3 weken zuid afrika

Hallo reizigers,

ik ga deze zomer naar zuid afrika met me vriend voor ongeveer 3 weken.
Nu kan ik zon pakket reis nemen via nrv voor ongeveer 4000 euro waar volgens mij wel de excursies bij zitten.
maar ik kan ok een ticket eventueel met huur auto bij boeken voor ongeveer 2000 euro voor 2 personen.
Kan iemand mij vertellen of ik het met minder dan 2000 redt om ruim 18 overnachtingen te betalen met alle mooiste excursies?

of heeft iemand deze reis al gemaakt vanaf johannesburg zo langs de kust en alle hoogepunten naar kaapstad.

Ik hoop op goede info die mij kan helpen wat de beste keuze is…

groetjes,
susan

Hoi Susan,

Leuk dat je ook naar Zuid-Afrika gaat!

Als ik je een tip mag geven boek dan helemaal niks via nrv. Alle reis organisaties willen ook maar 1 ding en dat is winst maken.

Ik heb mijn eerste reis naar Zuid-Afrika ook via een reis organisatie geboekt (oad) maar voor mijn reis dit jaar heb ik alles zelf geboekt via internet.

Ik heb nu de vlucht, 18 dagen huur auto, wildcard voor alle entree national parken en 16 overnachtingen geboekt voor €1200,- He enigste wat we dus ter plekke nog moeten betalen is eten (veelal avond eten ontbijt zit er vaak bij). En natuurlijk wat benzine geld en eventueel een excursie.

Ik denk dus dat je veel goedkoper uit kan zijn als je alles zelf regelt via internet.

Succes met plannen!

Groetjes,

Guido

1 like

hoi,

kan je mij vertellen waar je dat allemal heb geboekt dat is namelijk erg goedkoop.
Maar het komt omdat we gewoon geen tijd hebben om alles daar e gaan plannen snap je…
3 weken is anders als een half jaar reizen in zuid amerika. dan kan je alles per dag lkkr plannen op je gemak.

We willen graag de route doen die dus op nrv staat. Met vlucht naar port elizabeth etc… en daar krijg je wel de route bij…
ik weet niet maar het beangstigd me als ik niks hebt gepland en maar 3 weken heb.

Zitten er ook safari tours excursies bij bij jou bedrag?
Hopelijk kan je me helpen.

mvg, susan

Hoi Susan,

Het hoeft helemaal niet zoveel tijd te kosten om dit uit te zoeken.

Voor vlieftickets gewoon zoeken op cheaptickets.nl (wij vliegen retour van amsterdam naar johannesburg met Lufthansa voor 620,-)

Voor de huurauto hebben we geboekt bij Hertz. Die hadden toen een actie 30% korting en daar kwam nog eens 10% korting bij omdat ik ANWB lid ben.

Voor overnachtingen kan je het zo gek maken als je zelf wilt.

Ik heb bijvoorbeeld in het Krugerpark gekozen voor goedkope huisjes waar je soms een gemeentschappelijke wc hebt of badkamer. Dit scheelde aanzienlijk op de prijs en eigenlijk ben je alleen in je huis om te slapen.

Verder heb ik veel goede accomodatie gevonden via de onderstaande twee sites. Hier kan je heel makkelijk aangeven op een kaartje waar je heen gaat en zie je dus alle accomodaties in die omgeving. Je kunt direct prijzen en dingen vergelijken.

http://www.roomsforafrica.com/

Ook kan je op de site van kznwildlife en biggameparks.org accomodaties boeken in wildparken van kwazulu natal en Swaziland.

Succes met zoeken!

Groetjes guido

Hoi Susan,

Ik denk dat ik mij volledig bij Guido aansluit.

Het is prima mogelijk de reis zelf in te plannen, en zo bespaar je ook nog eens heel veel geld. Voor een huurauto kijk eens op de website van Sunny Cars en bookanddrive.nl. Voor het boeken van een vliegticket op www.capetownrocks.nl/nieuws/vliegtickets-naar-zuid-afrika.

Heel veel succes!

Hoi Susan,

In het algemeen geldt: zelf de tickets, autohuur en accommodaties boeken is altijd voordeliger. Nu kun je wel via een internet reisburo (Ihlosi Travel) de reis boeken (zie onze link hier), en dan ben je gegarandeerd nooit meer kwijt dan wanneer je het zelf gaat boeken.

Vliegtickets, er zijn heel veel websites om via een database te boeken, www.cheaptickets.nl , www.expedia.nl werken makkelijk. Voor het overige, kijk op de Ihlosi website, zij zijn uniek in de wijze waarop ze werken.

20 dagen om in een land 33 x groter dan Nederland te reizen… je zou tussen Durban en Port Elizabeth een binnenlandse vlucht kunnen pakken. Deze zomer… dat is dus de Juni-Juli-Augustus maand? Dan is het hier winter: droog, overdag in de bush 22-26 graden, in de avond koelt het stevig af. Tijd om rond het kampvuur te zitten.

Neem iig warme kleding mee: muts, sjaal, stevig fleecejack.

Veel plezier met het voorbereiden :).

Groetjes vanuit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.

Hoi Susan,

Ik heb ook het plan om naar Zuid-Afrika te gaan. Ik heb hetzelfde probleem dat reisorganisaties te duur zijn, dus wil ik ook zelf iets samenstellen. Verder heb ik nog het probleem dat ik alleen ben en nog reisgenoten zoek. Als jullie het ook wat lijkt kunnen we ook met z’n drieën op stap gaan. Dingen zoals de autohuur kan je dan met meerdere personen delen. Ook kan ik door mijn werk goedkoper vliegen, dus dat scheelt ook weer.
Als jullie liever samen gaan kan ik dat goed begrijpen, maar laat het maar weten als jullie interesse hebben.

