auto huren voor 3 weken?

Gegroet allen,

ik ga in juli naar ZA met mijn vriendin voor 3 weken ongeveer. weet eigenlijk niet zo gek veel van het land. We landen in Johannesburg en dan ???

ik zou graag een auto huren voor 3 weken. Is dit betaalbaar?

Ook leuk zijn enkele tips om te doen in ZA. liefst niet alleen nationale parken, wij wonen namelijk in Kenia. maar toch de absolute do and donts zouden leuk zijn…

thanx

en

Auto huren hoeft zeker niet duur te zijn, zoek maar eens hier :

Groetjes Remco.

Regel een auto op voorhand (via eautohuur.nl, is veel goedkoper, de verzekering is beter, ongelimiteerde km’s. Neem voor de zekerheid een international rijbewijs mee, maar zeker een creditkaart, (Visa of Mastercard) omdat je altijd een borg moet afgeven!

In Pretoria heb je het Voortrekkersmonument, veel over de geschiedenis van de hollanders in Z.A… In Culligan heb je nog een werkende Diamantenmijn, met bovengrondse of ondergrondse rondleidingen.

St. Lucia ten noorden van Durban, (www.wetlands.co.za/) is een super mooi kust gebied met Nijlpaarden en croqs.

Drakenbergen op de weg naar Durban, mooi, nu bijna met sneeuw op de toppen.

Enne neem warme kleding mee, het is hier nu winter en kan et koud zijn, zeker als de zon weg is. Vanmorgen was het bij ons maar 3 graden (JOhannesburg) en vandaag met een wind komt het niet hoger dan 17 graden, gelukkig geen regen. (droge tijd)

Koop de airport een sim kaart voor je lockvrije gsm, en koop wat airtime.
Overal kan je pinnen, bij petrol stations (vaak kan je hier wel met de debitkaart betalen , maar vraag dit voor de zekerheid, anders contact) Ok de tolwegen betaal je met cash geld! Men kan alleen met SA creditkaarten betalen, maar dan rekenen ze ook nog extra kosten erbij! Voor de rest alles kan je met de creditcards betalen.

Ja wat nog meer, welke interesses hebben jullie??

groetjes, Annemieke

hey remco,

bedankt voor de site, dat is idd niet zo duur :slight_smile:

is het nodig voor een 4*4 of helemaal niet? hoe zijn de wegen daar? enig idee?

greetz

Nee 4x4 is zeker niet nodig, wel oppassen voor de potholes op de binnenwegen, ook zijn er veel zandwegen, maar met langzaam rijden gaat het goed. (Kruger heeft ook asfalt)

De snelwegen en zeker de tolwegen zijn goed, de snelwegen rond Joburg zijn pas opgeknapt en (nog) geen tolwegen.

groet vanuit een koud Zuid Afrika, Annemieke

ok, thanx, ik wil met de auto van jo’burg naar kaapstad rijden en dan met trein terug…wat moet ik zeker doen onderweg?

is nog maar net beslist dus ben echt niet bekend hehe…maar wil die canyon wel doen…

Okay, neem dan zeker warme kleding mee, daar is de regentijd en koud.

Tjikikamma is voor, ook voor een wandeling. Knysa, Ousthoorn, Graaf reinet,
De tafelberg, Monteque, Simonstown (pinquins)
In Cape town, zeker de 2 ocean aqarium (waterfront vlakbij) doe. En neem de hop of en hop off bus voor een rondrit door Cpt. ,vlabij de 2 ocean aquarium

oh jeetje is het echt zo erg?

wist wel dat het winter was maar koud en regen?? helppppppppppp

Drie weken is wel kort om van Johannesburg naar Kaapstad en weer terug te gaan… Wij hebben met de auto Johannesburg - Kaapstad gedaan in 4 weken en hadden nog steeds het gevoel dat we tijd tekort hadden.

Voor authuur is Kilroytravel ook altijd erg goed en goedkoop. Goede service en omdat ze zich op backpackers richten erg goedkoop.

ok thanx miriam,

heb geen idee eigenlijk…wou met trein teruggaan na kaapstad. maar als het echt te slecht weer is, mss iets anders zoeken…

Ja het is daar regentijd, in het Noorden is het droog, ga naar St. Lucia, daar is het warmer.

En in 3 weken naar Kaapstad rijden is zeker geen probleem hoor, hebben wij ook gedaan, met de trein terug… zie http://www.satravelbooking.co.za/ om een treinticket alvast te boeken.

En kijk even naar het weer op http://dev2.weathersa.co.za/web/

suc6:cheer:

Als je aan het eind van de reis wat tijd wilt winnen, is het wellicht handig om terug te vliegen van Kaapstad naar Johannesburg. Hoeft niet echt gek duur te zijn, wel beetje zoeken op internet.
Wij huren vaak auto via www.sunnycars.nl Die krijgen vaak beterer tarieven bij de autoverhuurders in Johannesburg dan wanneer ik ze vanuit hier (Zuid-Afrika zelf) benader. En altijd inclusief onbeperkt aantal km’s, uitgebreide verzekering, etc…

Groetjes en alvast heel veel plezier,
Natascha | www.zazoetravel.com