Volgend jaar Mei/Juni willen we 3 weken naar Zuid-Afrika.
De route die we willen doen is Johannesburg-Kaapstad
Aangezien we in 2010 ron dje Johannesburg hebben gedaan zijn de plaatsen rondom Krugerpark, St Lucia en deel Drakensbergen uitgesloten.
Nu willen we via de westkust gaan rijden.
Via internet en voorbeeldroutes kom ik er niet uit ( veel gaat via krugerpark)
We willen veel wildlife zien., van de natuur genieten, en een aantal dagen in Kaapstad verblijven.
Ik ga in Oktober die kant op en doe dezelfde route maar dan in 4 weekjes.
Dus als je nog eventjes wacht kan ik je mijn visie geven omtrent mijn ervaringen daar.
Maar het duurt nog eventjes en het is in een andere periode dan dat jullie gaan.
Het zijn iets minder dagen en er zitten wat dingen bij die je al hebt gezien maar de kust steden zoals East London, Durban en Port Elizabeth zijn niet heel boeiend. In de buurt van Port Elizabeth ligt het Addo Elephant National Park, dat is zeker de moeite waard. Ook is het leuk om langer in Stellenbosch of Kaapstad te blijven.
Hoi Toetske, Wij hebben hier in Nederland via Holland International geboekt en zo hebben wij onze chauffeuse gevonden. Je zou Thompson in Zuid Afrika kunnen benaderen. Dat is de Afrikaansen TUI, voor deze organisatie werkte onze chauffeuse Amanda.
Je gaat in de verkeerde tijd als je de westelijke route doet, nu om deze tijd staat het Cedergebergte, Namaqualand, tot aan Springbok alles in bloei. Het zijn ongeveer 3 weken dat deze bloemen pracht te zien is daarna wordt het weer woestijn.
Van Jo’Burg, Bloemfontein, Petrusburg naar Orania het is of de tijd het stilgestaan daar heerst nog steeds apartheid. Naar Kimberley en dan naar Schmidtsdrift hier leven nog 2groepen san of busman namelijk de Xun en de khwe er zijn daar gravure te zien tussen de 1000 en 2000 jaar oud. Vervolgens Upington naar het Kgalagadi Transfrontier Park min 3 dagen op en neer Nossob zijn 2 dagen en Mata Mata 1 dag. Via Upington naar Keimoes , Kakamas Augrabies Fals N.P. Nu komt het meest vervelende van Augrabies naar Springbok een wel komen ontspanning is een bezoek aan de missiepost Pella. Op naar het Namaqualand om via Garies Vanrhynsdorp naar Clanwilliam te gaan. Zeker was het bezoek aan Lambert’s Bay waardt het vogel eiland met meer dan 5000 Jan van Gente. Dwars door het Ceder gebergte naar Ceres . Dit is een beknopte beschrijving van mijn reis.
Geniet die reis Jan