Wij willen dit jaar Zuid Afrika gaan bezoeken voor ca. 3 weken. Onze bedoeling is om vanaf Johannesburg naar Kaapstad te reizen met een huurauto. Weet iemand wat je het beste kan doen? Oftewel zelf boeken of een complete rondreis boeken? Wij willen het liefst zelf boeken. Weet iemand nog goede tips betreft autohuur, hotels, B&B’s en vliegtickets??
Alvast bedankt!
Jeroen en Saskia
Komende zomer ga ik samen met drie anderen, 2 auto’s, ook 3.5 weken trekken van Joh’burg naar Kaapstad. Veel gezocht en ook hier goede tips gelezen en gekregen.
Vlucht via Egypt air, goedkoop en ook veilig. Van ct naar Joh’burg via Kulula voor 70 euro. Auto via e-autohuur, voor zo’n 560 euro incl verzekeringen. Een goede deal kun je daar wel vinden of regelen.
Township tour per fiets in jo’burg geboekt, aantal dagen Kruger,Swaziland, inkosanalodge Drakensbergen ( op aanraden van vrienden geboekt), Wildcoast, richting Kaapstad. In Kaapstad zitten we vier/vijf dagen.
Alles hebben we zelf geregeld met behulp vAn www/ lonely planet/ rough guide. Ik weet niet wat goedkoper is maar wij vonden het leuk om te zoeken. Op deze manier verdiep je je ook al in het land.
Succes met voorbereiden en boeken!
Auto huren even kijken bij www.eautohuur.nl ( maar niet altijd meer de goedkoopste) Wij hebben deze keer de auto via de KLM geboekt, was gekoper.
Tickets is even zoeken je kan via Cairo (Egypt air ) boeken, maar daar zijn nog steeds onlusten, dus als de hel daar weer uitbreekt, heb je hebt probleem. Turkische airines, Lufthansa, BA, Of kijk even op www cheaptickets.nl
suc6 met de voorbereiding.
Groet uit een nu zeer koud Zuid Afrika (4 gr):zon02:
vliegtickets bij www.expedia.nl (er zijn er meerdere maar hebben allemaal toegang tot dezelfde database).
autohuur bij hertz/avis/europcar/sunnycars.
Vwb de reis, er zijn zoveel opties de vraag is waar je voorkeur naar uitgaat (cultuur-bergen-safari-strand) en hoeveel dagen je ergens wilt verblijven.
Op bijv. www.wheretostay.co.za kun je handig en snel prijzen van de diverse accommodaties verblijven.
Wil je niet alles zelf boeken maar toch een hele scherpe prijs, dan zou je bij Ihlosi Travel: http://www.ihlositravel.com/ eens kunnen kijken naar een aantal reizen die ze in hun programma hebben.
Als je het leuk vindt om een beetje te puzzelen en van alles uit te zoeken, moet je het zeker zelf doen. Is al een groot deel van de voorpret!
Let wel goed op de afstanden hier in Zuid-Afrika. Daar kun je je behoorlijk op verkijken. Laat anders een concept-reisplan hier een keer op het forum door anderen beoordelen op haalbaarheid. Zou jammer zijn als je met samengeknepen billen de hele dag als een dolle in de huurauto moet rijden om weer op tijd bij je volgende overnachting te zijn
Huurauto regel ik zelf vaak via www.sunnycars.nl Zij krijgen vaak betere / goedkopere deals bij de grote autoverhuurders dan ikzelf hier lokaal!
Let ook goed op waar je naartoe wilt gaan en of je dan voldoende hebt aan een normale personenauto of dat je een 4x4 nodig hebt. Een 4x4 huren is zeer duur in vergelijking tot een normale auto! En over het algemeen zijn de wegen hier prima dus een 4x4 is zeker geen noodzaak. Laat je echter wel goed voorlichten daarover.
Groetjes en alvast heel veel plezier met jullie rondreis.
Natascha / www.zazoetravel.com
Afgelopen winter heb ik ook twee weken een road trip door Zuid-Afrika gedurende mijn verblijf van 5 maanden in ZA. Toen ben ik van Pretoria naar Bloemfontein, Port Elizabeth en daarna richting Kaapstad (garden route) gegaan. Nu is dit prima te doen in de auto, alleen je bent wel lang onderweg. De eerste twee dagen en de laatste dag bijna alleen maar in de auto gezeten.
Wij hadden toen een oude golf city en jetta als auto voor ongeveer 10 euro per dag, maar deze huurden we voor 5 maanden. Familie uit Nederland had via Avis een Toyota Corolla gehuurd in Johannesburg en deze uiteindelijk ingeleverd in Kaapstad, aangezien ze hiervandaan weer richting Joburg vlogen. Wij zijn vanuit Kaapstad toen in 1 dag terug gereden naar Pretoria, zo’n 1500km, wat wel een erg lange rit was.
Mocht je ook ongeveer deze route gaan doen in ‘onze’ zomer, houdt er dan wel rekening mee dat het daar nu iets koeler is. Echter nog best aangenaam.
Wij hebben toen alleen maar in hostels overnacht en die waren zeker goed te doen en zeker betaalbaar. Een beetje googlen op hostels en je vindt zomaar iets. Hostelworld werkt dan overigens ook goed. Meestal regelden wij de volgende overnachting pas 1 of 2 dagen van te voren.
Succes en veel plezier! Zuid-Afrika is een baie mooi land!