Hoi Allemaal,
8 November vertrekken mijn vriend en ik voor 23 dagen naar Zuid-Afrika. Na veel antwoorden te hebben gekregen op dit forum heb ik een route samen gesteld. Hier heb ik ook nog vragen over en wellicht hebben jullie tips gedurende de route. We hebben een beperkt budget en we willen over het algemeen in hostels gaan slapen (private room). Ik heb er heel veel zin in en ik hoop dat door jullie tips en antwoorden de reis nog beter wordt!! Alvast bedankt!
8 november : vliegen Dusseldorf - Johannesburg (aankomst 22.00, slapen in de buurt van het vliegveld)
9 november : auto ophalen op het vliegveld - doorreizen naar Nelspruit (345 km).
10 november : Nelspruit - Sabie - Graskop - (slaapplaats nog onbekend –> iemand tips?) - 130 km.
11 november : Het krugerpark in vanaf het midden
12 november : krugerpark –> doorreizen richting het zuiden
Iemand ideeën met betrekking tot slapen in het krugerpark. Ik heb op sanparks gekeken, maar ik krijg daar niet een goede indruk welke restcamps het ‘beste’ zijn. Wij vinden het niet erg om bijvoorbeeld in een hut of safaritent te slapen.
13 november : krugerpark - Swaziland (Mlilwane)
14 november : Mlilwane - St Lucia (329 km)
15 november : St Lucia ( boottocht nijlpaarden - krokodillen en safari hluhluwe Infolozi Park)
16 november : St. Lucia - Drakensbergen (460 km) –> weet iemand een leuke slaapplek hier?
17 november : Drakensbergen
18 november : Drakensbergen - Umtata - East London (517 km)
19 november : East London - Addo (272 km)
Twee lange dagen. Vliegen is een optie, maar vind ik erg prijzig (meer dan 200 euro per persoon). Wat raden jullie aan?? Ik heb van mensen gehoord dat in het stuk tussen Drakensbergen en Addo weinig te zien is en dat de wegen niet zo goed zijn?
20 november : Addo
21 november : Addo - Tsitsikamma NP (eventueel bungeejump) - 329 km
22 november : Tsitsikamma NP - Mosselbay (skydive) - 116 km
23 november : Mosselbay (eventueel trip naar Oudshoorn)
24 november : Mosselbay - Hermanus - Kaapstad –> eventueel in Hermanus blijven om walvissen te spotten, maar naar mijn idee zijn ze er dan niet meer.
25 november : Kaapstad
26 november : kaapstad
27 november : kaapstad
28 november : Kaapstad
29 november : kaapstad
30 november : kaapstad
Ik heb gehoord dat Kaapstad een mooie stad is en dat je daar echt een paar dagen moet blijven. 6 dagen is naar mijn idee niet perse nodig, maar het is wel fijn om wat speling te hebben. Het is dus wellicht mogelijk om ergens iets langer te blijven of eventueel nog een extra plaatsje aan te doen. Daarnaast kunnen sommige afstanden tegenvallen. Mochten we vliegen, dan winnen we nog twee extra dagen.
Hebben jullie tips en antwoorden op mijn vragen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Alvast bedankt!