Vliegreis Accra - Amsterdam lage prijs

Kofi,

KLM doet het tegenwoordig voor 660. Je hebt dan een rechtstreekse vlucht!

Groet, kweku Awaaze (hihi, 3 talen doorelkaar!)

als het prijsverschil zo klein is zou ik echt iedereen willen adviseren voor klm te kiezen.

Mijn dochter gaat eind januari 2010 naar Ghana en heeft een vlucht geboekt via KLM. Zij gaat met TGV vanuit Antwerpen naar Amsterdam en vanuit Amsterdam vliegt zij met KLM rechtstreeks naar Accra, heen en terug voor 420 euro. Ongelooflijk lage prijs !!!
Ze kon ook een vlucht naar Amsterdam nemen vanuit Zaventem maar dit zou haar +/- 100 euro meer kosten. De vlucht vanuit Brussel naar Accra via Amsterdam met KLM is zelfs goedkoper dan de rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam naar Accra. Vreemd.

1 like

Mijn reactie komt wel erg laat maar mijn dochter is in juli naar Accra gevlogen via Tripoli en zijn had geen transitvisum nodig en alles is heel vlot verlopen. Ik had deze info gekregen bij de Libische ambassade in Brussel en dit klopte volledig.

Klopt volledig, ,ik ben de laatste maal ook over Tripoli gevlogen, en had ook toaal geen visum voor luchthaventransit nodig. Dat sommige vluchten goedkoper zijn vanuit Brussel dan vanuit Amsterdam heb ik vroeger reeds gemeld. Het is ook zeer merkwaardig als men een enkele vlucht nodig heeft, de retour vaak goedkoper is., men maakt dan gewoon geen gebruik van de retour. Maar het is niet mogelijk een retour vlucht te nemen, en alleen gebruik maken van de retour. Daar men niet de heenvlucht genomen heeft word uw volledig ticket geannuleerd en dus ook uw retour.

Groetjes ,
Beest

Hey ik heb vorige posts eens gelezen en wil even een waarschuwing geven voor DE VRIES reizen, iemand refereerde hiernaar.

Wij reizen jaarlijks tot tweejaarlijks naar Ghana sinds 2001 (toen had ge nog ticketten voor 350 €, straf hé, was zelfs nog in Belgische franken!). Hebben al veel verschillende maatschappijen gehad. Laatste keren waren via Lufthansa, viel goed mee, prijs tusssen 600 en 800 €. Bij alle maatschappijen die we al hebben gebruikt (Alitalia, in de tijd nog Ghana Airways, lufthansa, KLM, …) hebben we al eens bagage te laat gehad (niet zo leuk als ge maar even in ghana bent en bv naar het noorden moet, en spullen wilt meenemen die in uw bagage zitten, die te laat is…).

Heb laatst een ticket gevonden via Brussels SN Airlines, vliegen nu ook op ghana blijkbaar, was 500 € en een klets, alle data uitproberen, dagje verschil is soms 200 € duurder…

Met De Vries reizen hebben we ergste meegemaakt, 2 maal niet kunnen vertrekken, mijn vriend eens in 2004 en ik en mijn vriendin jaar later. Heel moeilijk moeten doen om centen ticket terug te krijgen. Geld voor visa sowieso kwijt, en geen vakantie gehad.

Wou ik gewoon eens meedelen, ik doe nooit geen zaken meer met De Vries Reizen, als het voor u is gelukt, dat kan hé, maar wij hebben hier heel slechte ervaringen mee gehad.

Groeten, EfuaK

Ik heb dit jaar ook een nare ervaring mety Nico de Vries reizen mee gemaakt.
Ze hebben daar het lef om voor een reservering en daarop een annulering een boete op te leggen, zonder mij hierover van te voren in te lichten. Bovendien is een reservering geen boeking. Men zag het daar toch echt anders en refereerde aan de voorwaarden. Ik heb daarop maar gezegd dat ze maar naar de rechter moesten stappen! Ook ik doe geen zaken meer met hen, ook al is het goedkoper! Ik boek voortaan rechtreeks via de maastscappij zelf…

Groet, Awaaze

Ik ben van het voorjaar met afriqiyah airways naar Accra gevlogen vanaf Amsterdam. Hele goede vlucht gehad, nette nieuwe vliegtuigen waar het niet heel druk in is (had een rij voor mezelf, heerlijk geslapen) met de zelfde gemakken als bijvoorbeeld klm (ook televisie ed). In libie overstappen maar dat is ook geen probleem geweest, moest wel een formuliertje invullen maar dat was vanwege de mexicaansegriep hype.
Je kon veel bagage meenemen en alles is aangekomen. Retourtje voor 600 euro. Was echt niets mis mee!

De Vries reizen kan dat denk ik maken omdat ze veelal de goedkoopste tickets inkopen…Maar ik heb geen slechte ervaringen met hun. Ben afgelopen zomer naar Ghana geweest en heb toen via hun een ticket geboekt. Ticket had ik wel begin december al geboekt, en ik vertrok in juli. Anders zijn de goedkoopste al weg. Ben met Ghana International Airlines gevlogen. Koste me €650 en een rechtstreekse vlucht vanaf Düsseldorf. Is me prima bevallen, alleen jammer dat er geen tv was. :wink:

Reis jaarlijks van Brussel naar Accra met Afriqiyah en heb nog nooit problemen gehad. Ook de transfer in Libie verloopt steeds heel vlot zonder extra formaliteiten.
Als je bij Afriqiyah tijdig boekt heb je soms kans op koopjes.
Ik heb op 6 februari een vlucht geboekt voor 23 aug tot 17 sept voor slechts 470 euro (all in).
Ooit ook met KLM gevlogen, maar dan ben je langer onderweg van Brussel naar Amsterdam en die vlucht had vertraging en bagage was pas na 2 dagen in Accra.
Het is dus allemaal relatief en afhankelijk van ieders persoonlijke ervaringen.

mooi dat er zoveel goede tips zijn.

AFricaquah en Egypt air zijn veel goedkoper maar hebben weer andere nadelen. Heb zelf ervaring dat vooral bij Egypt air vaak bagage is vertraagd of in sommige gevallen gewoon weg is.

jammer dat die vluchten naar Ghana nog steeds zo duur zijn.

Groet
Robert

Bij de Vries reizen kun je nu tickets kopen voor in het naseizoen voor €555 euro, heb ik meteen van geprofiteerd uiteraard. Gaat om een rechtstreekse vlucht van Düsseldorf naar Accra met Ghana International Airlines.