Wat hebben jullie voor een ticket naar Zuid Afrika betaald? Wij willen volgend jaar zomer met 2 volw en 2 kind van 8 en 10 maar ik heb geen idee wat normale prijzen zijn. Wanneer hen je een goedkoop ticket?
Ondanks de negatieve reacties hebben wij toch tickets geboekt bij Iberia. Volgende donderdag vertrekken we vanuit Zaventem naar Johannesburg met tussenstop in Madrid.
Prijs: 450€ pp
We zien wel of het meevalt …
Iberia is niet zo negatief. Ik ben een aantal jaren geleden een paar maal met Iberia naar Johannesburg gevlogen en dat was allemaal vrij goed.
Het enige dat ik me afvraag, ik dacht dat Iberia de vluchten van Madrid naar Johannesburg had afgeschaft en dat nu alles via Londen ging? Welke route neem je dan?
Trouwens, 450 Euro is een heel scherpe prijs…
Zal duimen voor je. Afgelopen week heeft een familie (waar ik een reis voor heb gemaakt) met Britisch airways een vertraging van 21 uur!! gehad. Niet zo leuk. Dit had een rimpel effect op zeker de eerste 4 dagen op de rest van de vakantie. Dingen afzeggen, accomodatie, langer, korter boeken etc. Etc. Laten ophalen in de vroege ochtend op Joburg, door een goed bedrijf en naar hun accomodatie gebracht, om slaap in te halen.
Gelukkig genieten ze van hun vakantie in Zuid Afrika.
neem warme kleding mee kgheyen en ga lekker genieten.
Goed om te weten. Ik vond het een interessante route, vooral om eventueel een tussenstop in Madrid te maken
En trouwens, zoals gezegd, die 450 Euro is echt een top prijs!!
Zo heb je meer over om in Zuid Afrika op te maken
@Moonrise: uur van vertrek en aankomst + prijs zijn voor mij ook top. Ik laat nog wel weten hoe het in de praktijk geweest is. @Thatch22: ik hoop maar dat wij gespaard blijven van vertragingen van grote vertragingen … Warme kleding ? Als ik de voorspellingen bekijk voor het noorden, dan valt het goed mee (behalve dan de vroege uurtjes 's morgen). Of vergis ik mij ?
Klopt overdag heerlijk, maar als de zon weg is is, koid. Zeker als je een vroege en late game drive gaat doen on een open wagen, ben je blij dat je warme kleding bij je hebt…
Vertraging van 21 uren: was dat toevallig via Dubai? Want daar zijn heel wat mensen het slachtoffer geworden van vertragingen en zelfs bagage die er niet bij aankomst in ZA bij was… Het was uiteraard een uitzonderlijke situatie, nadat er een Boeing gecrasht is. Gelukkig kon daarbij iedereen snel in veiligheid gebracht worden.
Die van die 21 uur vertraging dat waren wij. Vliegtuig in Londen had problemen toen de crew aan boord ging. Beetje jammer omdat ie al bijna een dag aan de gate stond.
Was niet grappig, en vooral 2 nachten vrijwel geen slaap heeft een hoop ellende veroorzaakt. Ik was zo moe, dat ik op het parkeerterrein van de verhuurder mijn auto binnen 5 meter crashte…
Is verder goed gekomen, overmorgen terugvlucht.
De volgende keer vlieg ik rechtstreeks KLM, want dagvlucht. Slapen in een vliegtuig, ik doe het niet meer.
Mits ik het kan betalen uiteraard, want KLM is 800,- meer dan via BA met een gezin.
Wij hadden een paar jaar geleden vanwege de vrieskou op
Schiphol 3 uur vertraging en misten daardoor de nachtvlucht
van Cairo naar Joburg!
Geen probleem, werden netjes naar een prima hotel gebracht
en gehaald, alle eten en drinken betaald en de volgende nacht
24 uur later dus, first class naar Zuid-Afrika!
Auto gewoon opgehaald en geen enkele probleem verder,
moet er wel bij zeggen dat wij nooit iets op voorhand boeken
behalve de vlucht en de auto!
Eerlijkheidshalve wel vermelden dat we vaak gelijk naar familie gaan
dus dan is het ook geen probleem!
Maar twee jaar geleden vanaf Kaapstad naar het noorden gereisd in
juli zonder iets op voorhand te boeken, geen enkel probleem!
Voor wat betreft warme kleding:
Wij switchen veel tussen korte broek/ t-shirt (overdag in Kruger)
En lange broek, deken over de benen t-shirt+trui+gevoerde winddichte jas voor in de vroege ochtend op safari.
In Hlane Swaziland was het 3 graden om 05:30 ’ s ochtends! In Kruger rond dezelfde tijd al 12/16 graden.
Hou er rekening mee dat een open safari truck in Kruger soms stukken 50/km uur rijd en vroeg is dat gewoon fris tot koud.
Laagjes kleding dus!
Muts is niet overbodig
Sweaters met capuchon ideaal.
Nee, gewoon op de site van KLM gezocht op BRU en die vlucht + trein kwam er uit als mogelijkheid. Komt goed uit voor ons want die thalys stopt in Antwerpen en dan is het maar een half uurtje meer naar huis met de trein voor ons.
Vorige keer hadden we in het doorgaan ook thalys naar AMS, heel makkelijk