Reisgenootje Zuid-Afrika rond feb/maart/april

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om in februari/maart vrijwilligerswerk te gaan doen in Zuid-Afrika en zou daarna nog door het land willen reizen. Het vrijwilligerswerk wil ik doen in Johannesburg, zo’n 4-6 weken. En daarna nog ongeveer 3 weken reizen van Johannesburg naar Kaapstad. Ik ben nog nooit in Zuid-Afrika geweest, en een georganiseerde groepsreis lijkt me niet echt iets, dus zou het fijn vinden om samen met iemand te reizen.

Ik ben 26 en op reis wil ik het liefst zoveel mogelijk zien en doen. Zou o.a. graag naar het Krugerpark gaan, bungeejumpen van de Bloukransbrug (als ik het lef dan nog heb), Tafelberg, etc, etc.

Ik heb nog niets vast staan, aangezien ik eerst wil kijken of er iemand met soortgelijke plannen is om samen mee te reizen. Het gaat dus voornamelijk om de reis tussen Johannesburg en Kaapstad.

Ben benieuwd of iemand dezelfde plannen heeft!

Groetjes,
Iris

Hoi Iris,

wat heb je super leuke plannen! Ik zou graag met je mee willen, maar helaas geen tijd & geld!
Ik ben afgelopen zomer in Zuid Afrika geweest en had ongeveer dezelfde plannen als jij.
Ik wilde ook graag van Johannesburg naar Kaapstad reizen, maar niet alleen. Ook ik zag het niet zo zitten met een georganiseerde groepsreis. Maar…
Via Nomad heb ik een overlandtrip (http://www.nomadtours.co.za/accommodatedtour/najc-south-african-explorer-south-2014/) gedaan en het was fantastisch! (Alle cliché ideeen die je hebt over groepsreizen, het klopt niet), ik vond het zo’n leuke manier van reizen in Zuid Afrika.
Het is zeker het overwegen waard!
Veel plezier met het uitwerken van je plannen! Mocht je vragen hebben stel ze gerust!

Groetjes,
Jorien

Ha Jorien,

Bedankt voor je reactie! Ik ga het in ieder geval even bekijken.
Wat was de grootte van de groep waarmee je hebt gereisd?

Groetjes,

Hoi,

Ik zat (onbewust) in een small group tour en dan zit je met maximaal 12 personen en een gids en een kok. Ik vond dat een leuk aantal. Niet te veel, maar ook niet te weinig. Er zitten altijd wel mensen bij waar mee je het kunt vinden. Bij een normale tour is het volgens mij al snel 20 personen of meer.
Ik vond het een toffe manier van reizen omdat je in een compleet nieuw land bent en de lokale gidsen weten je zoveel te vertellen, dat maakt het zo uniek!

Groetjes!

1 like

hallo ik ga ook 2 maand stage doen in Zuid-Afrika en ik ga daarna met nomad een rondtour doen van johannesburg naar kaapstad. 20 dagen explorer tour vertrek op 14 april ik weet niet wanneer jij van plan was om het land te gaan verkennen?

Hoi Fieloke,
Bij het vrijwilligersproject wat ik graag wilde doen kan ik in mei pas terecht, ik ben op dit moment nog aan het kijken hoe ik het e.e.a. kan aanpassen. In april zal ik er denk ik nog niet zijn. Succes met je stage en veel plezier met de reis! Groetjes,