'KLM zet punt achter directe lijndienst naar Manilla'

hallo Manilla-tijger,

Om de een of andere manier lukte het mij niet om vanaf mijn Ipad op jouw bericht te antwoorden.
HongKong-Cebu iedere dag met Airphilexpress.
Het is mooi om de vluchttijden te weten, bedankt. Airphilexpress is samen met Cebu Pacific de goedkope variant van Philippine Airlines, niet te verwarren overigens.
http://www.airphilexpress.com/

Niet netjes natuurlijk, manilla-tijger.
Wel een nieuw item: Singapore. Met welke maatschappij reis je dan goedkoop? Singaporeair of Malaysian airlines? En dat is rechtstreeks naar Cebu?
Ger.

@GER123

Erger is dat dezelfde poster ook nog eens prive berichtjes gaat sturen met nare opmerkingen (!?). Werk aan de winkel voor de moderator lijkt mij.

Even over vliegen op Singapore. Niet doen, je hebt een langere vliegtijd, een langere stop en ruim 200 euro duurder. Als je van Amsterdam naar Den Helder moet ga je toch ook niet via de afsluitdijk :wink:

Zaterdag 24 maart a.s. is de laatste rechtstreekse KLM vlucht (KL803) naar Manila. M.i.v. zondag 25 maart a.s. wordt het de KL807 met een tussenstop in Taipei. KL807 heeft t.o.v. de KL803 een erg ongunstige vertrek- en aankomsttijd, totale reistijd is uiteraard ook langer en blijft heel erg duur. Ben je een beetje avontuurlijk ingesteld en wil je honderden euro’s besparen dan is er b.v. Amsterdam-Cairo-Bangkok met Egypt Air of Amsterdam-Instanbul-Bangkok met Turkish Airlines voor zo’n 475 euro. Vervolgens kan je kiezen. Ga ik sightseeing doen in Bangkok (je bent er nu eenmaal toch) of ga je gelijk door? Bangkok-Manila doe je dan met Cebu Pacific voor 115 euro. Ticketprijzen zijn retourprijzen. Vlieg je heen en weer voor net geen 600 euro.
In bericht no. 22 van dit topic lees ik trouwens iets over op Schiphol inchecken met eindbestemming Cebu. Dit kan in dit specifieke geval helemaal niet omdat het traject Singapore-Cebu wordt gevlogen door Cebu Pacific en dat is een zgn. point-to-point carrier en heeft geen codeshare met Singapore Airlines. Het is in dat geval met bagage en al in Singapore door de douane om vervolgens opnieuw in te checken (dus weer door de douane) voor de trip naar Cebu.

Vriend! Goed lezen is ook een gave!
1)(Ik heb gezegd dat je op Schiphol met Singapore Airlines kunt inchecken voor de eindbestemming Cebu. Dus je hebt in Singapore geen gezeur dat je eerst je bagage moet claimen en weer inchecken. Singapore Airlines is immers " major airline" en GEEN POINT to POINT airline zoals:
Air Asia, Tiger Airways en/ of Cebu Pacific Air.
2)Op het moment dat ik het bericht schreef was er sprake van een tussenlanding in Hong Kong, dat zei de Nederlandse stationmanager zelf in een posting.
Het blijkt achteraf een tussenlanding (en dus ook een samenvoeging van vluchten) in Taipei, Taiwan te zijn.
Hoe komt dit nu?
Welnu de Westerse luchtvaartmij’en hebben in toenemende mate te maken met een moordende concurrentie van Arabische opkomende luchtvaartmij’en uit de Golf regione zoals:
EMIRATES, ETIHAD AIRWAYS, QATAR AIRWAYS, GULF AIR.
Deze mij’en zijn a) vaak honderden Euro’s goedkoper en b) hun service is ook vele malen beter.
En ze vliegen vaak met spik splinter nieuwe vliegtuigen (A380-800 Emirates, Augustus 2012 ook Amsterdam-Dubai v.v.)
De West Europese luchtvaartmij’en waaronder de KLM reageren vaak apatisch op dit soort ontwikkelingen en passen hus strategie echt veel te laat aan waardoor er een gigantische stroom passagiers voor EEUWIG word verloren. Omdat die passagiers al aan de condities bij die Arabische luchtvaartmij’en gewend zijn)
.
Een scherpe prijs, 30KG incheck bagage standaard voor Economy passagiers en een uitmuntende service, zoals rijkelijk, gratis, sterke drank is tegenwoordig een must.
Met vriendelijke groet,

