'KLM zet punt achter directe lijndienst naar Manilla'

En Herman10, waar heb je dat geboekt?

Hoi bruggebouwer en Luc : ik heb geboekt bij skyscanner. Budget air kwam er als goedkoopste uit de bus. Dezelfde vlucht is nu iets duurder geworden.712 euro.

Ik vlieg trouwend met cathay pacific. Ik hoop dat het vergelijkbaar is met Singapore Airlines.

Ik wil toch graag reageren op de prijs verhouding van KLM en andere
Hebben jullie wel eens gedacht aan hoe veilig onze KLM is ten opzichte van deze goedkopere vluchten
je hoort niet voor niks dat deze goedkopere vaak bezuinigen op bv onderhoud

Officieel is het nog niet, maar er zijn sterke geruchten in de reiswereld dat KLM per 1 juli 2013 zijn rechtstreekse vlucghten naar manila gaat hervatten.

De vluchten werden gestaakt wegens de absurd hoge belastingen op rechtstreekse vluchten vanuit Europa. De filippijnse senaat heeft onlangs middels een nieuwe wet deze belasting verlaagd.

Senate OKs bill removing foreign carriers tax

Dus als het effen mee zit weer rechtstreeks vliegen medio 2013

Hallo Korikong,

Weet jij inmiddels al iets meer over het hervatten van de rechtstreekse vluchten van de KLM naar Manilla.
Ik zou graag eind dit jaar een vlucht willen boeken, maar ik zie helaas nog geen rechtstreekse vluchten op KLM.nl

Ook PAL zou later dit jaar rechtstreeks willen gaan vliegen van Amsterdam naar Manilla.
Is hier al bekend of dit gaat gebeuren en wanneer dit zou moeten beginnen ?

Hallo marc70

Ik heb net nog gekeken op vliegwinkel.nl en daar stond gewoon een rechtstreekse vlucht op met klm naar manila voor 999 euro.Vertek je op schiphol om 20.45 en kom je daar 1 dag later om 19.25 aan.Kun je volgens mij beter met cathaypacific vliegen met 1 tussenstop in hongkong.Kost 822 euro en dan vertek je smiddags op schiphol om 12.25 en kom je in manila 1 dag later aan om 11.15.Malaysia airlines is zelfs maar 756 euro met 1 stop in kualalumpur.

Sorry marc70

Er stond gewoon amsterdam-manila en manila-amsterdam en daar achter stond 1 stop,en dat had ik niet gezien, maar niet aangegeven waar.Zal wel in hongkong of taipei zijn.Fout van vliegwinkel.Nog steeds geen rechtstreekse vlucht dus.De rest wat ik er neer heb gezet klopt wel.Dat zijn vluchten van 1 december vertrekken en 15 januari terug.

Van KLM weet ik niks nieuws. Over PAL heb ik gelezen dat hun plan is 27 oktober 2013 de lijn Amsterdam-Manila te hervatten. Ik weet niet of het een rechtstreekse vlucht word of niet. Dus hou het in de gaten.

1 like

Inderdaad helemaal mee eens.

PAL is 4 november begonnen met non-stop vluchten Manila - London v.v.

Er zijn wel slots aangevraagd om ook Manila - Amsterdam v.v. non stop te mogen vliegen, maar hierop is nog geen definitief antwoord of het wel of niet doorgaat.

Als je met PAL wil vliegen moet je dus eerst naar London Gatwick om daar op het vliegtuig naar Manila te stappen.
PAL vliegt 5x per week deze route.

Zal dus nog wel even duren voor men weer vanaf Amsterdam gaat vliegen, Vanaf Frankfurt gaat men in december van start heb ik ergens gelezen

Het is niet bedoeld als vervelende opmerking, maar er wordt regelmatig geschreven over de RECHTSTREEKSE vlucht Amsterdam - Manila v.v.

Men bedoelt echter de **NON-STOP **vlucht Amsterdam - Manila v.v.

Een rechtstreekse vlucht is een vlucht van b.v. Amsterdam naar Manila waarbij tussendoor in allerlei plaatsen geland kan worden om reizigers/vracht in- of uit te laden of bij te tanken. Je kunt dus wel 5 tussenlandingen hebben, maar het blijft een rechtstreekse vlucht.
KLM heeft nu dus (nog steeds) de rechtstreekse vlucht Amsterdam - Manila met een tussenstop in Taipei, hopelijk wordt het spoedig weer een non-stop vlucht.

Een non-stop vlucht is een vlucht waarbij GEEN tussenstops gemaakt worden. Men vliegt dus in 1x van A naar B.

PAL heeft op dit moment als enige een non-stop vlucht op Europa (Londen). Zij vliegt dus zonder tussenlanding(en) op en neer van Manila naar Londen v.v.

1 like

@ orient, goed dat je even het verschil tussen rechtstreeks en non-stop aangeeft ! Want veel mensen ( inclusief mezelf) praten vaak over een rechtstreekse vlucht terwijk ze eignlijk nonstop bedoelen.

PAL vliegt trouwens non stop op Heathrow, niet op Gatwick.
Dat was in eerste instantie wel de bedoeling, maar men heeft het toch voor elkaar gekregen om op LHR te mogen vliegen.
Mijn excuus voor de verkeerde informatie in mijn mail van 21-11-2013.