Tips vliegtickets/maatschappij

Hoi, wij willen komende zomer juli/augustus voor 3 weken naar zuid-Afrika met 5 peronen. Wij hebben daar familie wonen en accommodaties zijn dus geregeld…nu aan het zoeken voor vliegtickets, wij willen i.v.m. de kinderen wel schermen voor spelletjes en films en lekker eten, overstap geen probleem. Nu zie ik betaalbare tickets via Turkish Airlines en South Africa Airlines of hebben jullie nog andere tips?

Zijn deze Airlines goed/betrouwbaar? En waar vandaag kunnen we het beste vliegen?

Alvast bedankt!

Lekker eten in een vliegtuig, kan je vergeten en ach is ook niet zo belangrijk. Kijk ook op Lufthansa en Swiss, ook goede maatschappijen. Gewoon blijven kijken voor deals. Nu een deal bij de KLM

Zoals je ziet was Turkish Airlines de beste Europese airliner van Europa! Dan doen ze kennelijk toch wel iets goed. En goed/lekker eten in een vliegtuig is best wel mogelijk hoor. :wink:

Kijk ook eens naar Ethiopian Airlines. Daar heb ik vorig jaar mee gevlogen en ben ik heel positief over. Lekker eten, goede inflight entertainment en nieuwe vliegtuigen. Ook Etihad, Emirates en Qatar airlines hebben vaak goedkope vluchten naar Zuid Afrika. Je moet bij deze 4 wel overstappen, maar als dat geen probleem is zou ik daar wel naar kijken.

Als je vluchten zoekt, kijk ook eens naar Dusseldorf luchthaven (als je er niet te ver vanaf woont). Vaak zijn de prijzen hier vrij scherp, aangezien de luchthaventaxen lager zijn.

Succes!!

Kies alsjeblieft niet voor Turkish Airlines. Hebben zeer regelmatig (technische) mankementen. Verder vliegen wij eigenlijk met alle maatschappijen die maar op Johannesburg vliegen. En dan is - naast prijs - het aantal keren overstappen en de totale reistijd voor ons altijd een belangrijk criterium. Verder krijg je bij alle lijndiensten goede maaltijden, meer dan voldoende te drinken etc.
Ook kan het (veel) geld schelen als je flexibel in je data bent. Net een dag eerder of later vliegen kan veel geld schelen. Wacht voor de zomervakantie 2016 echter niet té lang met boeken. De vliegtickets gaan alleen maar omhoog, vooral als vanaf volgende week de diverse vakantiebeurzen in Nederland beginnen!

Alvast heel veel plezier met de voorpret!
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Hallo

Egypt air heeft vaak goede prijzen, maar je kunt ook kijken bij travelstart.co.za,
of via chaser.nl, paperflies, Matrix, Momondo, Kayak,

veel planplezier

Goede tips Peter!! Vorig jaar had Emirates vaak ook mooie aanbiedingen maar met hun wordt de totale reistijd vaak wel (iets) langer. Let dus goed op de overstap én hoe lang die duurt.

Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ik ben momenteel ook aan het kijken naar de goedkope vluchten in augustus vanuit Brussel, Amsterdam, Dusseldorf of Parijs.
Vanuit Dusseldorf zijn de vluchten met Iberia het goedkoopst (vanaf 450€ per persoon h/t op Johannesburg). Alleen krijgen die nog slechtere recensies dan Turkish Airlines … Ze staan dan ook niet zo hoog op The World's Top 100 Airlines 2017 | SKYTRAX (for what it’s worth).

Iberia zie ik alleen maar dure tickets met 2 keer overstappen…egypt air heeft ook goede prijzen zie ik, maar is het een fijne maatschappij. Zag nu ook vliegen vanaf Amsterdam naar Londen en dan door naar Johannesburg met British Aitways en Virgin, iemand daar ervaring mee?
Tot nu toe is Turkish Airlines het goedkoopste, is dat echt zo slecht?

Blijft altijd persoonlijk en ieders eigen keuze. Egypt Air doet t best goed eigenlijk.

Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Wij zijn deze zomer met British van Amsterdam naar Londen gevlogen en aansluitend met Virgin naar LA. Is voor ons prima meegevallen. Let er in Londen wel op dat je niet van luchthaven moet veranderen voor de aansluitende vlucht. Geef misschien eens de data waarop je wenst te vliegen en met welke bestemming.

