Reisgenoot gezocht voor rondreis Zuid-Afrika

Ik zou graag 3 a 4 weken rond willen reizen door zuid afrika. Autootje huren en samen met nog iemand een beetje een reis uitstippelen, met daarin genoeg ruimte om dingen te ontdekken of bij iets moois langer te blijven.
Ik heb gezien dat er genoeg hostels zijn om te overnachten.
Je hebt ook die baz bus in zuid afrika. Maar dan je weer afhankelijk qua tijd. Zo laat op die plaats staan, waarbij het kan voorkomen dat de bus uren later komt.
Mijn ideale combie is met een eigen auto, met een leuke mede reisgenoot, overnachten in (backpack) hostels. Vind het op zich wel fijn om niet een kamer te hoeven te delen met 8 personen. Maar ja dat zien we daar dan wel.
Ik zit te denken om te starten in kaapstad en langs de kust te rijden naar Johannesburg.
Ik zou in de periode tussen november en maart willen gaan.

Ik ben 31 jaar en kom uit Tilburg.
Groet Twan

Hoi Twan

Zou graag met je meegaan, vind Zuid-Afrika een fantastisch land. Ben er twee keer geweest, maar heb nog lang niet alles gezien en een rondreis met auto / campertje staat zeker nog hoog op mijn verlanglijstje.

Helaas ben ik gebonden aan de schoolvakanties, dus beschikbaar in de periode dat jij wilt gaan. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier en mochten je plannen wijzigen, dan hoor ik het graag!!

Groeten Judith

Hey Judith,

Ik word steeds enthousiaster over zuid-afrika, hoe meer ik me er in verdiep. Een vriendin van mij is ook lerares op een basisschool. Die kon vrij krijgen voor een ‘lange’ vakantie (onbetaald verlof), dat vonden ze juist goed voor haar ontwikkeling zeg maar. Misschien is dat bij jou ook mogelijk?

Groetjes Twan

Heej Twan

Hmmm… paar weken onbetaald verlof… klinkt goed…
Alleen werk ik in het voortgezet onderwijs en daar liggen de zaken net weer iets anders. Hoewel je bij ons ook wel verlof kunt krijgen hoor, maar aangezien ik komende maandag aan een nieuwe baan begin, vrees ik dat dat er dit jaar in ieder geval nog niet in zit :frowning:

Hopelijk vind je snel een reisgenoot, moet vast wel lukken lijkt me! Ben je al eerder in Zuid-Afrika geweest?

Groeten Judith

Hoi Twan, kvertrek 23 September voor 3 weken op eigen houtje naar zuid afrika en ben van om het openbaar vervoer te gebruiken en eventueel binnenlandse vluchten. Ben wel van het avontuurlijke type, kgaan daar skydiven en duiken, maar geen 3 weken natuurlijk… Je kan trouwens in townships bij kamammas overnachten. Goedkoop en je leert zo veel meer van de bevolkiing hun doen en laten. Grtjs. Hans uit Antwerpen

Mijn plan is om 25 september voor 4 weken naar Zuid-Afrika te gaan op eigen houtje. Bazz Bus vind ik nog redelijk prijzig, iemand ervaringen met normale bussen? Begin in Johannesburg, alle tips/aanraders zijn welkom.
Liefst huur ik ook een auto maar als vrouw zijnde alleen lijkt me dit niet zo verstandig.

Hoi, het is voormij de eerste keer Zuid-Afrika. Van wat ik heb gelezen is het met openbaar vervoer reizen wel wat meer risico, maar je komt ook weer dichter bij de lokale bevolking. Om je toch wat veilig te voelen, zou ik niet alleen gaan reizen met het openbaar vervoer en natuurlijk niet reizen als het donker is geworden.

23 September vertrek ik dus naar kaapstad en blijf daar naargelang het weer 1 of enkele dagen. Dan richting johannesburg omdat aan die kant t weer normaliter beter zou moeten zijn. Als iemand wil afspreken om samen, al is het maar enkele dagen, rond te trekken laat maar weten. Ben van plan om het goedkoop te houden, in townships bij kamammas, kleine gezellige hotels of backpakkersverblijven. Alleen doe ik het ook maar in townships rondlopen is msschn intressanter met meerdere…Grtjs.

wil het ook goedkoop houden, ik vlieg alleen op Johannesburg aan, zit wel te twijfelen of ik daar een binnenlandse vlucht naar Kaapstad zal pakken en dan vanuit daar terug naar Johannesburg zal gaan met openbaar vervoer/auto of Baz Bus, weet niet wat verstandiger is

Hoe lang blijf jij in Kaapstad Hans?? Als ik vanuit Johannesburg doorvlieg naar Kaapstad ben ik er misschien nog wel rond dezelfde tijd als jij er bent.

