Volgend jaar zomer met gezin naar Zuid-Afrika.

Wij hebben plannen om volgend jaar met ons gezin naar Zuid-Afrika op vakantie te gaan. Onze kinderen zijn dan 15 en 13 jaar oud. De periode waarin we gaan zou zijn: de laatste twee weken van juli en eerste week augustus.
Wij hebben tickets gevonden voor € 744 per persoon met Emirates (retour Dusseldorf - Johannesburg). Is dit een goede prijs voor deze periode?
We zouden dan om half vijf in de middag in Johannesburg aankomen. Kun je op dit tijdstip nog veilig je huurauto ophalen en naar de eerste bestemming rijden of niet?
Het wordt onze eerste keer in Zuid-Afrika dus we moeten alles nog uitvinden. Wel hebben mijn man en ik ooit een rondreis gemaakt door Tanzania, Zambia, Malawi en Zimbabwe. In die zin is het continent Afrika ons niet helemaal onbekend.
Ik zal waarschijnlijk nog vele vragen hier gaan stellen.

Beste Neeltje,

Gave plannen. Ik zou de 1e nacht in elk geval in omgeving Johannesburg / Pretoria blijven, afhankelijk van je plannen de dagen erna. Ophalen van huurauto kost toch ook altijd tijd. En voordat je dan van de luchthaven wegrijdt, is het 18.30 / 19.00 uur en is het in juli al donker.
Of boek een hotel met een gratis airport shuttle en laat je huurauto de volgende ochtend bij dat hotel afleveren.
Dan heb je een nacht normaal kunnen slapen en kun je fris aan je reis beginnen.

Alvast heel voorpret en veel plezier gewenst,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

1 like

Hallo

Kan me alleen maar aansluiten bij het bovenstaande, beste tijd van het jaar voor zuid Afrika
wat betreft het weer!
Wat betreft de tickets, voor een rechtstreekse vlucht voor die periode niet slecht denk,
voor een of meerdere stops moet het beter kunnen!
Laat je ook niet verleiden om te veel te doen in 3 weken, maar geniet met volle teugen!

Veel planplezier

1 like

Ik denk dat t voor de zomervakantieperiode nog helemaal niet zulke slechte vliegtickets zijn hoor. Gaat blijkbaar al hard voor juli en aug!

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

1 like

Dank voor jullie reacties.
Het is geen rechtstreekse vlucht. Er zit een best lange overstap bij maar wij vinden het verschil met een rechtstreekse vlucht best veel. Vooral wanneer je het keer vier doet zoals bij ons scheelt dat al gauw 800 euro tot 1000 euro in totaal. En daar kunnen we een hoop leuke dingen voor doen! Ik denk dat we deze vlucht maar snel moeten gaan boeken dan.

Kunnen jullie misschien een indicatie geven van wat een gemiddelde overnachting kost voor vier personen? En een huurauto? Ik snap dat dat lastig is en ik ga natuurlijk nog heel veel puzzelen maar een indicatie vind ik wel handig om te hebben.

Ik heb al heel veel in andere topics gesnuffeld en er ontstaat al langzaamaan een beeld van een mogelijke route. We zijn inderdaad van plan om een beetje in het Noord-Oosten te blijven. In verband met het weer maar ook vanwege de grote afstanden. We moeten de reis nog helemaal uitstippelen. Dus alle tips zijn welkom!

Hallo

Ook al gezocht via, Kayak, Paperflies, Matrix, Momondo, Turkisch Airlines, Waarheenwaarvoor, travelstart.za, om er maar eens een paar te noemen?
Wat betreft hotelprijzen weinig ervaring, maar B&B of Geusthouse , tel op 50€ voor twee personen met ontbijt plusminus!

Wat betreft de auto, erg lastig, voor vier personen is mede de bagage een van de belangrijkste factoren!
Met twee koffers en wat klein spul als kamera en gsm, en mapje voor papieren kom je met een middenklasser
al een heel eind, maar met 4 grotere koffers word dat een heel ander verhaal!
Bij de meeste auto’s staat trouwens wel bij hoeveel bagage je kwijt kunt!
Een 4x4 heb je niet nodig als je op de gebaande paden blijft, is ook al gauw 3x zo duur!
Voor de rest kan ik alleen maar adviseren, neem een all-in verzekering bij de auto met glas en banden,
en print thuis uit wat je geboekt hebt!
Bij afhalen samen iedere beschadiging optekenen, ook de kleinste en bij inleveren
samen de tankmeter controleren, om een naheffing te voorkomen!
Denk aan U creditcard, zonder deze geen auto!
Vaak of bijna altijd boek je via een onderverhuurder en al een paar keer meegemaakt dat de
communicatie daar niet helemaal deugd en dan proberen ze soms een verzekering aan te praten die je al hebt!

Veel planplezier

1 like

Bedankt Peter,
Ik had nog nooit van deze zoekmachines gehoord. Er kwamen verrassende resultaten uit. Turkisch Airlines is het goedkoopst. Voor mij onbekend. Is dat een goede maatschappij? Daarna komt South African Airlines met de beste prijzen en vooral ook de kortste tussenstop. Heeft u ervaring met deze maatschappijen?

Kies alsjeblieft niet voor Turkish Airlines. Wij hebben met onze gasten daar hele slechte ervaringen mee. Ging dan altijd om technische mankementen aan hun vliegtuigen. Alle andere maatschappijen die op Johannesburg vliegen, zijn prima.

Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Dank je Natascha,

Ik zag zojuist dat ze op een soort van black list staan. Turkisch Airlines wordt het dus zeker niet. Tickets nu gezien voor € 683 pp. Wat denken jullie? Wachten totdat we nog goedkoper vinden of boeken? Het gaat om juli/augustus 2016, dus hoogseizoen qua vliegtarieven.

Hallo

Paar keer met Turkisch Airline gevlogen, geen slechte ervaringen mee, vele malen met Egypt Air, ook
eigenlijke helemaal geen slechte ervaring, een keer in Cairo 24 uur vertraging omdat we de nachtvlucht
gemist hadden vanwege barre weersomstandigheden op Schiphol, we werden in Cairo ondergebracht in een
5 sterren hotel, compleet verzorgt en vlogen de volgende nacht first class naar Johannesburg!

De slechtste voor ons naar zuid Afrika was met Iberia, nooit meer!!
Wij nemen trouwens altijd een nachtvlucht, ben je vroeg in de morgen daar en hebben
dan de rest van de dag om naar onze familie te reizen op ongeveer 350 km vanaf OR Tambo!
Helaas nog nooit SA airlines als goedkoopste kunnen vinden voor de heen of terugvlucht, wel voor binnenlandse vluchten, maar dan hadden we geboekt via travelstart!

Veel goedkoper zal het vrees ik niet worden of heel misschien met meerdere stops of via Engeland,
maar dat kost je dan misschien ginds en terug bijna een dag extra, zonde van de tijd als je maar 3 weken kunt!

Veel planplezier

Iberia vliegt volgens mij niet meer op Joburg. Turkish Airlines gewoon niet doen. En voor lijnvluchten kun je niet op last minutes gokken zo werkt dat niet. Zeker niet voor de zomervakantieperiode. Dus als je toch gaat, boeken en direct een annuleringsversekering erbij voor t geval dat er toch iets in tussenliggende periode gebeurt.
Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Ja hoor geboekt!

Jeetje wat spannend!

Via de site van waarheenwaarvoor (dank je Peter!) vonden we via Tix.nl goedkope tickets: € 683 pp. Tijdens het afrekenen kwam daar nog 60 euro bij voor betalen met creditcard. Vervolgens liep de site vast. En weg waren de goedkope tickets. Niet meer te krijgen. Ook niet via andere aanbieders. Wel werd Turkish Airlines steeds goedkoper. Op een gegeven moment zelfs 517 euro pp.! Wel met een lange tussenstop dus met een totale reisduur van minimaal 21 uur.

Omdat we door waarheenwaarvoor wisten welke datum het goedkoopst was hebben we uiteindelijk rechtstreeks via de site van South African Airways geboekt voor € 700 pp (geen extra kosten voor creditcardbetaling).

We gaan van 19 juli t/m 8 augustus 2016.

Nu kan het grote plannen gaan beginnen.

Zin in en reuzespannend. Alleen dochter begint tegen te sputteren. Ze is 12 en in eens bang voor spinnen en slangen zegt ze. Een paar jaar geleden hing ze nog op haar kop in de lianen in de jungle van Azië :-). Nou ja dat zal wel los lopen.

Ik zal hier nog veelvuldig mijn vragen komen stellen! En mochten jullie leuke tips hebben dan heel graag. Vooral wat betreft een leuke route. We willen graag in het warme gedeelte blijven dus denken aan een rondje zuid-oost.

Bedankt voor het meedenken tot zover!

Je kunt je dochter geruststellen: ook qua slangen, spinnen en insecten komen jullie in de perfecte periode. Het is hier dan winter en in het noordoosten zijn al deze ongemakken dan niet te vinden! Slangen gaan in winterslaap en ook voor spinnen en bijv muggen is het veel te koud.

Heel veel voorpret alvast met de mooie vakantieplannen!
Met zonnige groet,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Hallo

Je hebt die steeds langere tussenstops bij bijna alle maatschappijen, bij de nachtvluchten kun je dat mooi
zien, als lang tevoren boekt vlieg je eind van de middag naar bv. Cairo en dan met de nachtvlucht de rest!
Boek je later vlieg je eerder op de dag naar Cairo en met precies dezelfde nachtvlucht de rest!
Ik heb trouwens wel een paar keer via Tix losse vluchten naar Turkije geboekt, gewoon goed!

Veel planplezier

Hoi Peter,

We hebben inderdaad heen en terug een nachtvlucht.
We komen om half 8 's morgens aan in Johannesburg en landen drie weken later ook weer ongeveer om deze tijd in Brussel.
Heen vanaf Brussel met overstap van 1,5 uur in München. Terug met een overstap van 1,5 uur in Frankfurt. Het korte gedeelte is met Lufthansa en het lange stuk met South African Airways.
Fijne vluchttijden dus!

Hallo Neeltje

Klinkt lekker, tel op zo 2 uur voor de bagage en de auto ophalen, en vergeet niet op het vliegveld
gelijk wat geld te pinnen, je krijgt waarschijnlijk onderweg wel een tolpoort en wellicht nog een hapje
op drankje onderweg!
Voor de auto heb je nog ruim de tijd, maar houd het een beetje in de gaten, soms zijn er aanbiedingen!

Veel planplezier!