Om nu gelijk de aanval te openen met “vriend, goed lezen is ook een gave” gaat mij wat ver daar ik niemand persoonlijk aanval alleen mijn mening geef wat ik veronderstel juist is maar ik zal de eerste zijn om mijn fouten toe te geven. Je zal waarschijnlijk hebben bedoeld dat je vanaf Singapore ook het traject Singapore - Cebu vliegt met Singapore Airlines terwijl ik er ten onrechte van uit ben gegaan dat dit traject met Cebu Pacific werd gevlogen. Het is mij n.l. niet bekend dat je in Amsterdam reeds kan inchecken voor een traject wat niets maar dan ook niets met Singapore Airlines te maken heeft maar als dat wel zo is dan heb ook ik weer wat geleerd. Over de strategieën van Europese carriers heb ik het niet echt gehad. Ik weet wel dat de ene na de andere gerespecteerde Europese carrier omvalt of dreigt om te vallen en dat de Europese Unie met haar stupide regels daar mede haar bijdrage aan levert. Veel wordt er echt niet verdiend bij de marktoverspoelende carriers uit het midden-oosten. Maar ja, in hun eigen achtertuin borrelt het zwarte goud zo uit de grond en zijn het uiteindelijk allemaal gesubsidieerde staatsbedrijven. Kijk maar eens naar de droevige liquiditeitspositie van Dubai. Op zo’n manier de markt veroveren kan maar het is maar helemaal de vraag wat er met die opkomende megacarriers gebeurt op het moment dat de bodemschatten op raken maar of wij dat nog gaan meemaken?>>>

Jij vriend, hebt hetzelfde probleem als 99% van alle onwetende reizigers.
Jullie denken alleen in van A naar B !!!
Ga naar www.singaporeairlines.com en tik in vertrek reis Amsterdam naar Cebu etc.
Als je naar Manila wilt heb je heel veel meer opties dan alleen de KLM.
Ga naar www.emirates.com of www.etihad.com of www.quatarairways.com of www.gulfair.com en tik in waar je heen wilt.
Ook als je b.v. in de buurt woont van Dusseldorf is het heel interessant om daar vandaan te vertrekken.
Tik dan Dusseldorf als vertrekplaats in of
vertrekplaats Parijs (CDG) maar 4 1/2 uur met de trein vanaf Amsterdam of vertrekplaats Frankfurt of Brussel.
Zowel Dusseldorf als Frankfurt zijn uitstekend te bereiken met de beroemde
Ice trein in maar een paar uur en je verdient er zo 300 Euro mee Succes!

Als dit het niveau van dit forum is dan ben ik hier zo weer weg. En neen, ik kan best tegen een stootje maar de meeste fora verzanden in het te persoonlijk tegen elkaar gaan worden al dan niet gepaard gaand met de nodige verwensingen over en weer en daar pas ik voor.
Ik een onwetende reiziger? U denkt te weten hoe ik denk? Ik denk n.l. dat je de plank behoorlijk mis slaat. Ik denk zelf n.l. veel beter te weten waar Abraham de mosterd haalt. Ik kom pas 30 jaar in de Filippijnen en heb in de loop der jaren zowat alle airlines, reisroutes en mogelijkheden uitgeprobeerd dus ook die, die u als voorbeelden geeft. Oh ja als we dan toch aan het mierenn… eh mierenpletten zijn dan is het www.qatarairways.com en dus niet quatarairways.com. Anders raken straks al die onwetende reizigers zoals ik weer ernstig in de war van dergelijke foutieve informatie.

Kan na herhaaldelijke klachten en meldingen een stopbordje en witkwast door de poster Manilatijger ?
Ik kan me niet voorstellen dat na een aantal meldingen deze poster geen ban verdient.
:mad:

Kwam het volgende stukje tegen op ABS-CBN News. IATA begint nu ook, zij het te laat, enige druk uit te oefenen:

MANILA, Philippines - The International Air Transport Association (IATA) has urged the Philippines to scrap excessive taxes imposed on international airlines, saying they are uncompetitive.

Taxes charged foreign airlines, including the 3% common carrier’s tax (CCT) and the 2.5% gross Philippine billings (GPB), have been a hot issue in the aviation industry especially after Air France-KLM decided to halt flights between Manila and Amsterdam last year.

Warning anew about the heavy toll the taxes have on the economy, IATA said, “Failure to address the current myopic policies will see neighboring countries having a competitive growth advantage with negative consequences for the Philippines.”

IATA was quoting a study done by the Oxford Economics on 54 countries to quantify the benefits of aviation to economy.

Oxford Economics said in its study that eliminating the CCT and GPB would be “win-win” for the government and aviation sector.

It cited three benefits from this: a 2.5% reduction in total cost of international passenger travel to the Philippines, a 1.9% increase in number of foreign arrivals, and up to $78 million in gains for the local tourism industry.

IATA called on Philippine authorities to strongly reconsider its decision to impose the taxes, saying aviation is a key enabler of travel and tourism, and contributes substantially to the economy and employment.

Based on the Oxford Economics study, the aviation sector contributes P35.5 billion or 0.4% of the Philippine gross domestic product (GDP).

When tourism is taken into account, this increases to P192.2 billion or 2.4% of GDP.

The study also showed that aviation makes a substantial contribution to public finance with a total tax contribution of over P26 billion.

