3 weken Kaapstad naar Johannesburg in Juni

Goedemiddag,

Mijn vriendin en ik zijn van plan om eind mei en begin juni 3 weken op reis te gaan naar Zuid Afrika.
We zijn al regelmatig samen op vakantie geweest, maar dit is de eerste keer dat we zelf een auto willen gaan huren. We willen graag zo veel mogelijk zien en doen in deze drie weken, en vooral de natuur en wildlife van Zuid Afrika spreekt ons erg aan. Maar we willen ook Kaapstad niet missen. Daarom heb ik de volgende planning gemaakt. Graag hoor ik van jullie of dit te doen is, of dat jullie dingen anders zouden doen:

26 mei: Amsterdam - Kaapstad

27 t/m 30 mei: Kaapstad (3 nachten)

27 mei: aankomst dag/stadcentrum

28 mei: Tafelberg/stad

29 mei: Kaap die goede hoop

30 mei: vertrek uit Kaapstad

30 mei: Kaapstad – Hermanus
richting Hermanus. In Hermanus hotel voor 2 nachten. Wandeling bij Fernkloof Nature Reserve.

31 mei: Shark cage diving
Transfer of zelf rijden naar Gansbaai. Na duiken weer terug naar Hermanus.

1 juni: Hermanus – Mosselbaai

2 juni: Mosselbaai – Knysna, via Oudtshoorn
Op tijd vertrekken vanuit Mosselbaai naar Oudtshoorn. Struisvogelboerderij bezoeken. Doorrijden naar Knysna. In Knysna de lagoon of Knysna Heads bekijken.

3 juni: Knysna – Addo Elephant Park
De garden route vervolgen richting Port Elizabeth. Knysna Elephant park. Door rijden naar Addo Elephant Park.

4 juni: Addo Elephant Park
Game Drive in Addo elephant park

5 juni: Addo Elephant Park – Port Elizabert
Self drive door het Addo Elephant Park richting Port Elizabeth

6 juni: Vlucht Port Elizabeth naar Durban

7 juni: Durban
Vrije dag in Durban

8 juni: Durban – St Lucia

9 juni: iSimangaliso Wetland Park
10 juni: Self drive Hluhluwe-Imfolozi Game Reserve

11 juni: St Lucia – Swaziland

12 juni: Swaziland – Kruger

13 juni: Kruger

14 juni: Kruger

15 juni: Kruger – Johannesburg

16 juni: vlucht naar huis

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

Hallo

Ziet er niet gek uit, alleen geld ook hier weer als je zeker wilt zijn dat je wilt
overnachten in Kruger NP, boek op tijd!
Denk er om dat je bij de autohuur meld dat je door Swaziland gaat en neem
een all-in verzekering, met glas en banden!
Voor de rest zal backpackers en B&B geen probleem zijn zo buiten de schoolvakanties daar!

Veel planplezier

Waarom maar 1 nacht in Swaziland ? Er is daar genoeg te doen, manzini is erg leuk om een dagdeel te doen, je kunt daar schitterend wandelen en nog veel meer.

Sent from my HTC Desire X using Wereldwijzer

Wij konden ter plekke aan de balie nog een bewijs voor Swaziland krijgen bij Hertz. Duurde 5 minuten en we waren opweg naar Swaziland.

Ziet er goed uit!

Wat ook echt een aanrader is in Kaapstad is een hike op de Tafelberg en in Johannesburg het echt Soweto beleven op de fiets met Martien Jonkers. Deze excursies zijn te boeken via Travelmoodz

Alvast een goede reis!

Hallo

Misschien een idee om in Kaapstad de hop-hop-off bikini bus te nemen op de eendaagse trip!
Deze doet ook de tafelberg aan tot aan de Kabelbaan, kun je bij goed weer en niet te druk
gelijk deze aandoen!
Iedere 20 minuten kun je instappen en bij de dingen die je interesseren stap je uit!
De tweedaagse tour doet ook een gedeelte van de gardenroute!

veel planplezier

Ook in Johaanesburg is er een HOHO bus, een aanrader om die tour te doen, ze doen O.a. Soweto, Apartheidsmuseum, En meer aan.

Pssst

Het plaatsen van mailadressen op de site is niet toegestaan. Teven is het plaatsen van een berichtje wat puur reclame is ook niet toegestaan. Antwoord geven op de vraag met daarbij een verwijzing naar jullie site mag natuurlijk wel. :slight_smile:

Groetjes Thijs

die fiets tocht bij Msrtin door Sweto kan je rechtstreeks bij Martin boeken via zijn website ook!

Hi!

Waarschijnlijk heb je aan 1 hele dag Addo wel genoeg. Het is niet zo’n groot park en je gaat ook nog naar Hluhluwe en Krugerpark.
Je zou bijvoorbeeld in de ochtend kunnen beginnen met een game drive met ranger. En de rest van de dag zelf. De olifanten zijn als het warm is rond het middaguur bij de waterpoelen te vinden. Als het regentijd is (onze zomer), zijn ze minder goed te vinden, dan hebben ze water genoeg.
En dan de volgende dag vanuit Addo naar het vliegveld PE en naar Durban vliegen.

Ik geloof dat ik zelf liever 1 nacht in Oudtshoorn zou slapen, weer wat anders, je zit al veel langs de kust nl. De nacht PE of Mosselbaai ervoor in ruilen.
En een extra nacht in St Lucia of Swaziland. Anders zit je daar erg veel lange dagen in de auto. Selfdrive safari is immers ook in de auto zitten.

Tip: Je kunt ook in Gansbaai of Kleinbaai zelf verblijven ipv Hermanus. Wij moesten nl erg vroeg op voor shark cage diving, en toen was het best handig dat we heel dichtbij zaten. Hermanus wel meer restaurantjes enzo, maar wij vonden het niet erg om s avonds daar de auto voor te pakken. Hermanus meer populair dus ook wat duurder. Tip: Ga eind van de middag bij De Kelders genieten van het uitzicht en hopelijk spot je daar walvissen.
(ps meer info, mijn eigen ervaringsverhaal en video in mijn blog over kooiduiken met haaien in Gansbaai.

Knysna Elephant Sanctuary heeft negatieve berichtgeving gehad. Ze zouden de baby olifanten mishandelen.

Inmiddels zijn er genoeg waarschuwingen dmv de aktie Stap van de olifant. Juist in Zuid-Afrika kun je deze dieren in het wild zien in hun eigen omgeving. Dus waarom een ritje maken op een dier dat voor jouw plezier wordt gemarteld… Bekijk de video van World Animal Protection en beslis dan voor jezelf of je dan nog zin hebt.

In de omgeving van Knysna staat Monkeyland en Bird of Eden wel goed aangeschreven en zijn Fair Trade Tourism South Africa gecrediteerd.

Fietstocht Soweto is leuk en de Hop on hop off bus in Johannesburg en Kaapstad ook. Apartheidsmuseum incl Mandela tentoonstelling en ook rondleiding Constitution Hill is indrukwekkend. Sla Johannesburg zeker niet over. En Cradle of Humankind is ook interessant!

Ach ja, je kunt op 1 reis niet alles doen en zien van Zuid-Afrika. Dat geeft niets, 50% van de mensen komt nog een keertje terug :wink:

Veel plezier met de voorbereiding van jullie reis!