Groetjes, Ruud.

Hallo,

hoe zit dat met de vlucht vanaf durban naar port elizabeth. Is dat verstandiger om vanuit NL te boeken althans goedkoper? of is er altijd wel plek in Juli op die vluchten en kan je die daar boeken?
goedkoopste ticket vanuit Nl is 96,00.

ik hoor graag van je.

mvg, Susan

Kijk ook even op vliegtickets.be of nl en overweeg vanaf Brussel te vertrekken is veel goedkopen dan met Lufthansa., en zelf alles boeken en regelen kan makkelijk en is ook leuk. Je heb in Za super B&B en of guesthousen en lodges, veel leuker dan die grote Hotels. Kijk ook even op bijvoorbeeld. Sleeping-out.co.za. Je kan altijd zelf de accomodatie op onternet zoekn en rechtstreeks contact leggen en boeken.

Ik wil best een mooie reis voor jullie maken incl. Accomodaties, tegen een geringe vergoeding, mist je bij ons ook komt overnachten!
Die persoonlijke reizen maak ik regelmatig voor onze gasten en naar alle tevredenheid.

@ Susan, vanaf PE of :Durbs nen ik bang moet je altijd via Joburg vliegen. Kijk ook even op vliegtickets.be of nl. Ik koop daar ook tickets vanaf Joburg naar Ams en ofBrussel. Scheelt heel veel per tocket.

suc6 allemaal

Hoi allemaal,

Ik ga in december na een langere stage periode in Kaapstad met mijn vriend ook nog 3 weken van Zuid naar Noord. Wij gaan het liefst met een tentje en auto het land door, maar omdat het in december zomervakantie is, is ons aangeraden wel alles te boeken van te voren. Mij lijkt dit allemaal nogal ‘gedoe’ maar als ik dit zo lees is dat dus best te doen??

Als je een paar telefoontjes voor een paar boekingen al teveel ‘gedoe’ vind dan kan je beter thuis blijven, lekker bij mama. Niks geen ‘gedoe’.

Beste Martijn,

Excuses voor mijn enorm stomme vraag en dat jij je hier schijnbaar zo enorm aan stoort dat je alleen op deze manier kan reageren.*Ik zal nog eens overwegen mijn ticket te annuleren en bij mijn mamma te blijven. Bedankt voor dit advies.

Weten andere eventueel of er een bestaande camping gids is voor Zuid Afrika?

Excuses geaccepteerd. Verder staat waarschijnlijk hier wel een antwoord op je vraag:Overzicht online netwerk van Wereldwijzer Reizigers Netwerk - Wereldwijzer Reiscafé - Wereldwijzer Reizigers Netwerk je pakt een coast2coast wanneer je in ZA bent, daar staat alles wel in wat je wil weten, denk ik.

Hier in ZA bij de AA (ANWB) hebben ze die gidsen.

Enne je kan ook een reis plannen als je reisverslagen leest! Krijg je altijd ideeen

Hallo,

het is me niet helemaal duidelijk.
Een binnenlands vlucht vanuit durban naar port elizabeth. MOet deze vanuit Nederland worden geboekt of kan dit vanaf daar?
dus als je op de route bent vanaf johannesburg dat je deze online kan boeken daar, in johannes zelf of als je zeker weet welke data je vliegt.

ik heb nu een ticket wat ik waarschijnlijk boek van amsterdam-johannesburg en kaapstad-amsterdam voor 1036,00 p.p.
Weet iemand of dit normaal bedrag is want het is geen retour uiteraard maar vanaf andere stad en dat is altijd duurder.

Ik wacht graag op antwoorden!

mvg, susan

Ik vind de ticket behoorlijk duur. Ik had die ticket route ook eerst in gedachte en kwam rond 750 p.p kijk eens vanaf dusseldorf of brussel. Grt guido

Susan een enkele reis is altijd super duur! Gewoon een retourtje boeken en de retour niet gebruiken. Kijk even op vliegtickets.be vanaf Brussel is echt goedkoper. En met KLM !!Binnenlandse vluchten via internet boeken kijk even op flysaa.com of kulua.com zo snel mogelijk als je de data,s weet.

Het is zeker een retour, ook als je van een andere plaats terug vliegt. Nij KLM is dit zeker niet duurder

@thatch22
Vooral voor nieuwkomers is het belangrijk om links naar websites correct te schrijven.

@susan
het moet dus kulula.com zijn ipv kulua.com.

Misschien moet je voor jouw tickets inderdaad eens vanaf Brussel of elders kijken. Wij zijn een paar jaar geleden met BA op Johannesburg gevlogen, door het land gereisd tot Kaapstad en van daaruit opnieuw terug. Dat kostte maar een paar Euro meer dan opnieuw vanuit Johannesburg terug te vliegen. Opgelet echter! Vanuit Brussel zijn er GEEN rechtstreekse vluchten naar Zuid-Afrika; men heeft altijd ergens een tussenstop. Voor zover ik weet zijn er van hieruit eveneens geen vluchten overdag, wat anderzijds weer een extra overnachting uitspaart. Turkish Airlines, Etihad of Emirates hebben vaak interessante prijzen.

Groetjes,
Toetske

wat NRV betr groot gelijk, kijk bij ervaringen met NRV deJong is wel aan te raden die werken wel klantgericht bij alle twee ervaring
voor de rest doen ZA is een geweldig land met prima mensen
heel veel plezier

We hebben vorige week geboekt voor 665,- KLM Amsterdam-Johannesburg retour met tussenstop in Parijs…we vertrekken wel binnen 2 weken! Maar je moet wel mazzel hebben want de week ervoor was dezelfde vucht ongeveer 100,- duurder…Als we vanaf Kaapstad terug hadden gewild was dat wel veel duurder.