Wij hebben voor de langere vluchten altijd alleen nog maar met (voormalig) Martinair en Arkefly gevlogen en boekte dan comfortclass omdat je dan wat meer beenruimte hebt.
Kan iemand me vertellen hoe dit is als je naar Bali vliegt. Bijvoorbeeld met Malaysia airlines economyclass. Met type vliegtuig vliegen die meestal naar Bali met 1 tussenstop in kuala lumpur en hoe zijn de economystoelen wat de beenruimte betreft.
Misschien wat tips welke maatschappij het fijnste is wat betreft de ruimte van de stoelen in economyclass.
Alvast bedankt !
gr Fransje
Malaysia airwais is uitstekend , kwa beenruimte goed ook voor langere mensen.
Je moet echter niet een persoon hebben die naast je zit met (veel) overgewicht dat is een drama.
Vooral met eten en drinken en als die persoon dan ook nog de hele vlucht alcohol uit de Duty Free
shop drinkt…nou ja vul zelf maar in. Gelukkig is dat een uitzondering heb het 1 x maal meegemaakt.
Aziatische mensen zijn over het algemeen kleiner en smaller als wij ,KLM moet ook goed zijn.
Bedankt voor je reactie, we gaan een aantal verschillende maatschappijen langs elkaar leggen en kijken welke een goede prijs heeft maar zeker ook goede stoelen want het is toch een lange zit. maar we hebben de tijd hoor want het is voor november 2013. voor dit jaar zitten we al vol met vakanties ha ha ha.
November 2013 kan je pas rond december 2012 boeken.
Hoi,
Ja dat weet ik dus hebben we nog tijd genoeg om uit te vinden welke maatschappij voor ons de fijnste is.
Hoi,
Wij vliegen binnenkort naar Bali met MAS.
Ik heb diverse maatschappijen vergeleken met elkaar op onderstaande site:
Daar kwam MAS als 1 vd betere uit de bus.
Veel succes.
Gr. Jolanda
MAS is inderdaad een van de betere, maar heb niet de illusie dat je lekker comfortabel zit. Het is meer acceptabel en bij mindere maatschappijen slechter. Als je 12 uur echt lekker wilt zitten moet je denk ik toch duurdere tickets kopen…
Al heb ik niets te klagen: vlieg over 7 weken weer met MAS via KLIA, als je je instelt op de lange vluchtduur, dan is het niet meer dan noodzaak om te komen op plaats van bestemming.
Succes met vergelijken!
Bedankt voor je reactie.
Ik weet dat je je er op in moet stellen.
Zoals ik al schreef hebben wij eerdere vluchten altijd met martinair en arkefly gevlogen en boekte dan comfortclass omdat je dan wat meer been ruimte had wat wij erg fijn vonden .(ivm met lengte van mijn man en mijn rug/been problemen) De kosten waren dan wat hoger maar dit hadden we er zeker voor over. Als ik bij andere maatschappijen kijken zie ik vaak alleen economy of meteen business class en die laatste is echt veel duurder. Ik heb wel bij klm gezien dat je economy kan boeken en dan kan je economycomfort boeken of economy met extra beenruimte dan betaal je in de zelfde prijsklasse bij zoals we bij eerdere vluchten gedaan hebben. Maar of dit buiten klm ook bij andere maatschappijen kan weet ik nog niet. ik heb ook eens gehoord dat er maatschappijen zijn waarbij de economyclass net zo ruim is als comfortclass van arkefly maar weet helaas niet meer welke dat is.
Dus alle tips zijn welkom en ik zoek ondertussen door, we hebben immers nog tijd genoeg.
Jolanda bedankt voor de tip.
ik ga zeker eens op mijn gemak naar de site bekijken.
Wat wij hebben gedaan voor onze komende vlucht is plekken reserveren: twee stoelen naast elkaar hij de nooduitgang, niemand voor ons. Ook geen tussenwandje of iets dergelijks. Dit kost klein beetje extra, maar levert misschien met datgene wat je zoekt? Het kan alleen niet gegarandeerd worden en vanwege plek bij nooduitgang moet je geen medische redenen hebben om daar niet te mogen zitten. Misschien even met het kantoor in Nl bellen, hebben mij vorige keer goed geholpen met een vraag.
Daarnaast meen ik mij te herinneren dat er een site is waar dit soort dingen op staan. Iemand?
Nogmaals succes en al veel plezier bij de voorpret
Bedankt!!!
Weet iemand ook toevallig met welk type vliegtuig malaysia airlines over het algemeen naar Bali (denpasar) vliegt. Dan weet ik een beetje naar welk type ik kan zoeken als ik de plattegrond wil zien.
Als je zoekt op het vluchtnummer, krijg je meestal wel te zien welk type vliegtuig die dag is ingepland. Tijdens het boeken krijg je dan weer deze plattegrond met de mogelijkheid een stoel te reserveren.
Als je met MAS naar Bali vliegt, gaat dat via Kuala Lumpur (vaak afgekort tot KLIA). De heenvlucht overdag is MH017 en de terugvlucht MH016. Deze vluchten worden momenteel uitgevoerd met een Boeing 777-200. Zie de site van MAS zelf voor het seatplan van deze vliegtuigen.
Ze kunnen natuurlijk altijd om wat voor reden een ander vliegtuig inzetten…
Mij is de afkorting KUL bekend voor Kuala Lumpur!! en van daar vlogen ze met een 747-300.
Sinds wanneer is dat niet meer zo ?
KUL is ook de internationale airport code, deze bestaar namelijk uit slechts 3 letters.
In de volksmond wordt Kuala Lumpur International Airport echter vaak KLIA genoemd, terwijl Kuala Lumpur Low Cost Terminal wordt afgekort met KLCT.
KLIA is de afkorting voor de site met info over het vliegveld, de 747-300 hebben wij twee jaar geleden nog mee gevlogen, tegenwoordig blijkbaar niet meer. Was ook enigszins verbaasd toen ik aan het boeken was, maar zelfs op mijn tickets staat de 777-200.
Vandaar ook mijn opmerking dat het kan veranderen… ![]()
Geldt voor vliegen sowieso niet: in het verleden behaalde resultaten…
Gef nix , vliegen met een oude fokker is ook leuk toch…
Wederom bedankt!
He! Fransje,
Jou kom je ook overal tegen he!HaHa.
Hoe gaat het met je?Ga je nog leuke reisjes maken dit jaar?
Wij gaan in juni een rondreis maken naar Indonesie Java,Bali en 4 dagen
naar Gili Trawagan en dan nog 6 dagen naar Kuta op Lombok.Ik heb er
erg veel zin in.Wij vliegen met Geruda,als wij terug zijn kan ik jou wel laten weten hoe de stoelen zijn.Zijn pas terug van de Dominicaanse Republiek
en hebben gevlogen met KLM.Is zeer goed bevallen best wel redelijk veel beenruimte bij economie class.Leuk dat je volgend jaar naar Bali wilt,ga je geen rondreis maken?Succes met zoeken.
Groetjes Mini.
Heyyy Mini,
Ja maar jou kom je ook overal tegen ha ha ha.
We zijn 1 maart terug gekomen uit Cuba en het was geweldig 13 dagen teh best of cuba en 4 dagen sandals royal hicacos. maar voor mij te zwaar ivm met mijn lichamelijke problemen zoals je nog wel weet. Volgende keer zullen we het anders moeten doen met meer rustdagen ertussen. dit jaar buiten de camping gaan we in november nog een weekje uitrusten in egypte. November 2013 willen samen met een ander stel 17 dagen naar Bali en dan naar het noorden een privehuis huren en van daaruit leuke dingen gaan doen dat is voor mij bter vol te houden. Ik ben benieuwd naar je verhalen als je terug bent dus ik hoor het graag van je. Ik ben benieuwd naar de beenruimte die je hebt als je economyclass vliegt en ben dus verschillende maatschappijen aan het vergelijken.
Ik hoor graag van je als je terug bent.
Nog even geduld maar toch alvast veel plezier!!!
gr Fransje