“From visiting family and friends to shipping high-value products, 27 million passengers and 596,000 tons of freight travel to, from and within the Philippines. The value placed on these services is likely to significantly exceed the expenditure. Oxford Economics estimates that the benefit to travelers is worth around P575 billion and the estimated benefit to shippers is about P34 billion,” IATA said.

reisagentschappn kunnen er ook wel hun praktijkje op nahouden.
Verleden jaar in Septerber zijn we naar de Filipijnen vertrokken voor een langere tijd. Ik had eerst willen online boeken maar stelde vast dat het niet lukte om mijn datums in te vullen die ik wilde. Je kan MAX 1 jaar ver gaan VANAF de dag dat je boekt. Dus als je boekt in FEB 2011 kan je max boeken tot feb 2012. wij wilden blijven to mei 2012 wat dus niet lukte om online te boeken. Dan maar telefonish contact met het reisagentschap. Toen ik het uitlegde bleek de dame van dienst, die Benilda het eerst niet te begrijpen dat ik niet kon boeken. Toen ze dan zelfs boekte bleek ze het te snappen. Ze vertelde me dan eens na nieuwjaar bel je ons en we wijzigen uw tickets free. IK WEET DAT JE ALTIJD EENMAAL JE REISTICKETS KOSTELOOS KUNT WIJZIGEN bij elke maatschappij.
Zo haar gratis wijzigen was geen gunst maar een normale optie die de maatschappijen geven maar niets van het agentschap zelf.
Nu wat gebeurde. we “misten” ons vliegtuig door het verkeer in manile de dag van onze retour vlucht, te laat in de airport. Nu dat zijn nu dingen die gebeuren en waar we in het vervolg meer rekening moeten mee houden. Na eerst te hebben onderhandeld in de airport bleek ik niet direct een nieuwe vlucht te hebben ten hoogste de dag nadien wat ik niet als optie nam gezien ik dan niet wist en ze op de lucht haven vertelden dat er eerst een not show up moest betaald worden. Dan de dag nadien na kontact te hebben opgenomen met het reisagentschap kregen we een andere vlucht toegewezen. Wilde ik direct naar huis komen waren dat kompleet nieuwe tickets in Bussiness gezien er geen plaatsen meer beschikbaar waren in economy. Je kan al rekenen wat dat ging kosten plus de boete. zo we opteerden om in de philippijnen te blijven to we een plaats hadden in economy. Dat was tot Juni 11. Zo konden we toch ons origineel ticket met gewijzigde datum gebruiken, wel te verstaan met een NOT SHOW UP boete van 200€/persoon.
Dat lijkt me wel normaal gezien de maatschappy en niet enkel deze (Ethiat) dat allemaal zo zien, te laat is not show up.
akkoord voor de 600€ want IK was te laat.
Nu wat blijkt dat mijn kand om gratis wijziging vlucht niet meer van toepassing was gezien ze mijn vlucht reeds hadden gewijzigd omdat hun systeem mijn originele boeking niet aankon.
Resultaat ze flapte er nog een wijziging ticket 3x 75 € boven op. zo 600€ plus de 3maal 75 (225€) komt op 825€ wat wel een redelijk grote som is voor het missen van een vliegtuig.
Dergelijke worden ook niet verzekerd door Mondial assistance waar ik ook kontakt mee opnam.

Hieronder de hartelijke mail van het reisagentschap

For your information ,it’s true that the time you bought your ticket ,the system did not allow the availability for your requested date, that’s why I advise you to contact us for your requested date for free of charges on May 22.
It is not our fault that you missed the flights on May 22.
So in this case we need to apply the conditions of the ticket , for no show and automatically the change of date .
Total :825 euro FOR 3 TICKETS
Kindly reconfirm in order to revalidate your ticket and if you will pay by credit card , kindly reconfirm that you agreed to debit the amount of 825 euro.

My kind regards,
Benilda

Benilda O’ Rebong - benilda@aseana.travel

ASEANA Travel
Avenue Louise, 481 Louizalaan
B - 1050 Bruxelles / Brussel
Tel : +32 (0) 2 643 32 96
Fax : +32 (0) 2 629 81 88
www.aseana.travel

Erg jammer. Ik ben in maart met Cathay gevlogen via Hong Kong. Drama! Waardelose stoelen, krijg je pijn in je rug van. Toestel moest eerst vanuit Parijs komen. Vertraging 1 uur dus te laat in Amsterdam. Moest rennen om de aansluitende vlucht te halen in Hong Kong naar Manila. Wonder boven wonder hadden de koffers de overstap de vertraging ook goedgemaakt. Net op tijd in Manila voor de aansluitende lokale vlucht.
Terug wederom een drama, 5 uur moeten wachten op Hong Kong. Ik ben 2x geweest met KLM rechtstreeks. Is veel relaxer! Erg jammer dus dat ze hiermee zijn gestopt. Overstappen is een drama en erg vermoeiend.