Weet iemand of de standaard vlucht van cathay de cx270 de nieuwe economy class indeling heeft??
Dit vraag ik omdat er dan waarschijnlijk een normale stroom voorziening aanwezig is. Ik was al aan het zoeken naar empower adapter voor mijn mini laptop aangezien ik in 2008 met de oude versie vloog waar alleen maar deze aansluiting in zat.
En vliegen ze de route AMS-HKG nog steeds met 747 of airbus of alleen nog maar met de 747’s?
Cathay gebruikt de 747-400 (longhaul) voor CX270 AMS-HKS. Op seatguru zie ik wel dat er stroompunten zijn maar niet wat voor soort. Het lijkt erop dat het de neiuwe stoelen betreft, dan is er AC power met euro/usa socket
De standaard vlucht van cathay de cx270 heeft de nieuwe economy class indeling. Hoe weet ik dit?:
Ik heb vorige week mijn stoelen telefonisch vastgelegd. Ze vliegen overigens sinds een aantal jaar met de boeing 747-400. En niet meer met de Airbus met 4 motoren.
Hoi: Iggie82
Het liefst zitten wij op een vlucht bij de laaste stoelen nr…68AC of 68HK
Kan ik die ook telefonisch vastleggen/? Of tel dat alleen vor die nooduitgang plaatsen.
Ja wanneer je ticket al geboekt is dan kan je deze zeker vastleggen. Ze vragen om je naam en plaatsen je direct op deze plaatsen.
Ik heb namelijk ook deze plekken vastgelegd voor Juli dit jaar. Ideale plek met stiekem heel veel extra ruimte. En verder zijn deze plekken ideaal wanneer je met 2 personen reist. Je hoeft geen rekening te houden met passagiers naastje … denk aan een kleine wandeling of een bezoek aan het toilet.
Ik werd gewaarschuwd dat de achterkant van het toestel gevoeliger was voor turbelentie, maar heb hier niks van gemerkt.
Bedankt voor je leuke reachtie Iggie82
We zijn( 2p) al een paar keer met de vliegtuig naar Phuket geweest en zaten ook bijna altijd op de 2 laaste plaatsen we vinden die ook lekker zitten
Wel fijn dat je die al kunt reseveren als je je tickets heb.
We willen vertrekken op 30-09-2010 retour is op 29-10-2010 Kan ik die plaatsen (voor 29-10) dan ook al vastleggen als ik bel voor 30-09-2010
mvgrt: denhil
Als je ticket geboekt is (dus betaald) dan kan je de stoelen vastleggen. Vertrekdatum is geen probleem. Zij hebben een hele mooie lijst met alle vliegtickets (met namen) die al verkocht zijn. Als ik jou was zal ik gewoon bellen.
Ik zou al graag stoelen willen reserveren voor een gezin van 5 personen met allen lange benen. Waar raden jullie aan te zitten?
Er staat ergens achterin, heb je daar niet veel lawaai en als je op de achterste rij zit, niet veel last van de wc’s? Of heb je daar wel meer beenruimte?
We gaan met CX270 van A’dam naar Hong KOng. Ik hoop op reacties!
Het klopt dat je achterin wat meer lawaai hebt, maar dit heb ik nooit als hinderlijk ervaren. Een aantal weken geleden vloog ik met british airways naar Orlando. Ik had stoelen helemaal voorin de economy class gereserveerd. Ik had er alleen nooit bij stil gestaan dat hier ook alle gezinnen met jonge (huilende) kinderen zaten. Met als gevolg dat ik geen oog dicht heb kunnen doen tijdens deze vlucht.
Van WC’s heb ik tijdens mijn vluchten met Cathay nooit last gehad (wel bij Arkefly).
Bel Cathay Pacific op en vraag wat zij adviseren. Als ik zo kijk dan zal ik de volgende plaatsen adviseren:
65A
65B
65C
66A
66C
of
65H
65J
65K
66H
66K
Op deze manier kan je als groep bij elkaar zitten en heb je geen “vreemden” naast je zitten (niet dat het erg hoeft te zijn)
Daarnaast kunnen de rijen 66,67 en 68 wat extra beenruimten hebben aan de zijkant. Omdat ze hier maar 2 stoelen kunnen plaatsen ipv van 3.
Ik kan die stoelen niet reserveren, wat vindt je van rij 44? Als er ‘some drawback’ staat bij seatguru is het dan toch beter dan een reguliere stoel.
Ik kan nu 44 D t/ m H reserveren, doen? Of is rij 30 dan nog beter? Dan ben je het vliegtuig ook weer eerder bij om bij het visum in de rij te staan, heb begrepen dat dat een boel tijd kan schelen. Hoor graag van je,
groetjes!!>>>
als ik persoonlijk moest kiezen dan zou ik voor rij 30 gaan.
voordelen je zit niet recht tegenover een toilet en je bent idd dichterbij de uitgang dus kans op langere rij bij visum zal logischer wijs iets korter zijn. Maar toen ik voor de laatste keer met Cathay landde op Bali kwam er tegelijker tijd (bijna) een 747 van thai airways aan en een 777 van singapore airlines dus druk was het toch wel.
Nadeel van rij 30 is dat dit ook de plekken zijn waar baby’s worden neergezet, maar dit is ook bij rij 44. Alleen zit je bij rij 44 ook in de buurt van de toiletten. Dit kan veel aanloop veroorzaken en wachtende en pratende mensen op minder 50 tot 100 cm bij je vandaan.
Hou je rekening met het feit dat je op hong Kong overstapt op een ander toestel? Zelfe type, maar dit betekent niet automatisch dat je opdezelfde plek hoeft te zitten.
Hallo allemaal ik vlieg in augustus naar bali met een kind van 7 en mijn man. Kinderen mogen niet bij de nooduitgang zitten. Nu is mijn man lang en heb ik een knie aandoening waar ik het liefst zoveel mogelijk beenruimte voor wil hebben welke plaats raden jullie ons aan in het vliegtuig, want we willen natuurlijk wel bij elkaar zitten >>>
ik heb mijn vakantie via OAD geboekt, en alles gelijk betaald. nu krijg ik de vliegtickets 1 week voor vertrek pas. is het toch mogelijk om op deze vlucht al stoelen te reserveren ? en zo ja … hoe ?
daar heb je een goed punt, OAD heeft mij verteld dat ze de tickets zouden printen wanneer bedrag volledig was voldaan. maar afgelopen week zeiden ze dat ik de tickets pas 1 week voor vertrek zal ontvangen. ( dan zijn ze naar mijn idee niet geprint ) zal wel even bellen dan hoor ik het snel genoeg
Met medische redenen proberen de meeste maatschappijen rekening te houden. Zeker bij de indeling van het toestel. Je knie aandoening is deze links of rechts ?
contact gehad met OAD en met d-reizen. OAD boekt de stoelen ruim van te voren in bij Cathay Pacific en hierdoor kunnen reizigers die bij OAD boeken geen gebruik maken van het reserveren van stoelen.
wel kan er een voorkeur worden opgegeven ( raam,gangpad,voorin,achterin ) OAD weet zelf niet welke stoelnummers ze hebben ingekocht ( cathay pacific beslist dit ) Ik denk persoonlijk dat OAD de tickets zo goedkoop mogelijk wil inkopen en dat Cathay daarom OAD de stoelen geeft die voor hun het minst opbrengt. ( 68AC - 68HK ) zal hier niet bij zitten daar extra beenruimte voor meer geld kan worden verkocht.