur naar BKK gegaan, hij vertrok op tijd >>> en avonds om half 7 in Amsterdam geland, om 10 uur waren we thuis. Lekker in eigen bed geslapen en de volgende dag nergens last van gehad.

:chin:ja de nieuwe tijden van eva air lijken mij ook niet echt verkeerd maar ik zelf wil wel eens proberen met emirates van af schiphol. zijn hier misschien al mensen die met emirates vertrokken zijn van af schiphol naar bkk en hun ervaring willen delen?:thailand::cambodia:

Zo te zien tijdens de tussenbalans van de peiling,zien we dat er 2 maatschappijen met kop en schouder uitspringen.
Namelijk Eva Airways en China Airlines,Ik denk dat de meeste mensen voor het gemak kiezen:
1/Het is een rechtstreekse vlucht
2/Beide maatschappijen vertrekken uit schiphol,hmmm??
Intressant,we blijven het op de voet volgen hoe deze peiling gaat evolueren!!
gegroet:georgessiam

Dat beide airlines een nonstop vlucht hebben, zal absoluut de reden zijn dat deze 2 airlines eruit springen. Maar KLM is natuurlijk ook nonstop AMS-BKK en die blijft toch behoorlijk achter bij deze 2 Aziatische carriers. En dat zal ongetwijfeld te maken hebben met de service die bij de Aziatische maatschappijen toch beter is dan bij de KLM…

En niet te vergeten de prijs die je betaald voor een retourtje rond de €850,- terwijl de andere rond de €700,- liggen…

Ja, idd, KLM is vaak net weer een stukje duurder…

Mahan Air (geen tweede keer meer…)
Royal Brunei Airlines, vanaf Frankfurt maar vliegt hier niet meer vandaan volgens mij
Emirates, vanaf Dusseldorf

Ik ben toch al heel wat keren met China naar BKK (+/- 14/15x)gevlogen maar de problemen zoals jij beschrijft heb ik gelukkig nog nooit gehad. :dag: Zo zie je maar iedere keer is vliegen toch een heel avontuur :wink:
Groetjes
Rik

O.a. met de te kiezen maatschappij China Airlines. Daarnaast met Signapore Airlines (via Singapore), en ook in het verleden meerdere malen via Wenen met Lauda Air (zeer goed bevallen) en recent via Franfurt en Doha met Qatar Airways. Van dit rijtje was China veruit de minste (en niet eens de goedkoopste, maar dat is door de jaren heen en misschien niet eerlijk om te vergelijken).

Deze zomer gevlogen met Swiss vanaf Schiphol via Zurich, zeer goed bevallen qua aansluiting in Zurich zowel op de heen als terugreis: je stapt uit het vliegtuig en vrijwel direct in het andere.
Ook de vertrektijden vond ik persoonlijk ideaal: vanaf Schiphol 's avonds om 19.45 uur, retour vanaf BKK om 23.25 uur> dus de laatste vakantiedag nog volledig ter beschikking, de bagage kan je meestal wel die dag opslaan in het hotel.
Nieuwe vliegtuigen, ruim voldoende beenruimte,goede stoelen.
Eten? Zoals bij elke maatschappij waarmee ik gevlogen heb vind ik dat persoonlijk waardeloos.Drinken? Moet je wel steeds vragen maar dan krijg je het wel, wat ik als frequent bierdrinker een pluspunt vond.
Moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik normaal gesproken nooit over Swiss had nagedacht maar ik had mijn retourticket(2 maanden ticket)reeds in november 2009 geboekt tegen de promoprijs van 455 euro all in…dus rond november maar weer even op de ticketssites kijken.

Ik heb al een paar maal met Austrian Airlines gevlogen. Goede service! Ze waren één van de weinigen die hun klanten tijdens de luchthavenbezetting november 2008 niet in de steek hebben gelaten. Verwondert mij dat ze niet in jullie lijst voorkomen. Ook met Etihad heb ik gevlogen.

probeer eens Mahan-air . een leuke ervaring met een korte tussenstop in Teheran en supergoedkoop ! Alleen niet altijd betrouwbaar met vertrektijden , Al 4 keer mee gevlogen en tot heden geen aanmerkingen .

Voor het gemak ga ik er maar vanuit dat de controles op vliegtuigen overal goed is. Zonder nadenken stap ik daarom in bij de vliegmaatschappij met het voordeligste tarief. Van Bangkok naar Chiang Mai bijvoorbeeld met one2go. pp enkele reis 2.100 bath (ongeveer 55 euro). Goed en voordelig!

Fransjes,

Voordien vlogen we elk jaar met Eva Air. Dit jaar voor de eerste keer met Emirates vanuit Dusseldorf, met een sterke promotieprijs van 450 euro, wel een transfertijd van 23 uur, maar dit was dan weer net lang genoeg om er een dagje Dubai van te maken. Eerst een overnachting in een hotel in Dubai, dan Dubai verkennen en nadien terug naar de lucthaven. op de koop toe kregen we voor onze vlucht Dubai-Bangkok nog een upgrade naar Busisness, wat echt wel de moeite is, en dit mogen ze van mij elke keer doen.

In oktober gaan we weer met Emirates, deze keer vanuit Schiphol. We hebben enkel nu iets meer voor ons ticket moeten betalen (zelfs meer dan een rechtstreekse vlucht met Eva Air), maar toch hadden we dit er voor over. Nu transfertijden van ong. 3 uur, wat we als een leuke tussenstop ervaren. Vooral de mogelijkheden van het rechtstreeks boeken en ook onmiddelijk je plaatsen in het vliegtuig te kunnen kiezen, het vriendelijk (internationaal) cabinepersoneel, 30 kg bagae per persoon en het schitterdende entertainmentsysteem (ICE) vonden wij grote pluspunten.

Ben nu 2 keer met China Airlines gegaan, moet zeggen dat het 2 heel verschillende reizen waren. 1ste keer zaten we heen naast de keuken wat heel rumoerig was. De 2e keer zaten we achterin het vliegtuig met lege plekken achter ons waardoor we wat comfortabeler zaten. De films op het filmscherm zijn (naar mijn mening) bagger. Het eten is goed (wij zijn niet zo kritisch) als je maar vegetarisch neemt of Seafood.
De prijs is ook een argument geweest om CA te kiezen, met EVA air ver-uit de goedkoopste en het voordeel dat je rechtstreeks gaat!
Voor mij is er de volgende keer maar 1 beslissing die genomen moet worden: Gaan we weer met CA of proberen we EVA-air een keer?:dag: