Ervaringen met Cathay Pacific

Vorig jaar een keer van AMS via HKK naar DPS gevlogen; CX270/CX785 in een fraaie A340 van CX.

De service aan boord was goed.
Genoeg te drinken en eten, en de stewardessen houden je goed in de gaten en reageren direct op verzoeken. Wel heb ik een klacht. In de Y class onder de stoel van de voorganger zitten vaak metalen platen waardoor je je benen niet altijd kunt strekken. Voor langere mensen is dit echt een probleem. Verder zijn er ook nog eens voeten bankjes die ook weggeklapt veel ruimte innemen. Al met al ben ik niet te spreken over de beenruimte. De stoel van de heen vlucht was ook nog eens helemaal doorzeten. Ik ben slechts 1:79m maar ik vond het allemaal wel heel krap. Ik weet dan ook niet of ik ooit nog wel voor Cathey ga kiezen. Ik vlieg regelmatig intercontinentaal dus ik kan eea vrij goed vergelijken. Met de service is niets mis!

Heb zo geen idee meer met welk toestel van Catay ik gevlogen heb, maar het was van Amsterdam via Hong Kong naar Bangkok. Ben erg te spreken over die vlucht. Goede service, vriendelijke bediening, lekker eten en ik vond vooral ook die tv-schermpjes in de stoel voor je waarop je dus kan kijken wat je wilt erg cool!

Liefs,
Carolina

Website Cathay Pacific

http://www.cathaypacific.com/

Chathay pacific ben er mee naar Thailand:THAILAND: gegaan 30-12-2005 en terug naar Nederland op 28-01-2006 het waren hele fijne vluchten geweest.ga in april weer denk er over om weer met ze te vliegen. :cambodia: Cambodja is het einddoel die keer .

Ik ben vorig jaar met CX via HKG naar Bangkok gevlogen. Prima service op alle vluchten. Ik vond alleen de beenruimte op de trajecten AMS-HKG en v.v. (Airbus A340) erg tegenvallen.
Voor de rest alles prima.

zijn in 2002 met cathey pacific naar indonesie gevlogen via hong kong service aan boord was erg goed. beenruimte kan inderdaad wel wat meer zijn vooral als je lange benen hebt heb er zelf geen last van gehad ben ook maar 1.62. erg fijn is het schermpje in de stoel van de voorganger zodat je kunt kijken wat je zelf wilt.

Ook ik ben een paar jaar geleden met Cathay naar Indonesië gevlogen, via Hongkong. Prima vluchten. Vond de bediening bijna te goed; lig je net lekker te pitten, komen ze weer langs met iets lekkers of te drinken. Maar dat is natuurlijk harstikke goed. We kregen op 11 sept. (feestdag in Hongkong) zelfs een lantaartje en een traditionele mooncake bij ons eten. Het enige wat me niet beviel op die vlucht was dat relatief kort na vertrek de lampen al uit gingen, terwijl we eigenlijk net wakker waren, en tegen de tijd dat wij in slaap dommelden ging alle verlichting weer aan. Ik begrijp dat ze dit met opzet doen om je alvast in het ritme van daar te krijgen, maar als je net uit je Hollandse bedje bent gekomen, en je je had voorgenomen om een paar uur laat in de ‘middag’ te slapen, is het toch wel irritant. Toch zeg ik: Cathay is prima!

Zijn er nog recentere ervaringen? Wij willen nl in september naar Australie en CP is best voordelig.

Alvast bedankt!

In 2004 voor het laatst met CP gevlogen en het was uitstekend. In Juni ga ik weer naar Bali met CP en er schijnen aardig wat nieuwe toestellen in de lucht te zijn waarvan de Comfort nog meer verbeterd is. Hopen dat we deze op onze vlucht tegenkomen. Anders zijn die wat oudere jongens ook erg aangenaam. Tuurlijk is de ruimte te klein als je 12 uur moet vliegen maar ik (1.93) heb er niet echt veel last van gehad.

