ik ben nog maar net begonnen met de allereerste info opzoeken voor onze reis naar Zuid-Afrika. We hopen in december te kunnen gaan voor 3 weken (voor kerst terug thuis) of anders februari.
ik dacht dat het wel mogelijk moet zijn om tickets te vinden naar Kaapstad h/t voor +/-€ 600 pp. De prijzen die ik nu vind zijn nogal duur (rond de €800). Meestal boek ik ong 6 maanden voor vertrek.
heb ik nu een te lage prijs in gedachten? Hoeveel hebben jullie betaald?
alvast bedankt!
600€ in het hoogseizoen, vergeet het maar!
Tussen 700 en 800€ als je geluk hebt en op tijd boekt met een of twee tussenlandingen,
en meestal kom je dan terecht bij Turkisch Airlines of Egypte Air!
en rechtstreeks vanaf zo’n 1000€
Je hebt inderdaad een veel te lage prijs in gedachten. Zoals peter al aangeeft is het hoogseizoen in december en daar betaal je ook voor. KLM boven de 1000 euro en vluchten met tussenstop in bijvoorbeeld Londen, Parijs of Frankfurt gaan toch wel 800 euro kosten…minimaal…
Waarschijnlijk is februari wel goedkoper, half uurtje googlen bij waarheenwaarvoor.nl, vliegfabriek.nl
travelstart.co.za e.d. leert al gauw hoe en wat!
Denk er ook aan als je langer wacht met boeken de eventuele tussenlandingen langer kunnen duren!
Je vliegt dan eerder op de dag naar bij voorbeeld naar Cairo, Istanbul of zo en gaat dan met de zelfde
nachtvlucht verder naar Zuid-Afrika!
als het aan mij lag, had ik gisteren al geboekt om morgen te vertrekken
maar we moeten eerst nog een paar werken rond het huis doen, en zien hoeveel die kosten voor we onze reis boeken…(we zijn nu in febr nog maar net naar Thailand geweest ook) We hebben jammer genoeg geen ezeltje dat geld sch**t. We kunnen evengoed in februari gaan maar zouden liever in december al gaan, haha
Vanuit Brussel zijn er geen rechtstreekse vluchten naar ZA.
Wij zijn eind nov13 - begin feb14 met Turkish gevlogen: goede service en slechts ± 2u20 overstaptijd in Istanbul.
Betaald: 800 pp incl. dossierkosten en (annulatie-)verzekering.
Egyptair zou ik persoonlijk nooit kiezen, eerder Qatar, Emirates…
Groetjes,
Toetske
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor februari, dan zit je buiten het hoogseizoen: minder drukte overal en lagere overnachtingsprijzen - goed voor het ezeltje Bovendien ontsnap je dan aan al dat White Xmas gedoe bij 40 graden…
Keer of vier met Egypt Air gevlogen, niets mis mee, eigenlijk alleen goede ervaring!
Maar vanwege de onlusten in Cairo even in de wacht!
We misten twee jaar geleden door sneeuw en vorstproblemen op Schiphol de nachtvlucht vanaf Cairo
en daardoor 24 uur vertraging aldaar!
We werden netjes met een bus naar een 5 sterren hotel gebracht, eten en drinken alles betaald,
en de volgende avond naar het vliegveld gebracht waar we firstclass vlogen naar Johannesburg voorzien van alle luxe.
Wij vertrekken aanstaande vrijdag voor 2 weken naar Z-A.
Ik heb deze tickets gekocht ongeveer 10 maanden voor vertrek en dan kosten ze 1677,22 euro voor 2 personen.
Ik heb ze dan gekocht omdat de prijzen alsmaar stegen.
De tickets kochten we via Worldticket.nl,wel met 2 tussenstops.
Ik denk dat jouw prijs te laag gegrepen is,hoor.
Alvast nog veel succes met de voorbereiding van jullie reis.
Als je tips wil ,laat het gerust weten.
ja, bij connections zijn de prijzen nu ook rond de 800€ en meer…
bah, nu gaat mijn man twijfelen of we niet een andere bestemming moeten zoeken waar we voor +/-5-600€ heen kunnen vliegen maar ik heb intussen mijn zinnen gezet op ZA:wacko:
Tickets voor 600 euro zijn er wel degelijk. Vorig jaar februari (2013) heb ik 615 euro betaald voor ticket naar Kaapstad met British Airways. Ik geloof dat ik het 1,5 á 2 maanden voor vertrek geboekt heb. Daarnaast afgelopen oktober/november ook weer geweest en zelfs 596 euro inclusief alles er voor betaald. Dit keer met Virgin Atlantic.
Ik heb beide keren de vliegtickets gekocht via Skyscanner. Zij bieden (over het algemeen) goedkope vluchten aan, alleen moet je wel even een beetje shiften met de aankomst-en vertrekdatum, want dan kan soms enorm in de prijs schelen.
Wat je misschien ook even kunt proberen is via Skyscanner zoeken naar tickets vanaf Dusseldorf of via Duitse ticketsites. Ik zag 2 weken geleden nog voor februari 2014 prijzen staan van ongeveer 550 euro
Succes en haal je man over voor Kaapstad, want het is zoooo de moeite waard (zelfs voor 800 euro).
Wij hebben ook al eens via Duitsland geboekt en gevlogen, vanaf Frankfurt voor 600 plus,
maar wel met een tussenlanding in Amsterdam!
Geprobeerd om met via diezelfde vlucht in Amsterdam op stappen, maar dan kostte het ineens 900€ plus?
En voor de rest zeg ik ook, ga ervoor, wat is 300-400 Euro meer voor misschien wel de vakantie van je leven
bedankt voor het advies! Skyscanner ken ik al.
ik las intussen dat het in december in ZA ook schoolvakantie is (dus drukker waarschijnlijk met binnelandse toeristen) + het hele kerstgedoe hoeft voor ons ook niet. Voorlopig richten we ons toch weer op februari 2015. 't is ook maar 2 maanden later, geen jaren he. Ook mijn man blijft enthousiast over ZA hoor, vooral de wijngaarden haha, hij is een grote wijnliefhebber.
Wij hebben het grote voordeel dat we inderdaad heel flexibel kunnen zijn. Stel dat er opeens ergens een superpromotie is voor december, kunnen we nog altijd boeken. Geweldig toch?! :zon02:
Altijd shoppen voor tickets, kan een goed resultaat opleveren, Turkisch airline heeft vaak ook leuke prijzen, wel via Istanboel. Rond 1600 voor 2 tickets is zeker niet slecht.
Klopt. Het is enorm druk met Zuid Afrikanen zelf, vooral als je naar de bezienswaardigheden wil. Voor de Tafelberg heb ik ongeveer totaal, heen en terug, 3.5 uur gewacht. En voor Robbeneiland had ik in november al geboekt en was toen nog maar één plekje vrij. Qua kerst gedoe merk je niet veel vind ik, komt misschien ook wel omdat het buiten rond de 30 graden is en je de sfeer niet mee krijgt. Ik zou zeggen ga lekker in februari, minder druk, weer is veel beter en de tickets zijn goedkoper. Succes!