Mijn vriend en ik willen graag in september 2010 een 3-weekse rondreis gaan maken in Zuid Afrika. Omdat wij het gezelliger (en veiliger) zouden vinden om met vieren te gaan, maar niet willen deelnemen aan een groepreis, zijn we op zoek naar een stel dat het leuk zou vinden om met ons mee te gaan.
Wij zijn nu allebei 29 jaar oud en zijn op zoek naar een stel van ongeveer onze leeftijd. Inmiddels hebben wij bij het reisbureau een reis laten samenstellen, maar deze is nog niet geboekt. Even in vogelvlucht: deze reis zal starten in Johannesburg waarna we met de auto via het Krugerpark en Swaziland, richting Durban rijden. Vanaf Durban gaan we met een binnenlandse vlucht naar Port Elizabeth. Daarna rijden we langs de kust door naar Kaapstad.
Wij zijn benieuwd naar de reacties!
Ik ben ook van plan om in september 2010 3 tot 4 weken naar Zuid-Afrika te gaan en rond te reizen van Johannesburg via o.a. Kruger Park naar Kaapstad. Ik heb enkele groepsreizen gezien die deze route aanbieden maar weet nog niet of mijn voorkeur uitgaat naar een groepsreis of in een kleiner gezelschap.
Bedankt voor je reactie! Een groepsreis zien wij inderdaad ook niet zitten, maar een kleiner gezelschap lijkt ons wel wat. Ben je alleen, of heb je ook een vriendin/vrouw/vriend?
Ik ben zelf alleen en om alleen te rondreizen vind ik veel te gevaarlijk. Vandaar dat ik nog twijfel tussen een klein gezelschap of een groepsreis.
Wel is zeker dat ik in september 2010 er naartoe ga voor 3 tot 4 weken.
Ik ben 2 jaar geleden een half jaar gaan reizen en werken door zuid afrika. Zuid Afrika is prima te doen als je met z’n 2en bent. Je hoort inderdaad verhalen van carjacking en verkrachting maar de kans dat je dat overkomt is minimaal. Je moet je wel aan een paar regels houden:
Zodra je een huurauto afhaalt dan zit er een rond stickertje op de achterkant van de auto, vaak oranje of groen. Die moet je er direct af krabben. daar kan men aan zien dat je een huur auto hebt en dus dure spullen op zak hebt.
Je wil niet s’nachts door downtown Jo’burg rijden maar daar wil toch niet 's avonds zijn. Het stuk van Port Elisabeth tot aan kaapstad is erg europees en heel veilig.
Als je op straat loopt in een wijk waar weinig toeristen en blanken zijn dan kan het handig zijn om geen sieraden te dragen, geen camera, geen portemonee maar los cash in je zak. anders zien ze een bobbel in je broek en denken ze kassa.
;s nachts een taxi in bepaalde gebieden ipv lopen.
Vergeet niet dat er 5 miljoen blanken wonen in Zuid Afrika. Enige wat je wil doen is niet als een toerist er bij lopen maar als een local.
Ik heb me in een half jaar zuid afrika nooit onveilig gevoeld. Ik ben zelfs van Durban naar Kaapstad gelift. Dit raadde men wel af maar ik regelde de lift in de kroeg en dan kwam het altijd wel goed.
Ik heb inmiddels gekozen voor een groepsreis met trucks door Zuid-Afrika in september. Een combinatie van veiligheid in een grotere groep en toch je eigen ding. Je zit toch vaak in een tent, bungalow, hotel voor 2 personen (soms ook niet overigens) en daarnaast reis je in kleinere groepen in trucks en heeft ieder zijn eigen excursies die hij kan ondernemen waarbij dan niet de hele groep aanwezig zal zijn maar kleinere groepen. Daarnaast komt deze reis zowel in Namibie, Botswana en het Kruger Park en dat zijn toch wel de plaatsen waar ik erg nieuwsgierig naar ben.
Ik heb inmiddels toch gekozen voor een groepsreis in september waar het minimum aantal deelnemers 6 is en maximum van 22. Hierbij kies ik voor de overweging van de groep i.v.m. veiligheid maar toch ook wel je eigen vrijheid. De overnachtingen zijn vaak (niet altijd) met 2 personen in een tent, bungalow, hotel en je reist overdag met kleinere groepjes in trucks. Daarnaast is het voor mij zeer belangrijk dat ze naar de plekken gaan die ik wil bezoeken en dat zijn ook Namibie, Botswana en het KrugerPark. Je hebt tevens je eigen vrijheid voor optionele excursies waarbij je niet met heel de groep zult zijn.
Er zijn meerdere aanbieders van groepsreizen maar omdat ik zowel Kaapstad, Namibie, Zambia als het KrugerPark wil zien ben ik uiteindelijk bij Shoestring uitgekomen. De andere aanbieders hebben in het algemeen niet al deze opties in een reis. Mocht je vragen hebben laat maar weten, inmiddels ken ik de reizen, sites en dergelijke wel
Ik zoek ook nog een reisgenoot(-en) voor de periode sept-okt-nov. Wil dan 4 weken rondreis maken. Ga liever niet met een groepsreis mee, daar het me leuker lijkt om zelf de reis in te plannen. Ik ben op dit moment dus alleen en weet niet in hoeverre dat een probleem is voor jullie? En ligt de reis voor jullie al vast?