In 3 weken van Johannesburg naar Kaapstad in November?! Wie nog?

Hoi Allemaal,

Mijn naam is Krista!
Ik zou graag in/rond november in 3 weken tijd van Johannesburg naar Kaapstad reizen met de Bazbus.
Zijn er meer mensen die rond die tijd daar te vinden zijn? En heeft er iemand tips over wat wel en niet te doen?
Iemand die ervaring heeft met het reizen met Bazbus en de plaatsen/hostels die je aan doet? Het leggen van contacten?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en wie weet zien we elkaar ergens!

Veel groetjes,

Krista

Hoi Krista!

Dit is precies wat ik ook van plan ben! Ik zelf ben nog nooit in zuid-afrika geweest, een vriend woont op dit moment in kaapstad dus daar zal ik dan de laatste dagen spenderen :), verder heb ik nog geen vastomlijnd plan en hoop op reacties op je bericht!

Hi Anika,

Wat leuk!! Heb je al een idee wanneer je precies wil gaan en hoelang? Wat wil je allemaal zien?
Denk jij dat het te doen is in 3 weken? Ik kan niet langer vrij krijgen helaas!!

Het is te doen hoor in 3 weken! Alleen moet je dan wel kijken waar je echt heen wilt want dan kun je niet alles zien haha, ik heb ongeveer 2 weken gedaan van Kaapstad naar Durban. Echt een geweldig land, leuk dat je heen gaat! Ik heb met de Bazzbus gereisd, ideaal, instappen waar je wilt en je kan naar elk hostel. Ik heb de Bazzbus geregeld in Kaapstad( daar hebben ze een groot kantoor) en dan krijg je ook wat boekjes waar heel veel hostels in staan!

Groetjes Puck

Via Wereldwijzer app

2 likes

Ik denk dat het prima te doen is in 3 weken, heb jij dingen die je persee wil doen?
Mijn voornaamste doel is surfen, maar ook daar heb ik me nog niet echt in verdiept ;).

Ik wilde begin november vliegen naar johannesburg (rond de 6e) en eind november, begin december weer terug naar NL vanaf kaapstad.
Heerlijk om er nu alvast even mee bezig te zijn, dus bedankt voor je berichtje :)!!

Ik wil graag op safari in Kruger park, bungeejumpen, wijnroute doen, Kaapstad ontdekken… Eigenlijk heel veel in korte tijd ben ik bang :wink:
Ik zit ook aan die periode te denken, begin nov. vertrekken zo’n beetje. Is inderdaad leuk om er mee bezig te zijn en plannen te gaan maken
Maar voeg me anders toe op fb als je t leuk vindt; krista ebus, dat is net zo makkelijk :slight_smile:

Hi Krista,

Leuk om je oproep te zien! Ik ben 25 en wil in die periode ook in drie weken dezelfde route afleggen. Ik wil een retourtje Amsterdam - Johannesburg boeken (omdat dit zover ik heb nagekeken goedkoper is dan een retourtje Kaapstad), maar in Kaapstad beginnen met mijn reis. Met Kulula kun je voor een redelijke prijs van Johannesburg naar Kaapstad vliegen en daar wil ik met Xtreme Gap een 10-daagse adrenaline tour langs de tuinroute doen. http://www.xtreme-gap.nl/trip/kaapstad-en-garden-route/. Daarna wil ik graag verder reizen naar Durban om daar de omgeving te zien en daarna nog doorreizen naar Johannesburg/ Pretoria om vanuit daar een tour naar het Krugerpark te doen. Zoals je ziet wil ik ook erg veel in drie weken en hoop dat het allemaal gaat lukken :-). Misschien leuk om te kijken of we (een deel) samen kunnen reizen.

Wie weet kom ik jullie allemaal tegen in 't paradijs aldaar. Ik kom aan in Kaapstad op 4 november en moet helaas weer terug op de 21e… Twijfel nog steeds of ik helemaal tot Lesotho/Drakensbergen ga of alleen Kaapstad met Tuinroute en Addo. Wat is haalbaar?

Via Wereldwijzer app

Hey Krista,

Was leuk om je in levende lijve te ontmoeten in Kaapstad!
Hopelijk hebben jullie veel walvissen in Hermanus gezien.

Nog veel plezier daar!

Grt,
Mark