Ervaringen met Garuda Indonesië /Cathaypacific

Heeft iemand ervaring met deze vliegmaatschappijen?
Ik wil graag januari naar bali denpasar.
welke maatschapij is het goedkoopste daarheen?
En hebben ze net als klm tv in hoofdsteun?
dat geeft veel afleiding.
en duurt de tussenstop overal even lang?
jck>>>

Ik heb alleen ervaring met Cathay en die is me een beetje tegen gevallen. De vlucht van AMS naar Hongkong met name (oudere Boeing 747); heel krap vliegtuig, m’n vriend (1.85m) zat met z’n knieën klem tegen de stoel voor hem, de tv-tjes is de hoofdsteun werkten niet zoals bij veel maatschappijen met een on-demand systeem, maar met verschillende kanalen waarop films speelden, dus je moest steeds wachten tot er een nieuwe film begon. De landing met zonsopkomst op Hongkong is trouwens prachtig… wat een uitzicht…

De vlucht van Hongkong naar Bali was met een nieuwe 747 en die was super. Heel ruim, on-demand TV. Misschien weet iemand of deze toestellen inmiddels ook op Amsterdam vliegen?

Je kan ook met Malaysia Airlines vliegen (via Kuala Lumpur), Singapore Airlines (via Singapore) beide met overstap (tijden verschillen) of met KLM (rechtstreeks met een korte stop op Singapore).

Kijk eens op ebookers.nl, goede prijzen en een goed beeld van de verschillende mogelijkheden.

Groetjes,
Cynthia

Wij hebben inmiddels ook 3x met Cathay gevlogen. Vorig jaar (de 3e keer)pas voor het eerst van AMS naar HK ook on-demand tv en een wat jonger toestel.

Het blijft behelpen… :mad: erg krappe stoelen.

Dit jaar gaan wij voor het eerst met Malaysian Airlines. We hopen dat het enigzins ietsje beter zal zijn.

Vrienden van ons zweren bij Singapore Airlines. Het scheelt wel een stuk in de prijs, maar zij vinden dat de moeite waard.

Groetjes en alvast veel plezier! :wereld:

Wij hebben goede ervaringen met MAS. Niet de nieuwste toestellen, maar wel goede service. Een on demand systeem dat werkt. Film kijken wanneer je maar wilt. Mara ik heb van anderen wel goede verhalen gehoord over Cathay, die waren wel tevreden, dus afhankelijk van de vlucht / het toestel?

Of maar net wat je gewend bent. Misschien zijn wij wel te verwend, zou kunnen. Veel met Martinair gevlogen richting Amerika en de Caribean, comfort class, dat scheelt toch een paar kostbare centimeters. Ook laatst naar New York met Air France (vanaf Parijs), dat was echt bagger! Heel oud vliegtuig (747) zonder eigen tv, niet van deze tijd voor lange vluchten vind ik en ik was de laatste die eten kreeg en toen was alles op! Uit eindelijk hebben ze nog ergens een kosjere maaltijd vandaan getoverd voor me.

Wij vliegen de volgende keer (in mei pas…) ook met MAS naar Bali, heb er veel goeds over gehoord, dus we zijn benieuwd!

In '99 met Garuda naar Indonesie gevlogen, was best oke toen, maar inmiddels hebben ze volgens mij de gehele vloot vernieuwd, dus weet niet hoe Garuda tegenwoordig is. Volgens de website van 333 Travel heeft Garuda tegenwoordig persoonlijke tv-schermpjes in de stoelen.

Paar jaar terug met Cathay Pacific via HKG naar Bangkok gevlogen, service was prima, alleen zoals al eerder hier geschreven, vond ik de beenruimte ook niet heel geweldig. Voor de rest weinig aan te merken op Cathay.

Afgelopen jaar met Malaysia Airlines via KUL naar Bangkok gevlogen, prima maatschappij, service was uitstekend en beenruimte was ook oke. Momenteel heeft Malaysia Airlines weer promotie-tarieven, ook voor vertrek in januari (o.a. Jakarta & Denpasar).

Ik heb dit jaar met Garudo Indonesia gevlogen, geboekt bij 333travel voor 849.- euro. Ben net terug en ik kan zeggen dat ik tevreden ben, het zijn allemaal vrij nieuwe vliegtuigen met genoeg beenruimte en een on-board entertainment systeem. Hiermee kun je ongeveer 30 films kijken plus nog tal van series (Zoals best of mr. bean etc) Dit kan je allemaal zelf bepalen wanneer je het afspeelt en stoppen wanneer je er genoeg van hebt. Eten en drankjes worden ook voldoende aangereikt.

