Denpasar- Jakarta

Wij hebben retour jakarta geboekt maar de reis eindigt in Bali. Dus we zouden binnenlandse vlucht nemen van denpasar naar jakarta.
Met welke maatschappij vliegen we het best? Dienen we op voorhand te boeken of daar? Paar dingen gelezen over klachten ivm airasia, kan iemand mij daar meer over vertellen?
Hoeveel dagen op voorhand zijn we het best in jakarta voor de vlucht naar huis, kwestie van geen risico te nemen moest er iets zijn met de binnenlandse vlucht.

Alvast bedankt

Ik wil dit ook doen. Air Asia is wel oke dacht ik hoor. In Thailand een paar keer mee gevlogen en geen klachten!

Hoelang doen jullie over het stuk Denpasar- Jakarta??

Ik ben ook bezig een reis te plannen naar Indonesië (Java - Bali). Ik overweeg om een stopover te maken in Dubai, en ben dan met Emirates het voordeligst uit. Alleen vliegen zij niet op Denpasar.

Daarom heb ik ook gekeken op AirAsia en een ticket kost ± €25,- en de vlucht duurt ca 40 minuten volgens de site. Bij Garuda kost dat €65 terwijl ze ook nog eens op de zwarte lijst staan. Mijn voorkeur heeft op dit moment dus AirAsia

Welke zwarte lijst? Garuda staat in Indonesie niet op een zwarte lijst,alleen maar op de belachelijke Europese lijst> Er is best te vliegen met Garuda op binnenlandse vluchten aldaar,helaas zijn ze wel wat prijziger dan Air Asia. Ter info : de vlucht Java - Bali word uitgevoerd door Air Asia Indonesia(mag ook niet op Europa vliegen) dus kijk maar uit…:chin::dag:

Wat is er zo belachelijk aan die Europese zwarte lijst? Er gebeuren hier heel wat vliegtuigongelukken, verleden week nog in Wamena, toen een Hercules 130 B transportvliegtuig met vracht en passagiers 15 meter voor de landingsbaan trachtte te landen. Geen doden gevallen, dat was een gelukje, slechts twee gewonden. De weken daarvoor was het een paar keer raak, niet alleen weken maar jaren. Ik zelf vlieg niet meer met Lion Air omdat die regelmatig stuntvliegen, volle toestellen die van de baan afglijden als het heeft geregend, Indonesische piloten die de weersomstandigheden in hun land niet goed kennen, belachelijk. De nieuwe Lion Air Boeings 737 - 900ER die al 9 maal een “tailstrike” gemaakt hebben, omdat dit vliegtuig langer is dan de oudere Boeings, dat hebben de piloten nog niet door. Volgens mij is het juist goed dat die boycot uit Europa er is, er is sinds die boycot een hoop verbeterd, en daar gaat het om. Onderhoud van van alles is een heel mager punt in Indonesie, daar wordt aan gewerkt zodat het in de Indonesische luchtvaartbisnis volgens mondiaal aanvaarde normen gaat gebeuren.

Overigens gilt men wel in Indonesie dat Garuda zo goed zou zijn, maar het was wel een piloot van hun die in 2007 een toestel bij Yogyakarta in een sawa neerzette na een landing uitgeprobeert te hebben die echt niet kon, met 22 doden als gevolg.

Volgens mij zijn de beste maatschappijen op dit moment Batavia Air, Sriwijaya Air en Mandala. Garuda vlieg ik niet mee, want ik heb geen zin om tussen arrogante ambtenaren te zitten, is ook veel duurder dan de rest. Air Asia Indonesia (deze staan los van Air Asia in Malaysia!) veranderd vaak de boekingen, later, vroeger, ander vliegveld.

Over de Europese boycot , dat werd ook als belachelijk en onbegrijpelijk gezien door Internationale of Nederlandse beroepspiloten.
Dat heb ik tenminste gelezen in een Nederlandse krant.

De Belgische Kroonprins en en paar Nederlandse Ministers , die gaan ook met de Garuda.

Ik heb ook met de Garuda van Jakarta naar Padang gevlogen , is gewoon veilig .
Goed service en vriendelijke personeel. Ik zie ook geen ambtenaren aan boord , tenminste staat niet ingekerfd op hun voorhoofden dat ze ambtenaren zijn .
De meesten zijn gewone Indonesiers , studenten , "zakenmensen"en een paar verdwaalde toeristen.
Je kan gewoon pech hebben dat je betrokken raakt bij een vliegtuig ongeluk. Kan altijd gebeuren.
Statistich gezien is rijden met een autobus nog gevaarlijker .

