Advies rondreis Zuid Afrika 3 weken

Hallo allemaal,

Begin januari wil ik met mijn vriend voor 3 weken naar Zuid Afrika.
Natuurlijk heb ik al veel gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Graag zou ik
adviezen krijgen over de route in 3 weken. Is Johannesburg-Kaapstad haalbaar in 3 weken?

We willen een auto huren en dan dus zelf rondreizen zonder veel vooraf te boeken.
Op hoeveel kosten kun je ongeveer rekenen voor Zuid Afrika 3 weken? Wat betreft accomodatie hoeft
niet heel luxe, maar we willen niet in een hostel oid.

Over het klimaat lees ik ook verschillende dingen. Westen is beter in januari. Maar is het Oosten
ook goed te doen in januari? Is de regen meestal 1 grote regenbui en daarna weer zon?

Alvast bedankt!

Hoi Eyris,

De route is heel goed te doen in drie weken. Waar je wel op moet letten is dat begin januari een vrij drukke periode is in Zuid Afrika, en de echte leuke accommodaties worden ruim van tevoren al geboekt.

Ik denk dat je gemiddeld met z’n tweeën voor accommodatie zo’n ZAR500 a ZAR600 per nacht kwijt bent. Voor Kaapstad zelf zullen de onkosten wat hoger liggen.

Bedankt voor je reactie Manou.
Ja ik hoorde al dat het druk kan zijn eind december/begin januari, maar we zullen ons dan een beetje moeten aanpassen.
De route Johannesburg-Kaapstad bedoel ik mét Krugerpark erbij eigenlijk. Is dat te doen?

Tuurlijk is dat te doen. Kan het echter wel afraden, vind het persoonlijk wat aan de krappe kant.

En het weer is goed, Zomer. Regen is vaak end van de dag of in de nacht. Flinke bui en hup de zon is er weer.
Boek wel alles van te voren, vanwege de school/zomervakanties hier in ZA. Het is dan gewoon druk en vol in Kruger en aan de kust.

3 weken is krap, maar te doen.