Je maakt een stop na ongeveer 6 uur vliegen in dubai, daar moet je zon uur wachten voordat de vlucht weer vertrekt, intussen kan je van het vliegtuig af of je mag blijven zitten. Als je naar bali vliegt heb je ook nog een transfer op jakarta. Dit gaat vrij snel, aangezien er zon 10 x per dag vliegtuigen van jakarta naar bali vliegen met Garudo indonesia.

Ik heb zelf ter plekke een ticket geregeld naar Yogya met Lion air voor 2 x zo goedkoop als Garuda en die vliegen ook 10 x per dag.

Suc6 met je keuze!

Ik heb 2 weken geleden gevlogen met Cathay Pacific. Erg goed !! Boeing 747-400 met de nieuwe stoelen. Voldoende ruimte en goed inflight systeem. Heb nog nooit met Garuda gevlogen. Alle toestellen hebben dus inderdaad een tv in de hoofdsteun.
Wist je dat garuda dit jaar de prijs heeft gewonnen voor de best improved vliegtuigmaatschappij van 2010? http://www.worldairlineawards.com/Awards-2010/improved2010.htm

Als ik moest kiezen dan zal ik naar 2 dingen kijken:

• de prijs (volgens mij is Garuda een stuk goedkoper)
  • de totale reistijd. Hoe lang duurt de vliegtijd en hoe lang duren de tussenstops…

Succes met het maken van een keuze !!

Overigens heeft MAS nu aanbiedingen ook naar Denpasar. Volgens mij voor nog geen € 700,- maar dat weet ik niet helemaal zeker hoor. Je moet dan wel nu boeken voor eind dit jaar begin volgend jaar?

Voor de exacte voorwaarden moet je maar even op de site kijken.

Klopt, Malaysia Airlines heeft momenteel promotie-tarieven naar veel Aziatische bestemmingen, waaronder Medan, Jakarta en Denpasar. Tarief is zo rond de 638 euro inclusief luchthavenbelasting.
Open jaw is toegestaan (dus bijvoorbeeld aanvliegen op Jakarta, en terugvliegen vanaf Denpasar).
Deze promo-tarieven kunnen t/m 12 september geboekt worden.
Vertrek vanaf 27 december 2010 t/m 31 maart 2011.

Wij zijn afgelopen mei/juni wederom afgereisd met Cathay als wij een pakketreis boeken kijken we toch wel altijd of ze icm cathay zijn. Wij vinden
de service erg goed. De nieuwe stoelen zijn voor de 1 een voordeel en voor de ander niet. Geen last van mensen die hun stoel naar achteren doen en de beenruimte is mits je stoel overeind staat toegenomen. Wij hebben alle keren zonder vertraging gevlogen, wat bij garuda en MAS (in ons geval) toch wel anders was. Wij vlogen in 10uur en 50 minuten van AMS naar HGK. Tussenlanding duurde ongeveer 2,5 uur en van HGK naar bali deden we er net 4 uurtjes over. vertrektijden en aankomsttijden vinden wij ook ideaal. Al met al voor ons nog steeds een aanrader.

groet!

wij zijn erg tevreden over Cathay Pacific, in oktober gaan we weer met deze maatschappij.
Het is fijn dat de stoelen niet meer achterover kunnen en dat geeft meer ruimte.
Garuda durf ik nu niet te beoordelen, we hebben een van de laatste vluchten van Garuda naar Nederland gehad, vlak voordat Garuda in de ban werd gedaan, in okt. 2002.
We hadden al geboekt met Cathay anders zouden we zeker weer met Garuda zijn gegaan, we vonden het vroeger altijd al een goede maatschappij, nu is het erg handig dat je in het vliegtuig je visum kunt regelen.

Zeker een voordeel van garuda dat je visum in het vliegtuig kan regelen. Zal zeker zorgen dat de rij voor visa on arrival korter wordt. En voor de passagiers die met garuda vliegen kortere wachttijden bij de immigratie.

1 like

Kun je visum ook regelen bij malaysia air in het vliegtuig?

Helaas…:chin:

Waar moet je die visum dan invullen?

dat wordt op het vliegveld bij aankomst gedaan.
als je pech hebt sta je soms lang in de rij.
gr.
emcee

Probeer de zoekfunctie eens van dit forum… visa on arrival:chin:

Kijk, weer wat geleerd! Dit bovenstaande is nieuw voor mij en zeker een groot pluspunt. >>>

Volgens deze site www.cibt.nl kun je visum voor Indonesie, Bali ook korter dan 30 dagen bij hun aanvragen.
grt…

Indonesie **Visum bij aankomst of vooraf? **

• Voor een verblijf van maximaal 30 dagen kunt u een visum kopen bij aankomst.
    Houdt u dan wel rekening met een eventuele wachtrij. U kunt natuurlijk van te voren een visum bij ons aanvragen, dan kunt u meteen doorlopen.