Hallo

Bij veel maatschappijen ook bij Egypt air, is het zo dat hoe langer je wacht met boeken ,
hoe langer je moet wachten in Cairo, altijd een nachtvlucht vertrekkend om 23.00 uur vanaf Cairo!
Als je lang tevoren boekt heb je misschien een vlucht vanaf Schiphol om 16. 00 uur en hoef
je maar een paar uur te wachten in Cairo!
Boek je veel later vlieg je veel vroeger op Schiphol en wacht je zomaar 6 uur of zelfs langer
in Cairo voor dezelfde nachtvlucht!
En wat betreft Iberia, voor ons veruit de slechtste maatschappelijke waar we ooit mee gevlogen hebben,
gammel toestel, nors personeel en slecht eten!

veel planplezier

Lufthansa en Swiss vaker mee gevlogen en is gewon erg goed.

British airways is voor ons veruit de beste, we kijken altijd uit naar hun promoties, maar meestal zijn zij bij de duurdere maatschappijen
Iberia voor ons nooit meer! Echt wel nors personeel en heel slecht eten! Heb toen niet gegeten!
Turkish vinden wij één van de betere! Daar zijn wij van verschoten, zelfs hun eten was niet slecht.
Alleen in Istanbul als je iets wil drinken, konden we wel betalen met euro maar hun wisselkoers was nogal hoog.
Maar we zouden er wel terug voor kiezen als ze goede prijzen zouden hebben.

Wat is dit toch voor onzin met goedkope vluchten met allerlei mindere airlines zus en zo. KLM vliegt dagelijks vanaf Amsterdam naar Kaapstad en Johannesburg. Ik ga dit jaar ook naar RSA (deze rondreis: http://www.wrc.nl/zuid-afrika/voor-altijd-op-uw-netvlies). Dan vlieg je gewoon met KLM.

Lufthansa heeft vaak ook goede aanbiedingen, of Quatar airlines. Maar in de Nederlandse zomervakantie is het moeilijk om goedkopere vlichten te boeken helaas. Sterkte met zoeken

Hallo Stormbreaker

Niet iedereen heeft de mogelijkheid om de tijd van het jaar te kiezen, misschien niet het hetzelfde budget als u,
en als je met twee of drie kinderen gaat maakt 200-300 € pp meer of minder een heel verschil!
Maar als geld geen verschil maakt zou ik nog Lufthansa veruit verkiezen boven KLM en dan nog first class
uiteraard en rechtstreeks met een nachtvlucht!

Veel planplezier

We gaan binnenkort met Egyptair € 428 per persoon van Brussel (vanaf Breda maakt het nl. niet uit of we naar Brussel of A’dam rijden). Overstaptijd 2 uur heenweg en terugweg 4 uur in Cairo. Valt mij erg mee en mocht je ergens vertraging oplopen dan mis je niet direct je aansluiting )spreek uit ervaring:).
Laat wel horen hoe Egypt Air bevallen is als ik terug ben.

Bedankt voor jullie tips!!! En stormbreaker, wij zouden ook het liefste rechtstreeks met KLM vliegen, maar met 5 personen is dat niet te betalen, daarom mijn vraag, omdat er gewoon heel veel mogelijkheden zijn…dus ik vind het geen rare vragen ben blij met alle reacties������������
Wij hebben inmiddels onze vliegtickets geboekt en vliegen vanaf Dusseldorf naar Johannesburg met een overstap op Dubai met Emirates, iets duurder dan de goedkope Airlines, maar nog steeds veel goedkoper dan KLM…nu aftellen ������������������

Hallo ElenDan

Kan je vertellen dat wij al een keer of 5-6 met Egypt Air gevlogen hebben, niks mis mee!
Eenmaal vanwege het weer (vorst en sneeuw) op Schiphol waren we te laat voor de nachtvlucht in Cairo!
Werden netjes opgehaald en naar een 5 sterren hotel gebracht, alle eten en drinken gratis en de volgende
dag, dus 24 uur later business class alsnog naar Johannesburg!
Dus eigenlijk alleen maar positieve ervaringen!

Veel planplezier