Ruime tijd geleden met Cathay Pacific via Hong Kong naar Bali gevlogen.
Op de terugweg zaten we helemaal achterin tegen het achterschot aan, heb toen zo’n 12 uur met mijn knieën tegen de stoelleuning van de passagier voor mij gezeten, het was echt een regelrechte ramp. Van mij hoeft Cathay Pacific niet meer.

Wij zijn met Cathay naar Sydney gevlogen. Perfect is de korte overstaptijd in Hongkong, die bedraagt maar een uur. Service aan boord prima. Zitcomfort is aan de magere kant, vooral als je 2 mtr. bent zoals ik. Toch ongeschonden in Sydney uitgestapt. In Amsterdam trouwens ook.
In januari weer met Cathay

Eerdere ervaringen waren met Qantas, Singapore Airlines, Malaysia Airlines en in een grijs verleden met KLM. KLM was ronduit slecht, de anderen doen niet veel voor elkaar onder.

wij gaan as februari met cp naar bali :zon02:weet iemand hoe het recent is met de been ruimte.ben herstellend van een ernstige ziekte en heb geen zin om uren opgepropt te zitten

Beenruimte is niet om over naar huis te schrijven. Al zal het moeilijk zijn, probeer bulkhead te versieren bij de check-in of via het reisbureau. Succes !

Ja, dit jaar zijn we gevlogen van A’dam via Hongkong naar Denpasar. Van A’dam naar Honkong was geregeld dat we zitruimte hadden bij de nooduitgang. Erg fijn ivm met mijn beenlengte (ik ben 2.03m). Dat zou ook zo zijn vanaf Hongkong naar Denpasar, maar dat ging niet door ivm een ander vliegtuig en dezelfde zitplaatsnummers.Dat was erg (te) krap, maar niemand was bereid van zitplaats te ruilen, dus heb ik veel gestaan…Over de bediening aan boord niets dan lof!!!

Hoe heb je dit kunnen regelen? Ter plekke of vooraf al via bijvoorbeeld reisbureau? Ik vlieg over 3 weken naar Cairns via HK. Ben 1,96, zie dus wel wat op tegen de krappe beenruimte. Met een maatje 47 erbij zijn stangen e.d. onder een stoel ook niet erg handig…

Gr

1 like

Ik heb maar 1 reis (naar Canada)via een reisorganisatie geregeld. Al de andere vis de pc. Als het niet lukt om een stoel te ’ kiezen’ bij reservering, dan mogelijk bij het inchecken. Soms bij een binnenlandse (tussen-)vlucht, ook via een balie bij boarden…
s6 en goede reis!!
gr. frf.

Wij zijn dit jaar naar Java Bali gegaan. :zon02:

De vliegreis is via het reisbureau geboekt bij Cathay Pacific.

Niets anders dan lof voor deze maatschappij:king:

de vluchten Amsterdam Hong kong en Hong Kong Jakarta gingen keurig op tijd en de service en het eten prima.

Ook de terugreis was top al met al… een aanrader voor iedereen dus juist ook kritische mensen hebben dan niks te zeuren.:teeth:

nogmaals hulde aan Cathay Pacific

Cor Langenkamp
Maastricht

Beste Cor,

Aangezien er reeds een topic bestond over vluchtervaringen met Cathay Pacific heb ik ze maar ff samengevoegd.

Mvg,

Dave Numan

Geen idee welk type toestel ik had van a’dam via hongkong naar vancouver. Ik kreeg de mogelijkheid om extra beenruimte bij te kopen en dat was erg plezierig. Kortom ik ben zeer tevreden over de stoelen en ook over de geboden service aan boord.
TIP Check dus vooraf of bij het inchecken wat de mogelijkheden zijn.
Gr, Jacq

tja…het vliegtuig was 'overbooked’dus ook geen mogelijkheid meer om een andere zitplaats te ‘kopen’…maar ehhh… we hebben 't overleefd hoor!