'KLM zet punt achter directe lijndienst naar Manilla'

Ja , die rechstreekse vluchten van KLM waren supersnel, als je dat eenmaal heb ervaren wil je niks anders meer. Maar tis helaas voorbij.

ben zelf pas vanuit manila naar Amsterdam gevlogen met Emirates. Een stop in Dubai van ook zo 5 uur.

Maar tot mijn verrassing hadden we van Dubai naar Amsterdam ,een spiksplinternieuwe Airbus 380. gigantisch groot en ruim vanbinnen.

Ja, en de service aan board van Emirates is beter!
En als je slim je ticket bij Emirates koopt dan kan je tijdens acties wel tot
€300,-- Euro goedkoper uitzijn als bij de KLM.
En die 5 uur op Dubai airport daar kom je ook wel overheen want…
Taxfree winkels in overvloed (moderner en goedkoper dan op Schiphol) en ook het aantal restaurants in overweldigend b.v. ook de McDonalds en de
Burger King voor de snelle hap.
Ook zijn er honderden zogenaamde zit/lig stoelen/ banken op Dubai airport aanwezig.
Kortom alles is beter dan die saaie tussenlanding (verplicht met al je hebben en houwen het vliegtuig uit) op Taipei airport.
Taipei airport waar het momenteel een rommeltje is omdat ze daar nog jaren bezig zijn met een zeer omvangrijke renovatie.
P.S.
Ik lijk wel een werknemer van Emirates, lol. Ben ik niet maar ik ben wel van Emirates gaan houden na ± een tiental vluchten die ik met Emirates gemaakt heb voornamelijk in hun schitterende A380-800 die trouwens ook sinds 1 augustus j.l. op Schiphol vliegt!

Ik moet nu niet direkt meer naar ginder vliegen omdat mijn asawa hier bij mij is maar de laatste malen ben ik met Ethiad geweest. Prijs is ook een stuk goedkoper dan met KLM en merendeels goedkoper dan Emirates. Het is dan wel een overstap van ± 4 uur in Abu Dhabi maar dat is geen prob.
Vliegen rechtstreeks op Brussel en boordpersoneel is ok.
Ben ook eens met Emirates geweest en dat was ook ok alleen vond ik dat alles duurder was in de luchthaven van Dubai dan in A.D., dat is dan ook het enige wat me is bijgebleven als ik achteraf eens mijn rekening maakte.
Voor de rest… geen klagen over Emirates.

Ik heb ook eenmaal gevlogen met KLM rechtstreeks naar Manilla voor slechts 699 euro in 2009, geboekt tijdens de KLM werelddealweken, goedkoper kan echt niet volgens mij op dat moment dan toch.

Ik zou graag weer met KLM vliegen dit jaar naar Manilla en boeken tijdens de werelddealweken. waarschijnlijk zijn ze deze maand er weer.
Ik begrijp nu dat de rechtssteekse vlucht naar Manilla niet meer bestaat
en dat er nu een tussenstop is in Tapei.

Ik zou graag willen weten of je op Tapei dan ook moet overstappen
naar een ander vliegtuig of vlieg je gewoon met hetzelfde vliegtuig
door naar Manilla en hoelang heb je dan de tijd in tapei om over
te stappen of hoelang moet je dan wachten in het vliegtuig ?

Je moet er in Taipei allemaal en je moet al je handbagage meenemen, dus niets achterlaten in het vliegtuig.
Je bent ± 2 uur op Taipei airport en dan allemaal moet je allemaal weer met al je handbagage door de sequrity screning, pffff.
Dus ondanks het feit dat je in Amsterdam al bent gescreend en dat je in Taipei achter de douane/ sequrity zit moet alles toch weer (dus extra) door de screening.
En dan vlieg je na ± 2 uur dus door met hetzelfde vliegtuig waar dan een compleet nieuwe verse bemanning opzit.
Vliegtijd: Taipei - Manilla is ± 2 uur.

1 like

Bedankt Manilla tijger voor je antwoord. Ik ben allang blij dat je gewoon weer met hetzelfde vliegtuig kunt doorvliegen naar Manilla en dat je ruimbagage dus gewoon in het vliegtuig kan blijven liggen en dat daar dus in principe in tapei niks mee verkeerd kan gaan. Dat je je handbagage allemaal moet meenemen en weer door de screening moet vind ik dan nog niet zo erg.

Veel succes ermee dan!
Maar neem van een ervaren Manilla ganger ( 3 a 4x per jaar) aan dat het veel goedkoper, en nog belangrijker, comfortabeler reizen is vanaf Schiphol naar de Filippijnen met:
a) Emirates
b) Singapore Airlines of
c) Cathay Pacific
vanaf Schiphol naar Manilla kun je trouwens ook RECHTSTREEKS vliegen met Singapore Airlines naar Cebu en Davao.

Ik geloof graag dat het goedkoper kan Manilla tijger , maar ik ben helaas nog niet zo ervaren met vliegen en zie dus ernorm op tegen overstappen op een vreemd vliegveld naar een ander toestel, dat dan waarschijnlijk weer op een andere plaats vertrekt waar je bent geland.

Hoe zit het dan eigenlijk met je ruimbagage als je moet overstappen in bijvoorbeeld Hongkong voor je vlucht naar Manilla.
Moet je deze in hongkong ook van de band afhalen en opnieuw inchecken of gaat deze rechtstreeks naar je vliegtuig naar waar je moet overstappen ?

