Ik lees op turbulentie.nl (luchtvaartmaatschappijen beoordelings-site) dat de retourvlucht Kuala Lumpur - Amsterdam van Malaysia Airlines wordt uitgevoerd door KLM. Heeft iemand hier ervaring mee? Een van de redenen om voor MAS te kiezen was voor ons het goede (persoonlijke) entertainment systeem (ik heb vliegangst en zo heb ik een beetje afleiding, want slapen kan ik dus niet). Voor zover ik weet hebben ze dat bij KLM helemaal niet :mad:
Op de tickets staat gewoon dat de vlucht wordt uit gevoerd door Malaysia Airlines (vluchtnr. 16).
Hi, ik zag dat het bericht op turbulentie.nl alweer van augustus 2010 was. Ik heb in december nog deze vlucht gemaakt en toen was er geen sprake van KLM op de terugvlucht, dus ik denk dat het een uitzondering was toen.
Er gaan twee KLM/MAS vluchten van AMS naar KL. De middagvlucht wordt door MAS uitgevoerd, avondvlucht door KLM.
Op de terugweg gaan er ook twee vluchten per dag van KL naar AMS, eentje uitgevoerd door KLM, de andere door MAS. Ik weet niet welke van de twee vluchten terug de MAS vlucht is. 50% kans dus!
In antwoord op Jenny (bedankt trouwens voor de info, dit wist ik niet!), kan ik zeggen dat mijn vlucht iets voor middernacht vertrok, gewoon met Malaysian dus.
Wij vertrekken ook om 23.59 uur, dus ook met MAS dan waarschijnlijk. Bedankt voor jullie antwoorden. Vliegangstig zijn is al zo vervelend en als je dan geen afleiding hebt zijn die vluchten heul lang!
MAS en KLM hebben een samenwerkingsverband en daardoor worden er soms combi vluchten uitgevoerd. Als je met de MH0017 heen vliegt met de MH0016 terug is bij ons altijd in vliegtuigen van MAS geweest. Maar er is ook een vlucht MH9016 die door de KLM wordt gevlogen en die vliegt 5 minuten eerder of later…
Ik heb even bij de departures van MAS/KLM zitten kijken op de website van KLIA en bij de arivals op Schiphol.nl, en voor beide avondvluchten staat er zowel een vluchtnummer voor MAS als voor KLM, met de zelfde vertrektijd op KLIA en dezelfde aankomsttijd op Schiphol, 't is in beide gevallen 1 vlucht dus. Hmmm :mad:
Ik denk dat ik zowel heen als terug online ga inchecken. Dan lijkt me dat je de minste kans hebt om ‘omgeboekt’ (want zo omschrijven de recensies op tubrbulentie.nl het, de grondstewardes deed een omboeking ivm volle vlucht?) te worden naar KLM.
Dit klop inderdaad. Vluchten 16 en 17 (2 cijfers) worden specifiek uitgevoerd door de toestellen van Malaysia airlines (meestal 747). De 4 cijferige zijn altijd klm (meestal boeing 777).
Van het aantal keer dat ik met MAS heb gevlogen heb ik een keer de terugvlucht met KLM gemaakt, het was een combi 747 (half cargo), overigens niets mis mee. Als je op het vertrektijden bord kijkt in Kuala Lumpur zie je bij de vlucht naar Amsterdam (vertrek rond 00.00 uur) verschillende maatschappijen voorbij komen, MAS, KLM, LOT en Air France.
Ik dacht in eerste instantie voor de verkeerde gate te staan toen ik het KLM toestel zag…>>>
Vliegangst is heel vervelend, zeker als je alert bent op elke beweging van het vliegtuig en op de geluiden van de motoren.
Als de batterij van je ipadje leeg is neem je een slaappil en de rest is een makkie…:vak01:
Haha was het maar zo simpel Ik ben nu een zelfhulp boek aan het lezen van Stichting Valk (stichting van KLM/Schiphol/Transavia die mensen met vliegangst helpt) in de hoop dat dat een beetje zal helpen. Hoog in de lucht gaat het allemaal nog redelijk, maar met landen staan m’n nagels in de armleuningen en stijgt m’n hartslag naar 200. Ik weet dat het allemaal nergens op slaat, dat luchtvaart de meest veilige vorm van transport is. Maar toch… ben er van overtuigd dat precies het vliegtuig waar ik in zit neer zal storten! Komt denk ik omdat een vriendje van mij is neergestort (en overleden) in Suriname (zat in dat vliegtuig met de Surinaamse nationale voetbalelftal) toen ik een jaartje of 9 was… Dat hakt er wel in natuurlijk.
Maar ik vlieg wel, ook verre afstanden, want ik wil ondanks m’n fobie wel wat van de wereld zien
Er is op Schiphol een cursus om van je vliegangst af te komen. Ik kan mij zeker voorstellen dat je in het verleden een shock hebt opgelopen. Elke dag stappen er mensen in een vliegtuig die zich er niet comfortabel in voelen maar wat is dan het alternatief als je ver weg wil gaan? Gewoon doen en laat het over je heen gaan. :kus:
Bedankt voor je reactie :chin:
Ik weet het; het is een domme irreële angst :mad: Het boek dat ik nu aan het lezen ben is van die cursus die jij bedoelt. Ik hoop dat het helpt, ik ga me er dit weekend in verdiepen!
KLM heeft dezelfde (persoonlijke)entertainment als MAS met zelfs 23 taalcursussen en een ruime keuze uit luisterboeken. Ik vlieg regelmatig naar Bali,voorheen altijd met MAS. In september '10 ben ik voor het eerst met de KLM naar Bali gevlogen (want KLM was goedkoper) en dat is me heel goed bevallen. Ik neem altijd een half slaappilletje en slaap gemiddeld 5-6 uur in het vliegtuig. Misschien ook iets voor jou.
Volgens mij geldt dat alleen op de vlucht via Singapore, wij vliegen via Kuala Lumpur… Slaappillen neem ik al, geen halfje, gewoon een of twee :slapen:, anders kan ik nog niet slapen. Maar je vliegangst wordt er niet minder van helaas… Zodra ik na een paar uurtjes wakker wordt (5-6 uur haal ik niet en de vlucht duurt 12 uur) komt het weer opborrelen. Ik wil het niet meer maskeren, maar er gewoon vanaf komen of ermee om leren gaan, vandaar de cursus