kunnen jullie me een indicatie geven van het budget per dag voor reizen door zuid afrika?
wij zijn met z’n vijven, dus we hebben een flinke huurauto nodig. Overnachting in guesthouses, we willen graag de big five, maar ook de walvissen bij hermanus zien. Het hoeft niet luxe, wel schoon en gezellig.
wij twijfelen tussen bestemming in azie en zuid afrika. Zuid afrika is ongetwijfeld duurder, maar waar moeten we ongeveer op rekenen?
Wij zijn 2 jaar geleden door Bali en Lombok getrokken.
Volgend jaar april gaan we door Zuid Afrika trekken voor 3 weken.
Zowel Indonesië als Afrika 3 weken.
We hebben nu bijna alles geboekt voor in april op een aantal overnachtingen na.
W hebben een aantal luxe verblijven maar ook een paar goede verblijven voor backpackers.
Wel hebben een auto geboekt bij Sunny cars om zeker te zijn van goede verzekeringen.
Een middenklasse auto en deze kost ons ruim €1.300,-
Tickets waren wij €1.600,- kwijt. Tussenvlucht €240,-
Totaal komen wij met de overnachtingen op zo’n € 4.500,- en dan komen de toegangen voor de parken en het eten in de meeste gevallen er nog bij.
Bij de lodges met gamedrives zit er wel diner bij, maar dat zijn dus maar een handvol overnachtingen.
Wij zijn aan het einde ongeveer 1000 tot 1500 euro duurder uit dan in Indonesië.
En dat dus voor 2 personen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes met het maken van jullie keuze.
Leuk!!
Dankjewel voor je reactie! Die 4500 is dus inclusief vluchten en auto?
Tja en dan de parken nog… Dit gaat ons boven de pet! Onze vorige reis naar thailand kostte zo’n 6.500 totaal, zuid afrika gaat dus minimaal het dubbele kosten ben ik bang!
Waar zitten de besparingsmogelijkheden? Wij hoeven niet luxe te slapen, maar we willen wel graag veel zien!
misschien dan toch Bali/Lombok of Maleisie… Budgetmatig leuker, maar een beetje bekende weg. Afrika is weer een heel andere wereld… Lastig luxeprobleem :wereld:
Het kan wel goedkoper hoor, absoluut.
Vluchten kunnen goedkoper met tussenlandingen. Dat kan al snel een paar honderd euro schelen, per ticket!
Huurauto kan ook goedkoper, maar bij Sunnycars heb je een bodem-glas-bandenverzekering erbij zitten en dat vonden wij belangrijk.
Maar bij André verhuurders kan het zeker goedkoper.
Accomodaties kunnen ook goedkoper, maar wij vinden de afwisseling tussen luxe en typisch Afrikaanse hutjes erg leuk, vandaar onze keuze.
Hebben jullie al gekeken bij georganiseerde individuele reizen bij de reisketens?
Die bieden ook hele leuke reizen aan hoor, tegen zeer redelijke prijzen, vind ik.
Gemiddeld voor een gezin van 4 personen, accomodaties, safari, ongeveer E 2000,00 voor 2 weken.
voor eten en drinken ben je per dag ongeveer voor 4 personen Euro 150,00 kwijt. ( lunch en diner) Kan altijd goedkoper en of duurder natuurlijk.mof self catering nemen en zelf koken.
Huurauto kun je zelf opzoeken, maar voor de rest zal het ook wel afhangen welke tijd van het jaar jullie gaan!
Niet alleen voor de walvissen, bij Hermanus schijnt toch de toptijd rond september/oktober te zijn!
Wij gingen met ons twee in Julie van Kaapstad naar Johannesburg en hebbn niks op voorhand geboekt!
Gewoon per dag Backpackers, Guesthouse , en of B&B gezocht met onze navigatie of soms gewoon per toeval zonder problemen,
maar dus wel buiten de schoolvakanties daar!
We waren daar met ons twee gemiddeld R 700 voor kwijt, een kleine 50 Euro inclusief ontbijt!
Maar in de vakantietijd zal dat ongetwijfeld lastiger zijn en duurder uitvallen!
Als jullie in de Nederlandse zomervakantie gaan, zullen de tickets misschien duurder zijn, maar de accomodaties in ZA zijn off season. Daar is het wintertijd, nog steeds mooi weer, met koude nachten, maar er is zeker geen hoogseizoen daar. Dat is de Kerstperiode.