Waaraan heeft u kunnen zien, horen, voelen, ruiken dat het veilig was ? Of gewoon dat u nog leeft na een vlucht soms?

Dit soort beoordelingen dienen leken zich verre van te houden zolang ze geen verstand van de luchtvaart hebben. Vliegveiligheid is een zeer ingewikkelde materie. Gezien het groot aantal accidents en incidents in Indonesie de laatste jaren mankeert daar het een en ander aan. Dat is waar een leek over kan oordelen, de gebeurtenissen.

U verkondigt weer eigen verzinsels.:smiley: Hoe kunnen buitenlandse piloten over de vliegveiligheid in Indonesie oordelen? Zelfs als je met een vliegtuig vliegt als piloot is dat moeilijk, het gaat over onderhoudsschema’s, de juiste onderdelen op tijd vervangen en de logboeken goed bijhouden en niet vervalsen zoals bij het failliete Adam Air gebeurde of bij Lion Air. Dat het personeel goed getraind is, natuurlijk niet zoals een blinde als die Garuda piloot, die op Adisutjipto Yogyakarta geen fly-over wilde maken, omdat dat malu zou betekenen en toen het toestel maar in een sawa liet vallen.

Het is de mening van de organisatie vanbuitenlandse beroepspiloten .
Dus wie ben ik om het te bestrijden.

Zelfs Nederlandse Ministers die op dienstreis zijn en de Belgische Kroonprins hebben met Garuda gevlogen.
Ik heb ook met Lion gevlogen van Medan naar Jakarta , met de nwe toestel.
Van Jakarta naar Yogya hebben we ook Lion gekozen , bleek dat we met Wing gevlogen hebben , in een oude toestel.
Andere keer zal ik Mandala en Sriwijaya vliegen , alleen om te gaan proberen.
Persoonlijk vind ik Garuda de beste maatschappij van Indonesia , en zeker als ze ook met nieuwe vliegtuigen vliegen .
Wat de technische onderhoud betreft maak ik ook geen zorgen.
De technischedienst van Garuda heeft een goede reputatie , wordt ook erkend door alle grote landen , inclusief USA.
De Koninklijke Luchtmacht van Nederland ging ook hun toestellen laten nakijken bij de Indonesiers.
Dat de Nederlanders goedkoop willen is duidelijk , maar ze zijn niet nog niet gek genoeg om hun toestellen uit te besteden aan een slechte technische dienst.

Uiteraard het kiezen van een airline is een persoonlijke keuze , ook het feit dat ze in de ban wordt geplaats zal een rol spelen.

Als je tijd gekomen is kan je ook onder de tram komen in Amsterdam , of van de trappen van je huis naar beneden donderen en je nek breken.

Welke organisatie en waar staat dat belangrijke bericht dan wel ? Ik denk dat het de mening van SA is om zijn woorden “kracht” bij te zetten, weer een van zijn eeuwige verzinsels die niet bewezen kunnen worden.

U bedoeld de GMF-AeroAsia dat is een bedrijf dat vliegtuigonderhoud verzorgt, u gooit het een en ander door elkaar, want het zijn de maatschappijen die het onderhoud moeten laten verzorgen, dat zijn twee volledig verschillende zaken. Als maatschappij X bij het onderhoud zegt laat dat en dat nog maar effies zitten we hebben geen centjes, dan gebeurd het ook zo. GMF is overigens een bedrijf dat los staat van Garuda, het is voortgekomen uit Garuda, u moet zich beter informeren alvorens u begint te OH’en.

Wanneer komt u onder de tram? Dan komt u ook in de krant. :smiley: :smiley: Ik lees het al “Indonesiër loopt kijkend op zijn imitasi Rolex onder lijn 13”. Heeft allemaal niets met vliegveiligheid te maken.