Heb juist ashanti backpakkers lodge gecontacteerd voor overnachtingen… 24, 25 en 26/9 heb ik al vastgelegd. En dan hangt het af van wat je allemaal tegen komt. Ben er vorig jaar geeindigt met een rondreis maar heb toch nog van alle to do things gevonden in en rond kaapstad. Normaliter blijf ik waar dat t goed is… Wanneer zou je overvliegen van johannesburg? Grtjs;

Hoi, wordt misschien toch lastig dan, ik kom namelijk de 26e pas aan in Johannesburg, durf alleen voor die zelfde dag nu nog geen vlucht naar Kaapstad te boeken, stel dat ik vertraging of iets heb dan loop ik die vlucht mis en zondag is nog best prijzig om te vliegen, dus weet nog niet wat ik nu zal doen, misschien dat ik maandag of dinsdag dan het vliegtuig pak. Misschien dat we kunnen mailen/smsen ofzo waar we ergens zijn op dat moment, misschien dat we toch nog ergens bij elkaar in de buurt zitten??

Twan, ik heb afgelopen zaterdag retourticket brussel - johannesburg geboekt. 16 november heen - 15 december terug. Voor 270E totaal!

Ik ben ook nog op zoek naar een reisgenoot.

Awel n goei idee, nr van men mobiel is +32495232445. Laat dan maar iets weten want t hangt af van het weer of dat ik aan de westkant van zuid afrika blijf hangen of naar de oostkant trippel. T is trouwens t einde vd winter en dan kan het weer nog tegen slagen aan de westkant… Grtjs. Hans

Hoi Hans, ja, daarom zat ik er aan te denken om mijn reis in Kaapstad te beginnen en dan te eindigen in de zon aan de oostkant, misschien dat ik nog een paar dagen naar Mozambique wil gaan. Kaapstad zelf ben ik ook al geweest, ook mijn vorige reis beeindigd daar, dus hoef daar niet zo lang te blijven. Maar ik sms je wel als ik daar ben en dan hoor ik wel waar jij zit, wellicht kunnen we dan alsnog elkaar ergens treffen.
Voor nu wens ik je een goede reis en zovast veel plezier in ZA. Misschien tot snel!!

Hoi,
Ik reis samen met mijn vriendin (31 en 29 jr) in januari 2010 van Kaapstad naar Johannesburg, en zoveel mogelijk daartussen. Plan is om een auto te huren, meerijders/huurders zijn welkom. Overnachtinge willen we in hostels doen. Focus ligt op zoveel mogelijk natuurreservaten bezoeken, niet zozeer op townships. Bazbus vinden wij overigens te duur.
Gr,
Nol

Hoi,

Ik zit van aanstaande donderdag 15 oktober t/m 22 oktober in en rond Kaapstad.
Als er iemand rond die zelfde tijd in de buurt van Kaapstad is en een auto wil huren of met de bus wat plaatsen wil bezoeken hou ik mij graag aanbevolen!

Ik moet nog even bevestigen, maar ben van plan om in longstreetbackpackers te verblijven in Kaapstad. Iemand daar ervaring mee?

Groetjes!
Sanne

p.s: Canand, via welke maatschappij / website heb jij zo’n ontzettend goedkoop ticket weten te vinden?

Hallo,

Reis in december in 3 weken van Johannesburg naar Kaapstad! De bedoeling is om low budget te reizen…vandaar dat ik een/meerdere personen zoek om de kosten van eventuele auto mee te delen! Heb ook gekeken naar de Bazbus, maar het nadeel is dat je dan meteen paar dagen op een bepaalde plaats moet verblijven omdat de bus maar eens in de zoveel dagen gaat.

Groeten,

Gerard

Begin februari ga ik naar Zuid-Afrika samen met nog een jongen die ik via dit forum heb leren kennen.
We gaan 4 weken en trekken van kaapstad naar Johannesburg met een binnenlandse vlucht tussen port elisabeth en durban.
Ik heb er veel zin in! Als je in die periode ook aan het rondtrekken bent door zuid-afrika, laat maar weten… misschien zie ik je daar dan :wereld: