Wij zijn vorig jaar met Cathay Pacific naar Bali gevlogen, nu hoorden we dat Malaysia>>> beter is. Heeft iemand dezelfde ervaring, wij willen nl. in september weer naar Bali.
Ton en Monique
Wij zijn vorig jaar met Cathay Pacific naar Bali gevlogen, nu hoorden we dat Malaysia>>> beter is. Heeft iemand dezelfde ervaring, wij willen nl. in september weer naar Bali.
Ton en Monique
en wat vonden jullie zelf van Cathay pacific? Gewoon je eigen mening over de vlucht van vorig jaar.
ik hoor van beide goede verhalen maar ik wil wel weten waarom jullie nou denken dat Malaysia Airlines beter is?
Frank
Hoi,
We vonden Cathay erg goed, vooral vergeleken met martinair en transavia en zo, maar als mensen gingen slapen had je toch wel weinig beenruimte. Verder is de service geweldig. Van Malaysia horen we verhalen dat je meer beenruimte hebt.
Wij zijn 2 keer met MAS naar Bali gevlogen wij hebben geen klagen over ze. Maar ik kan niet vergelijken met Cathay omdat ik met hen nog nooit heb gevlogen. Maar de beenruimte bij MAS is goed te doen en als je erg lang bent (boven 1.95m) kun je contact opnemen en plaatsen bij de nooduitgang aanvragen. Dan kun je je benen languit leggen
wat ik nog wilde weten is het volgende:
volgens mijn vrouw is alles gratis aan boord:question:
Bij Cathay in ieder geval wel, of ze komen langs of je gaat zelf iets halen, snack,broodje, drankje enz. Ook voor drank hoef je niets te betalen.
Bij MAS is ook alles gratis. Er wordt constant rondgelopen met drankjes en dingetjes. En als je meer wil dan kun je dat gewoon vragen geen probleem.
In 2008 met Malaysia Airlines naar Maleisië gevlogen, helemaal toppie!
Zéér tevreden, genoeg ruimte (ben ik wel maar een kleintje) en veel keuze in films, muziek, spelletjes, alles verder ook gratis en ze lopen constant ermee rond, echt super!
De nieuwe stoelen van Cathay pacific is een drama …je rugleuning kan niet meer achteruit gezet worden , je schuift nu een centimetertje of 5 onderuit maar je bovenlichaam blijft rechtop .
Komt bij dat de lekkere brede armleuningen nu van het formaat stadsbus zijn , ergo …véél te smal . Kwestie van op of onder je buurman zijn arm parkeren .
Waardeloos , ik vlieg er niet meer mee .
Dit heeft niet veel met Bali te maken, maar je weet nooit…
Geweldige maatschappij. Heeft op ongekend royale wijze zijn passagiers opgevangen tijdens de aswolkellende vorig jaar. Nooit zo mooi gelogeerd en gedineerd als op hun kosten. Super!
Marina
Zowel met MAS (2P*) als met Cathay(2*) gevlogen.
MAS vlucht is ongeveer 3 uur korter t.o.v. Cathay.
MAS stoelen zijn ruimer vooral kwa beenruimte,
moderne Cathay stoelen zijn inderdaad een drama !!!
Als we zelf de keuze hebben gaat onze voorkeur uit naar MAS.
Prijzen kunnen onderling sterk verschillen.
Ik heb in 2010 nog met MAS gevlogen en vond het echt geweldig had niet verwacht hoeveel beenruimte we hadden en ik ben 1.82 dus hou ook erg van mijn beenruimte. Ik heb geen ervaring met die andere maatschappij.
Ik heb de afgelopen jaren met beide gevlogen en kan niet echt veel verschil opnoemen. Het verschil tussen twee bestemmingen van Cathay Pacific was de grootste… We hadden tijdens de vlucht van Hong Kong naar Sydney een Airbus met de hierboven al eens genoemde nieuwe stoelen. Ik vond ze perfect, want ik had zo geen last van de persoon voor me en er was meer beenruimte.
Al met al zit er m.i. weinig verschil tussen de twee, dus zou ik naar de prijs en de tijden kijken ![]()
Ik heb gisteren nog gevlogen met MAS vanaf Kualalumpur, maar zal dat niet meer doen ( we hadden een reis naar Bali geboekt ). We zaten in een hele oude kist op zowel de heen als terug reis, met heel weinig been ruimte. Ik kwam gisteren hier aan met hele dikke voeten na een hele lange vlucht.
De stewards en stewardessen zijn wel heel vriendelijk maar wat je te drinken kan krijgen is ook vrij minimaal( keuze beperkt ).
Misschien had ik er ook teveel van verwacht, dat kan natuurlijk ook.
Dikke voeten komt niet door het klem zitten maar komt door te weinig beweging en soort vocht. Volgens de folder in het vliegtuig word vaak aangeraden dat je om de zoveel uur een stuk gaat lopen. Ik vlieg zelf daarom altijd met steunkousen voor vliegen en dan heb ik nergens last van. Zit ook vaak klem ben 1.82. Maar me steunkousen geen enkle probleem.
Ik vond juist dat we de meeste beenruimte hadden in jaren was inderdaad ook met een oude kist.
Ja dat zal vast. Maar dat neemt niets af van het feit dat ik het krappe oude toestellen vind, waarbij je nog het geluk moet hebben dat niet een vreemde naast je zit en opeens op je schouder ligt te snurken.:slapen:
Ach weet je wij mens zijn eigenlijk gewoon niet gemaakt om te vliegen. We doen het om van snel A naar B te komen. Voor mij is vliegen niet meer dan dat. Ik laat het altijd maar op me afkomen en ben blij als ik er ben en voorlopig even niet meer hoef.
Maar goed hopelijk heb je een leuke vakantie geniet er van.
Dat is ook weer waar. Maar ik heb een hele leuke vakantie gehad. Veel gelachen, lekker gegeten en gedronken en heel veel gezien.
Nu weer back to reality.:zon02:
In 2007 ben gevlogen met luchtvaartmaatschappij Cathay Pacific naar Indonesië toe en de service aan boord erg goed
En voldoende te eten en te drinken en had van tevoren bij reisbureau gevraagd extra bagage mee nemen
Na akkoord van luchtvaartmaatschappij kon ik mijn extra bagage mee nemen en inchecken geen problemen
Alleen tijdens lange vlucht heb je erg weinig beenruimte verder erg tevreden goede service aanboord
Voldoende eten en drinken en vaak langs met snack en andere dingen te eten
In 2010 ben gevlogen met luchtvaartmaatschappij malayisa Airline naar Indonesia… Jakarta toe
En had weer gevraagd extra bagage mee nemen via reisbureau en had toestemming gekregen
Van luchtvaartmaatschappij …rond aug 2010 en had raar gevoel extra bagage mee nemen
En belde met hoofdkantoor in Amsterdam en gesproken met manager… mijn boeking
Extra bagage mee nemen naar Indonesië toe en manager vertelde mij er stond niks in computer
En vertelde tijdens boeken deze vlucht via reisbureau hebben jullie akkoord gegeven
Dat ik extra bagage mee mag nemen en manager heeft alles in de computer gezet
29 sept 2010 ik moest vroeg naar schiphol… vertrekken inverband vlucht Jakarta… Indonesië
En tijdens inchecken van de vlucht en had verklaringen mee en heb laten zien
En er stond niks in computer …over extra bagage mee nemen
Over en weer gepraat…kreeg ik toestemming extra bagage mee nemen
Tijdens de vlucht komen ze niet vaak langs met eten en drinken en moet zelf vragen
Maar heb meer beenruimte en verder ging alles naar wens
Tijdens mijn verblijf Jakarta Indonesia moest ik weer terug reis boeken
Naar hoofdkantoor malaysia Airlines… Jakarta… Indonesië
Voor vlucht naar Amsterdam Europa en weer gezeur over extra bagage
Over en weer gepraat en hebben hoofdkantoor moeten bellen in Kuala Lumpur
En hebben toestemming gegeven en na lange vlucht in ochtend… Amsterdam
En haalde mijn koffer op en hele koffer had flinke schade kofferdeksel
Flinke krassen op lijkt wel met schroevendraaier er op gekrast te hebben
Koffer was samsonite en kofferwielen waren afgebroken en kapot
En luchtvaartmaatschappij moest deze schade vergoeden
En ben er 2 maand mee bezig geweest… en hoop gedoe
Over en weer …reisbureau…luchtvaartmaatschappij….reisverzekering… etc.
Wij zijn 2 jaar terug met Malaysia Airlines naar Kuala Lumpur en Penang gevlogen. We waren zeer tevreden over de service aan boord.
Maar een paar jaar terug zijn we met Signapore airlines naar Bali gevlogen en dat was toch weer een stuk beter. De beste service ooit.