Zelf maak ik me geen zorgen in de lucht, ik ben dol op vliegen en vlieg vele keren per jaar, nu even niet met Lion Air of Wings, Air er zijn genoeg alternatieven. Gisteren nog met Batavia Air van Pontianak naar Yogya, deze maatschappij bevalt me zeer goed. Ik denk dat ik ze allemaal wel gehad heb, op de kleintjes na. Het liefst met een ouwe Boeing 737-200, maar mijn voorkeuren hebben niets met vliegveiligheid van doen. Ik heb een engeltje op mijn schouder, dus gebeurd er niets. Van de 200 keer of zo dat ik in Indo heb gevlogen, het ik een keer een noodlanding meegemaakt met Merpati op Batam, de voorruit was er uit gevlogen en een keer weer met Merpati toen een Casa212 een beetje raar op de baan terecht kwam, maar door een snelle reactie van de piloot kwam dat wel weer goed. Voorheen vloog ik altijd met Garuda van NL naar Indo, in de Premium classe, dat waren gouden tijden. Tegenwoordig zit ik meestal bij MAS opgepropt in zo een groot sardineblik. Ik vlieg liever SIA, maar die zijn duur voor het soort ticket dat ik koop. Garuda heeft zelf de vluchten van en naar Europa verziekt door mismanagement, de vliegtuigen zaten altijd vol. Het is ook niet te verwachten dat ze met de huidige crisis weer op Europa zullen gaan vliegen.

mbt bericht 10 :
Laten we maar ophouden,
De verschillende meningen zijn duidelijk.

Om verder uit te gaan weiden hoe goed of slecht de Indonesische airlines zijn moet men maar een andere topic starten of in een andere site als hier geen behoefte bestaat om er over te praten.

Wil men veiliger en relaxer vliegen moet men meer betalen .
En vergeet niet , dat kwaliteit, veiligheid etc meer zal kosten.

Goed idee, het is bijzonder vermoeiend om te reageren op iemand die voortdurend valse en wrakke argumentatie gebruikt en die niet wenst te onderbouwen wegens misplaatst superoriteitsgevoel alias megalomanie :smiley:

Kroaaats ? >>>
:dag:

Het is vaak zo als u verzonken raakt in het zompige moeras uwer eigen woorden u op de stoel van de moderator springt of ineens als bij donderslag de interesse voor het onderwerp verliest. Waarschijnlijk kunt u op zo een moment er niet meer tegenop Google’en. De vliegveiligheid in Indonesie brengt nog steeds vele tongen op diverse fora heftig in beroering, vaak met de nodige deskundigheid. Uw inbreng in deze kan dus als kiespijn gemist worden, want enige bekendheid met de materie is toch het laatste wat men u toe kan dichten. :smiley:

Nog even ter verstrooiing een plaatje dr bij:

http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/1/104132.jpg

Met deze kwam ik gisteren uit PNK, een Boeing 737-300 van Batavia Air, de PK-YVU, deze heeft voor het
eerst in juni 1989 gevlogen, 20 jaar oud dus.

Wat het herhalen van een opmerking van het reisburo al niet teweeg kan brengen…

Ik boek de binnenlandse vlucht ter plekke maar neem deze wel een dag voor mijn internationale vlucht. Zo weet ik in ieder geval zeker dat, ongeacht de maatschappij ;), ik mijn binnenlandse vlucht zal halen.

(alhoewel, dan moet de vlucht wel goed gaan :P)

Om mij de woede van de hulpmoderator SA niet op de nek te halen heb ik even een fake boeking met Batavia Air Denpasar - Jakarta gemaakt, op 25 mei a.s… Er zijn twee vluchten per dag:

25-Mei-09
ETD Denpasar (DPS) 06.00 WITA
ETA Jakarta (CGK) 06.40 WIB
707,000 IDR

ETD Denpasar (DPS) 16.05 WITA
ETA Jakarta (CGK) 16.45 WIB
547,000 IDR

De prijzen zijn “refundable”, dat is duurder.
WITA = Balitijd WIB = Jakartatijd (1 uur verschil)

Site Batavia Air

Oei…nou ben je SA te vlug af :evil:

Ik zat em vreselijk te knijpen, want ik was misschien off-topic, ik hoop dat ik het hiermee een beetje heb goed gemaakt. :o

Ah , Menir Senior, ik hoef niet zo nodig te profileren.
Ik schrijf veel O.H verhalen , reisverhalen , commentaren en discussieer graag met anderen. in verschillende nederlandse site’s.

Wat ticketprijzen / de jadwals (vertrektijden) betreft van bussen, treinen , airlines kan iedereen ook plukken uit internet .
Verder dan Bali laat ik ook aan andere ervaringsdeskundigen over.

x