Ik zit zojuist nog eens te kijken op de website van emirates, maar die is toch niet zo goedkoop zou ik zeggen.

Ik wil graag eind oktober van Amsterdam naar Manilla, ik kom dan bij Emirates op een prijs van € 1.000,12 , dat is toch geen € 350 goedkoper dan met KLM.
Bij KLM kun je voor € 969,00 naar Manilla eind oktober.

Op de website van cathay Pacific kom ik wel uit op een mooie prijs van € 727,86 , dat is wel ruim € 200,00 goedkoper dan via de KLM.

Maar je moet bij Emirates goed op leuke aanbiedingen letten schijf je hier ergens. Zijn er nu op dit moment dan zeker geen leuke aanbiedingen voor oktober bij Emirates ?

Nee als je met dezelfde maatschappij verder vliegt hoef je de begage die ingechecked is niet van de band te halen. Daar word voor gezorgd dat die rechtstreeks in het andere vliegtuig gaat. Hoef je dus niet over in te zitten.

En ook overstappen op een vreemd vliegveld hoeft niet zo een probleem te zijn.
na het verlaten van het vliegtuig zoek je in de grote hal van het vliegveld de grote informatie sceens op , waarop staat vermeld hoe laat en vanaf welke gate je aansluitende vlucht vertrekt.
Eerste vereiste is natuurlijk dat je voor het uistappen van het vliegtuig je horloge op de lokale tijd zet.
Er zijn altijd van die eigenwijze mensen die hun klokkie op europese tijd laten staan en dan word het wel moeilijk om op tijd bij je gate te zijn.
Boarding begint meest 45 minuten voor vertrek dus zorg dat je 1 a anderhalf uur voor vertrek bij de gate ben, dan kan er niks mis gaan.

1 like

Etihad heeft momenteel aanbiedingen op www.joker.be vlieg je vanaf brussel naar Manila met 1 tussenstop in Abudhabi voor 658 euro.
Etihad is wat mij betreft vergelijkbaar met Emirates, gewoon een goeie maatschappij.

1 like

Dank je wel voor het antwoord Korikong.
Ik ben slechts 1 maal naar Manilla gevlogen rechtstreeks met de KLM voor slechts € 699,00, maar nu zeggen velen van jullie hier dat Emirates en cathay pacific veel beter en vooral ook goedkoper is, maar ik kan helaas met deze maatschappijen nergens goedkopere vluchten vinden dan die € 699,00 die
je regelmatig met de KLM kon boeken tijdens de werelddealweken.
Zelfs in januari dit jaar was het nog mogelijk om een vlucht te boeken om non stop van amsterdam naar manilla te vliegen voor slechts € 699,00.

Dan moeten Emirates en Cathay Pacific toch wel onder de € 650,00 gaan zitten met hun prijs wil hun aanbieding aantrekkelijer zijn dan de non stop vlucht destijds van de KLM.

Dus ik vraag me dan af wat jullie zo gemiddeld de laatste jaren hebben betaald voor een vlucht Amsterdam naar Manilla met een tussenstop in Hong kong of dubai, want ik zie op dit moment geen goedkopere vlucht dan die van cathay pacific voor € 727,86 , maar ik neem toch aan dat jullie minder betalen dan die € 699,00 die bij de KLM regelmatig mogelijk was.

Ik vind € 658 voor een vlucht naar Manilla op zich een mooie prijs, maar niet echt spectaculair goedkoper dan de non stop vlucht Amsterdam - Manilla met KLM van € 699,00. Ik hoor hier allemaal verhalen dat KLM zo duur zou zijn , maar ik vloog toch liever Non stop met KLM naar Manilla voor € 699,00 in 12 uur, dan met een andere maatschappij met tussenstop in 18 uur voor € 658,00, dus ik snap niet goed dat iemand die de laatste jaren 3 a 4 keer per jaar naar Manilla vloog zoals Manilla Tijger , nooit gebruik heeft gemaakt van de Non stop aanbiedingen van de KLM.

Bedoel je dan ook € 300,00 goedkoper dan als je je KLM ticket kocht tijdens
de werelddealweken voor slechts € 699,00 en vloog jij dan met Emirates voor
€ 399,00 van Amsterdam naar Manilla en terug ?

Een paar mnd geleden vllog ik met Emirates voor € 620,-
Zeer goede prijs, zeker als je nagaat dat het heel goede maatschappij is. Nu vind ik even niet zo’n scherpe aanbieding.

Marco70, waar heb je retourticket AMS-Manila met KLM voor 700,- geboekt?

Die kon je begin dit jaar boeken tijdens de KLM werelddealweken gewoon op de website van klm, dus ik begrijp dat € 700 voor een Non stop vlucht van Amsterdam naar Manilla en terug een zeer goede aanbieding was van de KLM en dat Emirates echt geen 300 euro goedkoper was met hun aanbiedingen dan KLM tijdens de werelddealweken.

KLm adverteeerd weer met werelddeals weken . Amsterdam- manila voor 878 euro

http://www.klm.com/travel/nl_nl/plan_and_book/special_offers/act/index.htm?dest=MNL&WT.seg_3=cp_MNL_wdw9

ik ga in januari naar manilla. 638 euro voor een retour met cathay pacific

hoi .2 maanden geleden geboekt bij Connections retour Antwerpen Schiphol Manila 5december tot 16 april prijs 870euro bij klm .grtjs luc 77.

woeps .all in en vanwaar? herman grtzz luc77