Rondreizen Zuid-Afrika

Beste lezers!

Ik ga van de zomer met een groep jongeren stage lopen/vrijwilligerswerk doen in Afrika voor 3 weken. Daarna heb ik nog 2,5 week de tijd om rond te reizen.

Ik begin bij het dorpje Songwe (in the middle of no where!!) 3 km boven Swaziland, onder het Krugerpark. Dan wilde ik langs de kust naar Kaapstad en vliegen tussen Durban & Port Elizabeth. Welke plaatsen moet ik onderweg écht bezoeken in die 2 weken?
Ik vroeg me af wat de beste/goedkoopste manier was om dit te doen. Een auto huren, de Bazbus nemen? Of is er ook iets dergelijk als “wicked campers” als in Australië… een speciaal backpackers auto bedrijf in Zuid-Afrika?

Als iemand hier ervaring mee heeft, hoor ik het graag!!

Mvg, Sabrina

Voor ons project: www.members.lycos.nl/sabjetravels of www.opin.nl

Hangt af van de grote van de groep, maar een auto huren is niet heel duur. Ik heb er nu eentje gehuurd voor bijna een maand en kost 6500 rand, met de huidige koers is dat maar 540 euro. Als je er met 4 mensen inzit is dat maar 130 de man. Bazbus ken ik verder niet :stuck_out_tongue:

voor auto huren kijk eens op www.avis.co.za

Hallo,

Ik ben vorig jaar geweest en ook een auto gehuurd. Idd niet heel duur.
Heb wel geinformeerd voor de bazbus.
Deze is ook niet heel duur, let wel dat een auto met meerdere personen goedkoper is.
De bazbus maakt ook overal een stop, wat betekend dat je 6 uur over een stuk doet, waar je met de auto 2,5 uur over zou doen.
Ik zie dat je niet heel lang daar ‘vrij’ verblijft, dus zou mijn advies lekker de auto zijn en evt een binnenlandse vlucht mocht je grotere afstanden willen overbruggen. Overigens is het goed te doen om met de auto door het land te crossen.

Veel plezier !!!