Reisinformatie van ervarende reizigers

Hallo iedereen!!

ik heb even een belangrijke vraag.
vorig jaar heb ik gereisd in zuid amerika en toen had ik de tijd om alles daar te plannen.
Nu heb ik een baan en maximaal 3 weken vrij.
Zodoende ga ik samen met me vriend 3 weken fly en drive zuid afrika doen.
Nu is min vraag, je kan heel veel fly en drive vakanties vinden voor rond de 2.000 euro p.p incl accomodaties,vlucht en excursies. excl. huurauto.
Nu krijg ik via flight alert tickets binnen onder de 650 euro maar dit is retour vlucht van 1 plek.
Wat ik nu bedoel in het geheel is dat ik zelf de reis wil samen stellen maar wel alles alvast vast moet leggen qua accomodaties etc aangezien we maar 3 weken hebben.
tickets zijn er rond de 1000 naar johannesburg en terug vanaf kaapstad.
Autohuur 21 dagen kost 350 euro ongeveer.
Dan zit je nu voor 2 personen 2.350 euro. Dan alleen nog de accomodaies en excursies zoals 4wd krugerpark, etc.
Kan iemand mij vertellen wat dit me gaat kosten want als ik zon kant en klare reis neem zijn we rond de 4.500 kwijt.
Kan iemand mij vertellen of wanneer ik het het zelf uitzoek goedkoper uit ben,en dan spreek ik wel om min 500 euro goedkoper, niet om die 100 of 200 euro.
De route of reis die we anders misschien boeken kun je bekijken op http://rondreizen.nrv.nl/rondreis/19_dagen_adembenemend_zuid-afrika.

hier zie je een route.

Ik hoor graag van ervarende zuid afrika’s reizigers.

mvg, susan

Hoi heb geen ervaring met zuid Afrika, maat wil dit jaar 4weken rondreizen. Bij nrv.nl kun je ook zelf helemaal een reis samenstellen. Hebben wij vorig jaar gedaan toen gingen wij naar Costa Rica.
Is ons heel goed bevallen en gaan dit jaar dus via nrv naar zuid Afrika. Ze bieden leuke lodges en hotels en je bepaalt zelf hoelang je ergens wilt blijven. Ik vind dat ideaal. Vorig jaar was onze reis net zo duur als z’n complete rondreis. Weet niet hoe dat bij zuid Afrika is

Het voordeel van zelf plannen is natuurlijk dat je zelf precies de plaatsen uit kan zoeken waar je heen wilt en zelf kan kiezen hoelang je ergens wil blijven. Bij een georganiseerde reis zit je toch aan de planning vast van de reisorganisatie en heb je soms misschien ook wat dagen dingen te doen die je misschien zelf in je reis niet uit zou kiezen. De kosten voor het zelf plannen van de reis liggen natuurlijk o.a aan hoe luxe accomodatie je kiest. Heb zelf ook een eigen rondreis door zuid afrika gepland staan, en alle accomodaties hierbij ook al geboekt. Ik zou je mijn reisplanning met prijzen kunnen sturen zodat je een beetje een idee hebt?

Kan je mij jou planning sturen?? Ben benieuwd hoe lang je overal blijft enzo. Mijn email is ahvdb@hotmail.com

Ik heb mijn planning naar je toe gemaild!

Ligt er ook aan in welke periode je gaat reizen. In Zuid-Afrika geldt voor diverse delen bijvoorbeeld dat het vanaf medio december hoogseizoen wordt. Dan gaan ook veel Zuid-Afrikanen zelf met vakantie (hun zomervakantie). Betekent direct dat je vaak langer van tevoren moet boeken en dat de prijzen voor accommodaties omhoog gaan.
Anderzijds merken wij nu voor onze gasten dat vliegtickets voor juli en augustus 2013 al echt skyhigh gaan! Kon je begin januari nog mooie tickets van 650-700 pp kopen, nu gaat dat al snel richting de 1.000 euro per persoon :wink: En dat scheelt wel even op je reisbudget ;-))

Wat het ook wordt, alvast heel veel plezier en laat nog eens horen waar je uiteindelijk voor gekozen hebt.
Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience | www.zazoetravel.com

Het is ook heel erg afhankelijk van het type accommodatie. Je kunt zoveel en zo weinig geld uitgeven als je zelf wilt.

De gemiddelde prijs voor een tweepersoonskamer ligt op ZAR500,- pn. In Kaapstad ben je over het algemeen wat duurder uit…