We hebben vakantie in juli, dus dat helpt mee! Binnenkort maar eens alles op een rijtje zetten en een beslissing nemen en tickets boeken! Dan kan het grote planwerk gaan beginnen…
Daar kom ik ook steeds op uit… Wordt waarschijnlijk toch een bestemming in Azië, is voor gezin toch iets betaalbaarder!
maar iedereen wel bedankt voor jullie input!
zuid afrika blijft op de verlanglijst :)
Wij zijn in 2011 en 2012 voor 3 weken in Zuid Afrika geweest en hebben een rondreis gemaakt van Johannesburg naar Kaapstad.
We hebben alles zelf geboekt en goedkope tickets gevonden. En waren alle 2 de keren meer dan € 12.000 kwijt, zonder echt gek gedaan te hebben.
Dus €10.000,00 ben je echt zo kwijt.
Azie is inderdaad goedkoper. Maar Zuid Afrika is vele malen mooier.
Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Veel plezier met de voorpret, voor welke vakantie je ook kiest.
Net terug van Zuid Afrika. Onze kosten voor 2 personen:
Vliegtuig 675 p.p.
Auto huur 800 voor 3 weken
Overnachting gemiddeld 50 euro inclusief ontbijt per nacht voor 2 personen
Lunch zo gek als je zelf wilt
Diner 25 euro voor 2 personen inclusief een biertje
Bier is ongeveer 1,25 euro
Verder hadden wij een Wildcard voor de parken a eur 200,00.
Benzine is 1 euro per liter
Tol voor de wegen circa 50 euro totaal
Hopelijk kan je hier iets mee.
Alles bij elkaar waren wij circa 5000 euro kwijt voor 2 personen.
Kosten voor zes weken Zuid-Afrika waarvan 4 weken bij familie en vrienden geslapen
Tickets 1400, Auto voor 6 weken (675) wild card, brandstof (7300km) eten en drinken (ook bij familie gewoon meebetaald)
entreegelden, tolwegen en alle verdere overnachtingen, ets etc. 3800€
Dus in totaal waren we 5200€ kwijt voor ons tweeën voor weer een onvergetelijke 6 weken vakantie!
Natuurlijk gaan ook thuis enkele kosten door, maar als je brandstof, eten en drinken eraf teld
hebben we voor pakweg €4000 meer een geweldige vakantie, en een herinnering voor het leven erbij!
Ik denk wel dat het goedkoper kan dan 10.000 of 12.000 euro, vind dat nogal veel!
Voor overnachtingen ga je gewoon naar backpackers, daar kan je ook goedkoop eten s’avonds.
s’morgens maak je zelf iets klaar.
Kijk even op http://coasttocoast.co.za/
Of je huurt een self catering cottage.
Als je nationale parken wilt doen, sla het Krugerpark dan over, deze is het duurste aan inkom,
maar er zijn zoveel anderen parken waar je wild kan spotten en veel goedkoper!
Wat vliegtuigtickets betreft, prijzen wat in het oog houden,
lang genoeg op voorhand kun je koopjes doen
600 € voor een ticket moet zeker kunnen!
Tickets zijn geboekt! We willen wel de parken vastleggen, maar verder het liefst op de bonnefooi… Is dat te doen in juli, helaas dus wel tijdens ZA schoolvakantie? We willen wel de route uitstippelen maar het verblijf het liefst een of twee dagen vantevoren regelen (we hebben 2 kamers nodig)
wat zijn jullie tips en ervaringen?
Nog tips voor leuke, niet te dure lodges in private game park? (In het noorden)
Als goed betaalbaar private camp ken ik alleen eigenlijk deze http://www.marulacamp.co.za/accommodation-rates.php
Self catering maar als je wilt met avondsafari en morning walk
met leeuwen of cheetah’s
Vlak bij Hoedspruit waar op de kruising R527/R40
ook nog de laatste boodschappen gedaan kunnen worden in een flink winkelcentrum!
Maar ook daar zal gelden vrees ik, op tijd boeken!
Wanneer je met meer dan 2 personen reist, is het huren van een auto veel goedkoper dan het nemen van de bazbus. De gemiddelde prijs p/p in een backpackers ligt tussen de 10 and 15 euro. Als ik de lotto zou winnen, zou ik persoonlijk nog meestal in een backpackers slapen als ik op reis ga. De sfeer is er gemoedelijk en je leert heel veel nieuwe mensen kennen. En het is niet meer zo dat alleen jongeren naar backpackers gaan en dat er alleen gefeest wordt. Een backpackers is voor alle leeftijden. Alle backpackers hebben een self catering kitchen…zodus je kan altijd zelf je potje koken wat je een hoop kosten bespaart met 5 personen. Goed idee om niet te veel van te voren te boeken. Just go with the flow en geniet ervan.