Wij zullen in september en oktober ook door Zuid-Afrika reizen.
Tijdens deze rondreis doen wij eens ongeveer dezelfde rit als jou: Kruger (volledig onderaan) - Swaziland - St Lucia.
In Swaziland zullen wij in een beehive hut in het Mlilwane Wildlife Sanctuary overnachten. Wij overnachten hoofdzakelijk in Swaziland om de lange rit te onderbreken, maar het wildlife park is wel mooi meegenomen.
Ter info: de beehive hut (met eigen badkamer) kost R570 per nacht
In het park kun je mountainbiken, paardrijden, wandelen en natuurlijk ook op game drive.
In Swaziland heb de glas en kaarsen fabriek de markten, die van Manzini is de bekenste.
Slapen zou ik in Mbabane dat is vlak bij de hele grote souveniers markt, let op als betaald met randen ook randen terug krijgt.
De afstand tussen Knysna en Swellendam is maar over de N9 300km, hier is veel te zien.
Veel meer moeite zal je hebben op de eerste dag, misschien de auto op halen, met het over bruggen van de afstand. Het begint om 6uur te schemeren en een kwartier later is het donker.
Als de wind matig is ken je Hermanus walvissen zien het allerbeste op Sieverts Point daar liggen zo’n 30meter uit de kust.
Geniet die reis Jan
Er liggen prima wegen die kant op dus dat rijdt je in een uurtje of 5-6. Net als in Nederland zitten in ZuidAfrika lampen op auto’s. Dus als het donker is doe je die aan en kan je gewoon rijden. De wegen verdwijnen niet opeens. Net als in Nederland.
Het is vanaf Johannesburg ruim 6 a 7 rijden. het is hier super donker als de zon weg is, geen straatverlichting zoals in Nederland en er lopen veel mensen en dieren langs de weg. De lokale wegen hebben nog al wat gaten in de weg. Dus zeker nooit zomaar door een plas water rijden, kan een super groot gat onder zitten en dan is je auto zeker total loss.
Probeer altijd voor het donkers op je plaats van bestemming te zijn.
In sep. oktober is het wat langer licht, in het Noorden is het donkers zo vanaf 18.45 uur. in Kaapstad is dat een uur later, maar dan is het daar ook veel een uurtje later licht. Het is al licht rond 5 uur in het Noorden.
hoe laat het icht of donker is/wordt is dit een handig hulp middel.
Klein vraagje nog. Wij gaan waarschijnlijk van Hazy View naar Kruger Park. Onze verblijfplaats zal buiten het park zijn, dichtbij Crocodile Bridge Gate zijn.
Is het aan te raden om dan door Kruger Park richting onze verblijfplaats te rijden? Ik had al ergens gelezen dat dit rond de 4,5 uur zou duren. En dan uiteraard zonder stops voor al dat moois om ons heen. Of is het aan te raden om buiten het Kruger Park naar onze accommodatie te rijden. Ik heb nog geen idee wat dat aan tijd zal kosten.
Je rijdt lekker een dagje rond en verlaat via Krokodilbrug het park, ben je meteen waar je wezen moet. Ik zou niet begrijpen waarom je dat niet zou doen?